• S91

IVF våren 2018

Hej alla! Hoppar in här, har inte läst allt men en del av ers inlägg. Kul att vi är så många som håller på med ivf nu :)

Vi är 26 och 27 år gamla, inne på första försöket. Jag har pcos och en historia med operationer som troligen förstört mina äggledare. Fick börja spruta menopur 112,5 ie på cd 5, är nu på cd 10 och ska spruta både menopur och orgalutran f.om. Ikväll. Första VUL imorgon, sedan får vi se vad kliniken säger :)

Jag har en fundering.. om det är någon här som också tar menopur som hade problem med att spädningsvätskan läckte ut mellan kanylen och fattningen på sprutan när ni blandade? Jag uppskattar att nästan 0,5 ml läckte ut! Det säger mig rent logiskt att koncentrationen blir högre och att jag nu då tagit för mycket ie. Ringde kliniken men BM där bara viftade bort det (vet Inter om hon förstod riktigt vad jag menade).. så nu är jag liiite orolig för överstimulering. Har haft molvärk och svårt att böja mig då det gör ont sedan igår.

• S91
    Tiinuli skrev 2018-02-05 18:44:04 följande:

Jag använde menopur och vet vad du menar då det hände mig också, men tycker det va så lite att nämnde inte det ens utan gjorde som enligt planen. Man gör ju flera vul innan äggplocket så skulle det bli för höga doser så justeras det ju sen.

Jo det är ju sant! Får ju veta imorgon hur det gått :) de borde ju ha en sån fattning på sprutan man skruvar på kan man tycka (:
  • S91

Jag använde menopur och vet vad du menar då det hände mig också, men tycker det va så lite att nämnde inte det ens utan gjorde som enligt planen. Man gör ju flera vul innan äggplocket så skulle det bli för höga doser så justeras det ju sen.

Jo det är ju sant! Får ju veta imorgon hur det gått :) de borde ju ha en sån fattning på sprutan man skruvar på kan man tycka (:
  • S91

Hur går det för dig förresten? Ruvar??
  • S91
    Tiinuli skrev 2018-02-05 19:49:53 följande:

Ja den va lite meckig :) menopur alltså.

Jag hade 225 hela vägen med menopur, orgalutran från dag 5 och äggplock efter 12 dagar.

Hade 10 äggblåsor där dem hittade 9 mogna och 6 blev befruktade med ICSI , 4 blastocyster en till mig o 3 frysen :)

Första ivf fick 12 ägg 7 befruktade 4 blasto men inget till frysen.

Ja jag ruvar äntligen, rd 5 men blastocyst. Så hoppas hoppas det går vägen denna gång!

Vad skönt med ett gäng till frysen!! Måste kännas härligt eftersom det inte blev det förra gången. Körde ni inte ICSI sist? Och härligt med 5-dagars också, då tyder ju ändå på att det var fina embryon :)

Håller alla tummar för att det funkar denna gången, och att de där i frysen vill bli syskon sen! När har ni testdag?
  • S91
    Tiinuli skrev 2018-02-05 23:10:20 följande:

Hur tidigt plussade du? Hade du några känningar och om ja så vilken dag började dem?

Stort grattis till +

Stort grattis till +! :)
  • S91

Hej! Har varit på mitt första VUL sprutdag 6 idag. Hade totalt 12 st ägg mellan 10-11,1 mm och cirka 30st under 9 mm. Vad jag uppfattade så är 11 mm ganska lite och nu är jag rädd att de inte ska växa till :( hur har det varit för er andra vid första UL innan äggplock? Börjar bli så vansinnigt nojig för allt! Min gyn försöker lugna så gott han kan men det gör ju alltid vårdpersonal så jag litar inte riktigt på att det är så bra som han säger..

• S91
    Tiinuli skrev 2018-02-06 09:40:14 följande:

Det vet ingen varför det blev så, min gyn hade aldrig varit med om det, så konstigt och att ena sidan hade släppt alla äggen. Kollade flera gg att inte tagit fel sprutor eller så och det va inte första gg heller med sprutor.

Jag kände tydligt att fick ägglosning , på en söndag och vul på måndag , sa till läkaren innan han hann undersöka mig och han först bara skrattade bort det men blev tyst när inte hittade några blåsor sen :D Hahah

Men, det ska typ va omöjligt...

Gud vad knäppt, känns som att allt kan gå fel verkligen! Håller alla tummar kch tår att ni plussar nu, jag vet inte om jag hade kunnat hålla mig. Hade nog testat innan haha, hur mår du för övrigt? Jobbigt att ruva?
  • S91
    Skräckblandad förtjusning skrev 2018-02-05 22:58:34 följande:

Ruvardag 12 med 5 dagars embryo, testade igen imorse och var fortfarande + :) är i vecka 5 och ska ringa kliniken under veckan för att boka in tidigt ultraljud vecka 8 då och om vi har tur får se ett litet slående hjärta då. Genomförkyld annars är det bra.

Hoppas det går bra för alla där ni är i era behandlingar. Kram

Grattis till plus!! :)
  • S91
    Tiinuli skrev 2018-02-06 11:17:11 följande:

?

Förlåt! Citerade fel inlägg!
Svar på tråden IVF våren 2018