• FrökenBlåklocka

IVF våren 2018

FlatEric skrev 2018-03-06 07:05:22 följande:

Så kom testdagen och testet var så klart negativt. 

Det var väntat men besvikelsen är ändå stor. Ingen mens än men den dyker väl upp nu när jag tagit testet. Den brukar göra så.

Börjar frukta att jag aldrig kommer att få någon bebis. Vi började för sent. Jag är 36 och när jag fyller 37 måste det göras privat. Det vet jag inte om vi har råd med. Har alltså bara några månader kvar. 

Det finns tre ägg i frysen. Inte världens bästa kvalitet på dem skulle jag tro.

Hoppet sjunker. I dag är ingen bra dag. Gråter 

Men hinner jag inte sörja för nu måste jag åka till jobbet där jag förväntas vara snabbtänkt, glad och kreativ. Suck. 

Jag hoppas ändå din dag gått någorlunda bra trotts allt! Beklagar att det var negativt svar på testet! Men jag håller tummarna att det skall gå för er!! 

Får jag fråga hur Finland gör i IVF sammanhang? Bor nära finska gränsen och hade varit intressant vet hur de gör. Privat eller statligt? 

Vi skall klara det!! Känns mig själv utblåst och tom efter denna omgång. Den gick precis som jag trodde. Alla andra nära mig som visste om det var bombsäkra på att det skulle gå men nått inom mig sa att nej de skulle vara för bra för att vara sant. Nu måste vi vänta till slutet av april för att köra igång igen och frågan är om vi ska använda sambos sperma eller inte... 

Livet är fan inte lätt! 
  • FrökenBlåklocka
    Akira Öken skrev 2018-03-06 21:10:57 följande:

Låter skönt att komma iväg lite. Tänker att det nog är nyttig, även om (åtminstone min) första känslan är att man vill köra igång direkt igen.

Alla länder med risk för zika-virus, tror jag de avråder ifrån.

Hade mer än gärna kört igång direkt men de ville ha en vanlig mens först. Denna mens var behandlings blödning som de kallade den, sen ska jag ha en vanlig mens (cirka 30 mars) och först på den mensen efter (slutet av april) kan vi köra igång igen.

Få se de positiva. Ingen lutinus, inga tider att passa, fri att mysa med sambo, kan resa och när de väl är dags I maj är det vår och sol!
  • FrökenBlåklocka
    Anonym (BaKu) skrev 2018-04-10 20:54:45 följande:

Hej! Det var ett tag sen nu. Hur har det gått för er?

Hej. Vi hade ett misslyckat försök och inga ägg i frysen så väntar på nästa mens för att köra igång igen. Nästa mens är slutet av april så nån vecka till så är de förhoppningsvis grönt ljus köra igen. Tog en semester vecka och åkte på en resa för att tänka på annat och njuta av lite värme.

Hur har det gått för er?
  • FrökenBlåklocka
    Anonym (BaKu) skrev 2018-04-12 13:36:15 följande:

Vi är igång med andra försöket nu. Äggplock på måndag. Längtar väldigt för mår verkligen skit av hormonerna. Sen bävar jag för ruvningen för det var den längsta väntan jag varit med om...

Semester är inte dumt. Vi tog en weekend efter förra försöket och det var nog bra för oss. Känns som det sliter på både person och förhållande. Nu har jag en underbar man som förstår och stöttar, men han lider ju också psykiskt. Och allt är ju bara en enda väntan och inget kan planeras för tänk om mensen kommit då, eller tänk om vi fått tid då... Eller att jag mår så illa hela tiden så jag orkar inte resa mig.

Håller tummarna för er. Hoppas mensen kommer i tid så ni snart får köra igång...

Håller tummarna att tiden går fort och att måendet blir bättre!

Fick en mens på resan och självklart exakt på dagen. Få se när denna mens kommer. Förhoppningsvis I exakt rätt tid. Och faller det sig väl är plock och insättning vecka 20. Så nu börjar den långa väntan igen....
  • FrökenBlåklocka

Här är vi inne på sprutdag 6 idag vilket innebär gyn å blodprov. Har högre dos av gonal-f denna gång och jag inbillar mig att jag känner skillnad. Äggstockarna värker som vid ägglossning och minsta kissnödig eller nödig för nr 2 så värker det.

