• pernillaivf

IVF våren 2018

Hej på er. Nu har jag hittat hit! Är i stort behov av en ventilationskanal med andra i liknande situation. Är på ruvardag 6 och har fått Google-sjukan. Varit sjukskriven sedan 3e pga svullnad sedan ägguttag. Vilket gjort mig manisk i symtomsökning och statistikletande.

Sååå första försöket och 5 dagars på mig. (Varit med min sambo i 8år utan att lyckad bli gravida och nu tickar den biologiska klockan).

Mina ruvarupplevelser hittills:

Svullnad o ömhet i bröst från äl- sprutan tonades ned ganska rejält ett par dagar in i ruvning. Nu bara lite öm.

RIKTIGT obalans i humör. Arg, irriterad o ledsen.

Förkyld vid ruvardag 3+ munherpes.

Kan även sticka lite i livmoder.

Orättvist att potentiella gravidpsymtom även är tecken på mens på g.

Imorgon ska jag tillbaka till jobbet. Många där vet. Får se hur jag klarar den utmaningen.

Ska bli kul att följa er!!

• pernillaivf
    frikenfröken skrev 2018-04-08 20:51:55 följande:

Hej!

Kul att vi ligger i fas. Jag ruvar på dag 5, också med en 5 dagars. Och har också fått den där jäkla google-sjukan. :p men jag försöker låta bli....

Känner igen mig i obalans i humöret väldigt väl.

Hade också lite stickningar i livmodern dag 2 sen har jag inte känt något där alls.

Min mage bråkar istället, bubblig och magknip med molvärk då och då. - tyvärr kan de ju vara lutinus som får fram detta.

Håller med dig.

Så jobbigt att inte veta, önskar att man bara kunde få konkreta symptom att de funkat. Men de kommer visa sig :)

När har du testdag?

Lycka till på jobbet!! Jag håller tummarna att de kommer gå bra! :)

Vad kul att vi ligger nästan lika.

Min mage är nog lugnare än vanligt. Har ibs och tror att lutinus stoppar upp lite.

Jag har testdag på lördag. 17 dagar efter äp. Du? Så sugen på att testa tidigare! Min sambo säger att vi ska hålla oss. Får se om vi lyckas med det. Kommer du hålla dig? Din första ivf?
  • pernillaivf
    frikenfröken skrev 2018-04-08 22:16:45 följande:

Ja, de är alltid mera spännande att följas åt!

Okej, skönt att ha de lugnare. Här är de som sagt mera fart än vanligt.

Vi fortsätter att följas åt, jag har på söndag. :) vart går du? Känns som att beroende på vilken klinik man går på så är allt annorlunda, speciellt med dagar o sådär. Men de stämmer bra här, jag går i alla fall på Sahlgrenska.

Det är vårat andra försök, vårat första blev en totalfrys med tyvärr bara en fin blasto. Fick göra FET i stimulerad cykel. Dock tog de sig inte utan mensen kom nästa 1 vecka innan testdag. Då tjuvtestade vi, dock på dag 6. Denna gången kommer jag strunta i att testa i förväg känner jag just nu i alla fall.

Vet ni varför ni är ofrivilligt barnlösa?

Vaknat 03.30. Ställt kl på 05.00. Stressad redan för att jag ska till mitt stressande jobb.

Jag går också på Sahlgrenska!

Så då hann ni precis testa innan mensen kom? Neg?

Ja det gäller ju verkligen att ha tålamod med att testa sig. Får tänka att lör är en bra dag då vi båda är hemma. Jobbigt att testa en vardag o sedan gå till jobbet.

Jag vet ännu inte riktigt varför vi är barnlösa. Sambo är ok. Jag behandlades för hypothyreos, opererat bort polyp i livmoder. En äggledare utan passage.

Står i min journal att det är pga mina äggledare. Ingen har sagt det till mig. Ska fråga dem nästa gång. Om en fungerar borde det ju räcka tänker jag. Ni då?
  • pernillaivf

Rd 9 14. Dagar efter äp. Vaknar av att jag känner att jag mina trosor är blöta. Precis som vid mens. Springer upp på toa. Men de är bara blöta o lutinus. Hjälp! Dessa ruvardagar tar död på mig.

• pernillaivf

Plus igår på rd 11. Idag likaså. Känner att jag har haft oförskämt mycket tur i denna process. Tack för ert stöd och fortsätt kämpa ni starka krigare??

• pernillaivf

Hej på er.

Var med i denna grupp i våras. Blev gravid på första insättningen med ET.

Vår Frank var beräknad till 19e dec. På RUL v 19 fick vi veta att han hade tumör på vä lunga (CPAM) och efter en och en halv månad av utredning och behandlingar på Östra i Gbg - kast mellan hopp och förtvivlan - föddes han 11 sep och blev vårt änglabarn.

I all sorg som vi nu går igenom längtar jag sönder av att vara gravid igen. Läkarna tycker vi kan köra på så fort jag haft min mens. Så nu ska man in i IVF karusellen igen. Vi har ett 5dagars i frysen.

Hur går det för er? Vart är ni i processen?

• pernillaivf
    Elcca skrev 2018-09-29 18:34:54 följande:

Beklagar verkligen vad ni har fått gå igenom! ??

Och välkommen tillbaka in i IVF-karusellen! :)

Jag själv har precis genomgått mitt andra äggplock och sitter nu o väntar på en insättning imorgon (om allt går som det ska) och får tillbaka ett 5-dagars. Alltid så jävla nervöst innan man är på plats på sjukhuset. Man bara väntar på att telefonen ska ringa och att dom ska meddela att inget klarade sig!

Men försöker peppa mig själv att allt gått bra! :)

Så spännande. Rädslan finns alltid där. Men bra att försöka motivera sig att inte ta ut något negativt i förskott.

Hur gick det med fösta försöket för dig?
  • pernillaivf
    Elcca skrev 2018-09-29 18:50:20 följande:

Ja, man får påminna sig själv om att hålla sig positiv!

Första försöket blev jag överstimulerad och fick frysa ner 2 blastocyter. Första insättningen tog, men fick strax därefter en blödning och det gick åt skogen. Andra tog inte alls.

Hur känns det inför eran insättning?

Bra fråga. Känns som man känner allt! ?Klart det kommer gå?, ?Så många som lyckas på första men sedan aldrig igen? o allt däremellan. ????
  • pernillaivf
    anina skrev 2018-09-29 19:13:42 följande:

Men kära nån vad hemskt. Det måste vara så fruktansvärt så det inte går att beskriva. Vet inte vad jag ska skriva. Jag beklagar verkligen. Vad starka ni är som orkar köra igång igen, jag beundrar det. Hoppas det är ert blivande barn där i frysen. Skönt att ha det så man slipper börja om helt.

Jag gick in i vecka 9 idag. :) ultraljud på onsdag. Mår pyton med diverse symptom och är sjukskriven. Men det gör inget så länge allt är bra där inne i magen. :)

Kram på dig ??

Tack ?? Jag önskar dig all lycka till på onsdag!????????
Svar på tråden IVF våren 2018