Jag hoppas på ägg I frysen denna gång i alla fall.

• FrökenBlåklocka
    Inalina skrev 2018-05-07 10:24:24 följande:

Hej igen! (det var ett litet tag sen) vad roligt att du är igång igen! Vad fick du för dos av Gonal F denna gången?

Jag ska köra igång i slutet på maj, och jag vill också ha högre dos då jag tycker jag fick för få/dåliga ägg förra gången och inga till frysen. då hade jag 150 ie. Kram o hoppas det går vägen för dig!!!

Hej jag tog en ivf fri månad i och med att jag var tvungen ha mens I mellan så jag tog en resa och tänkte på annat. :)

Nu har jag 125 ie dosen förra gången började jag på lägsta möjliga. Men nog hade jag lite mer ägg denna gång jämfört med förra.

Nu är de bara se om de gör mer dos ändringar eller om jag travar på till sista sprutan med denna.
  • FrökenBlåklocka
    Anonym (BaKu) skrev 2018-05-07 20:25:22 följande:

Tack så mycket!Tack!

Det hoppas jag också!Tack så mycket! Ja, visst är det! Det hör helt enkelt hemma där.Nu kommer ju nästa steg att det ska klara sig, så en ny oro. Men för oss känns det skönt att veta att det faktiskt går. Hoppas du är här snart också.Tack så mycket!

Åhhh grattis!!!!
  • FrökenBlåklocka

Ingen dos ändring för mig så står kvar vid 125 ie tills nästa VUL som är fredag (pga röd dag torsdag) så de borde bli äggplock tisdag.

Känner av massa mer än förra gången och är rädd för överstimulering men jag måste ju lita på kliniken och att de har koll. Men när man är små rädd för överstimulering så blir det ett orosmoment just när jag vet att kroppen reagerat mycket mer på dosen och producerat massa mer blåsor än sist.

Bara 4 sprutdagar kvar så jag hoppas sprutorna räcker!

• FrökenBlåklocka
    Inalina skrev 2018-05-09 09:16:54 följande:

Jag förstår dig.. Det är ju rätt sjukt egenltlgen vad man oroar sig under stimuleringen; för få blåsor, för många blåsor, att de ska släppa i förtid, att blåsorna inte ska innehålla ägg, att äggen ska vara dåliga, befruktningen, att ET inte ska gå som planerat. (och detta är ju inte allt...) NÄ ska man inte bara få vara lugn och trygg med att allt nu kommer gå bra!?! dessutom finns det ju ingenting som vi kan påverka, och kroppen spelar ett spratt med en med alla hormoner så man blir alldeles knäpp dessutom

Försök att hålla dig lugn bara, tänk sen när vi sitter med lilla bebisen och har hela världen att oroa oss för 

Kom ihåg att du inte är ensam med dina tankar, vi har nog alla haft dem i den här tråden Kram!

Du har så rätt så! Ska försöka fokusera på målet å sköta min del. Snart fredag å nästa VUL då vet jag när nästa del blir. Alltingen får jag en spännande sommar eller en låååång semester från allt med ivf som får starta till hösten igen! :D
  • FrökenBlåklocka
    Hormonkarusellen skrev 2018-05-08 21:18:34 följande:

Usch, jag trodde det var lugnt eftersom jag mår så bra! Hu, ska hålla koll ordentligt. Visst är det så, det är för min skull. Och 21 ägg borde ju ge några bra embryon. Försöker tänka på det och inte på sprutorna... var så glad att det var över, och så måste jag ta nya igen! Får ingen äl med Letrozol, så det är sprutor i lägre dos...

Hoppas jag slipper såna problem som du fick, verkligen inte kul... tiden rinner iväg och snart fyller jag 30. Är så ledsen att inte fått barn innan, och nu kommer jag nog inte vara gravid innan heller... livet blir inte som man tänkt sig

Svårt att peppa igång sig igen efter alla nederlag, hur gör ni andra för att orka?

Livet blir verkligen inte som man tänkt sig. Min plan var att vara mamma innan 30. Nu sitter jag här en bit över 30 i ålder och hoppas och tror på nått av våra tre försökt. Går det inte får vi titta närmare på adoption för de är för oss ett alternativ.

Men drömmen och längtan att känna ett barn i magen är stor och får känna det växa. Men men.... Kanske kommer de nått positivt av de hela ändå.

Nu kämpar vi för vår tur!
  • FrökenBlåklocka

Alltså.... Då klantigt.... Tog fel gonal f penna och råkade ta av den äldre pennan vi hade i februari.... Får hoppas de inte är kört nu då. Just min jävla klantighet!!

• FrökenBlåklocka
    S91 skrev 2018-05-11 20:49:11 följande:
    Vad skönt! Hoppas äp går bra!! :) såg det bra ut på UL?
    Jag jämförde med tidigare vul och de ser ut som att de är fler äggblåsor denna gång jämfört med omgången i feb. Men vi fick ut lika många ägg (hade äggplock idag). Så totalt 6 stycken kom ut. Nu är de bara vänta på nästa steg och de vet vi mer i morgon när de ringer. Och nu börjar hemska lutinus tiden igen då. Obestämd

Dock har jag en fråga till er alla. Hur länge och hur mycket blödde ni efter äggplocket?
  • FrökenBlåklocka
    Akira Öken skrev 2018-05-15 22:43:19 följande:

Jag är lite orolig och fundersam. Sprutdag 4 med Menopur och jag har haft rätt ont i magen idag. Känns tidigt och jag funderar en del över dosen på 412,5 ie. Den är högre än förra omgången, då jag började på 300 ie innan de höjde till 412,5 de sista dagarna innan äggplock. Tacksam för lugnande, kloka tankar!

Får jag mycket mer ont framöver kommer jag förstås att kontakta kliniken.

Jag gjorde min första omgång (dock med gonal f) I februari med dosen 112,5 och sen 175 om jag minns rätt. Denna gång blev det stadiga 125ie och vilken skillnad. Hade ont i äggstockarna inom några få dagar. Fick svaret av många att kroppen nu känner igen och vet vad den ska gör och därmed reagerar snabbare och därmed känns det. Och jo första VUL visade att jag redan hade stora och fler äggblåsor.

Så de kanske är samma för dig? Men håll koll och minsta tveksam så prata med kliniken de kan ju det bäst! Lycka till!
  • FrökenBlåklocka
    S91 skrev 2018-05-16 10:24:33 följande:
    Hoppas på riktiga guldägg!! Har de ringt än? Jag blödde bara ett par dagar och det var bara pyttelite, mer som flytningar typ.
    Nu har de ringt och domen var ett enda ägg att återföra på torsdag. Rynkar på näsan
    Får hoppas att de är ett guldägg, men jag tror inte det... 

Blöder fortfarande och nu när jag använder lutinus och använder införningshylsan så är de inte blod som flytningar utan mer rött och ordentligt, vilket gör mig lite orolig. 
  • FrökenBlåklocka
    Challe2018 skrev 2018-05-16 12:11:18 följande:

Hej alla!! Jag hade utplock igår, när fick ni veta hur många ägg som var ?dugliga??

Innan vi åkte från kliniken fick vi veta hur många de hittat. Dagen efter (idag för mig) ringde de och meddelade hur många som "gick vidare" för insättning och samtidigt bokades insättningsdag och tid. 
  • FrökenBlåklocka

I morgon 14:45 görs insättning för mig... har noll förhoppningar att de lyckas då jag blöder. Och då är de inte små flytningar utan rent blod som kommer på pappret. De ringde upp mig efter mail till dem och de skyller på införningshylsan till lutinus och bad mig testa föra in lutinus med fingret i stället. 

Tror inte de är införningshylsan som är problemet då jag inte kan hosta utan smärta eller skratta. De är snarare läkaren som ansåg att bästa sättet att punktera en äggblåsa var att hugga den snabbt och rejält. Vet inte hur många gånger jag trodde han gått rakt igenom äggblåsan.... 

Men eftersom de inte anser de vara något så fortsätter jag som vanligt och så får vi ser vad de säger i morgon! 
    Näst sista försöket på landstings notan sen har vi bara ett försök kvar. Får hoppas detta är guld ägget men troligt inte med tanke på blodet... men man vet aldrig!  kanske min vinst lott!  Tungan ute

• FrökenBlåklocka
    S91 skrev 2018-05-17 09:02:13 följande:
    Hoppas du mår bättre och att allt går bra idag, hoppas verkligen på ett guldägg <3
    De vart inget guld ägg.. snarare ett ruttet ägg. De ringde ca 9 och meddelade att ägget inte klarat sig och de inget blir. Nåja väljer se de positiva! Slipper lutinus och kan nu låta läkarens framfart med nål läka ifred! Nu är de bara vänta till hösten då de är dags för sista omgången!

Ser fram emot en sommar utan en tanke på annat än vara och göra som jag vill när jag vill och njuta av sambon! Cool Flört
  • FrökenBlåklocka
    anina skrev 2018-05-17 09:35:44 följande:
    Låter jättekonstigt. Och du var inte överstimulerad? Kanske inte blöder då iofs.
    Stort lycka till idag. Hjärta
    Inte vad de sa något om och hade lika "få" ägg som sist så inget överdrivet mycket. Men de verkar som blödande gett sig nu men vi skyller på läkarens brutala sätt att punktera äggblåsorna. Där ett tag trodde både jag och sambo att han skulle komma ut genom buken med nålen och de var många gånger han nästan gick rakt igenom äggblåsorna med spruta. Inte min bästa upplevelse så tacka veta jag morfin och lugnande. Låg mest å kliande mig på näsan och funderade om de skulle vara okej somna medan de jobbade. Var ändå inte riktigt mentalt med i denna omgång så de var nog lika bra. och de var helt enkelt inte menat så de kanske kommer nått annat spännande i sommar istället som belöning. 
    Repet skrev 2018-05-17 13:11:12 följande:
    Nej, faan.
    känner verklingen med dig, hoppas ni kan få rå om varandra rikigt mycket i sommar och att ni får ny energi att kämpa i höst!
    Känns mer å mer som de verkligen inte är menat att vi skall bli föräldrar. I alla fall inte till ett helt biologiskt barn. Tur de finns andra möjligheter. Adoption eller bli en crazy dog lady. Flört Nåja en sväng kvar via landstinget ska bara få tid för samtal med läkare för att höra vad deras plan är! 
    S91 skrev 2018-05-17 14:18:20 följande:
    VARFÖR!? Ska det vara så svåååårt!! Stackars dig! Och här gnäller jag över att mitt inte tog sig, sen grät jag floder över att (den dumma) sköterskan först sa att vi skulle hinna med ett försök till innan de stänger, sen ångrade hon sig visst och hade räknat fel på en hel vecka. Så sorry, du får komma tillbaka efter sommaren. ALLTSÅ VA??? Höll på att hoppa från balkongen typ hehe..

och så kommer du och är så härligt positiv med galghumor och allt, du som kämpat så länge <3. Men det måste gå för oss snart, och du är verkligen värd att lyckas nu!! Hoppas ni får en underbar sommar. Jag ska åka på tävlingar och dricka vin mest hela tiden har jag bestämt nu.

De tycks vara jävligt svårt! Irriterande svårt när folk runt om en meddelar graviditeter åt höger å vänster! Var förberedd på att detta var sista försöket innan sommaren då jag snokat reda på deras semester planering. 
    Jag har en positiv sväng just nu känner jag. Försöker hålla i tanken allt händer för en orsak och jag kan ändå inte göra mer än sköta mitt och sitta i båten medan de stormar. Förhoppningsvis var de inte meningen denna gång och de istället händer nått spännande i sommar. Kanske blir gravid på naturlig väg eller vinner en miljon eller nått. Oavsett är de fokus på må gott och njuta av att slippa lutinus!  
    I höst är det VÅR tur!  Solig
Svar på tråden IVF våren 2018