IVF våren 2018
Vi kör nog på så snart vi kan. Vi fick inget alls till frysen så vi måste köra om hela karusellen. Sköna är ju att man kan karusellen nu så man slipper oroa sig över alla stegen.
Vi kör nog på så snart vi kan. Vi fick inget alls till frysen så vi måste köra om hela karusellen. Sköna är ju att man kan karusellen nu så man slipper oroa sig över alla stegen.
ja jag köpte hem ett 10-pack inför IVFen där 4 gått åt nu är lite orolig att ägglossningen ska bli knäpp nu till nästa gång och då jag måste tajma allt med att resa till Tjeckien etc så blir jag redan lite nervös att mensen ska komma på 'fel' dagar i påsk och att det då inte kommer funka för mig
nä nu är det faktiskt fredag och får lägga ner min oro! trevlig helg på dig, jag ska i alla fall njuta av ett glas rött ikväll!
en evig cirkel de här...
Jag är nådigt less på lutinus nu och vill inget hellre än sluta med det men läste att man skall trappa ner på det så jag hoppas kliniken ber mig göra det annars får jag väll bita ihop och hoppas de går över snabbt eventuella bieffekter.
Tjyvtestade I morse bara för att få de bekräftar hemma i lugn och ro att de var negativt. De lyste starkt negativt utan enda tvekan om något annat.
Jaja bara vänta på nästa omgång och njuta av en månad som är helt normal utan sprutor å piller.
Börjar helt tvivla på att de ska lyckas på dessa tre försök men ska försöka se de positivt å hoppas på det bästa. Har lite lust ta en resa denna månad och en lite paus och sen köra igång igen I april men sen kommer ju sommaren å stängd klinik.
usch så tråkigt, och jag känner igen ditt tvivel (det är vi många som gör skulle jag tro)
jag vill gärna höja min dos till nästa gång så jag åtminstone får fler ägg (då flera av mina äggblåsor var tomma) ska ha ett skypemöte med min läkare på ons...
jag tänkte också njuta av en 'normal' månad, men jag blöder fortfarande (sedan förra lördagen) och när jag o min man hade sex igår första gången sedan innan ÄP gjorde det jätteont så är orolig att det är något som är fel
usch så tråkigt, och jag känner igen ditt tvivel (det är vi många som gör skulle jag tro)
jag vill gärna höja min dos till nästa gång så jag åtminstone får fler ägg (då flera av mina äggblåsor var tomma) ska ha ett skypemöte med min läkare på ons...
jag tänkte också njuta av en 'normal' månad, men jag blöder fortfarande (sedan förra lördagen) och när jag o min man hade sex igår första gången sedan innan ÄP gjorde det jätteont så är orolig att det är något som är fel
Tack ska ni ha allihop <3 Kan inte riktigt förstå att det är sant efter alla våra år av kamp. Nu är det bara att hoppas att det går hela vägen denna gång <3
Jag önskar er ALLA ett lyckligt slut på er resa! Stora kramar till er!
ok ja lite skönt är det ju att känna att man inte är helt ensam om blödningen, jag tycker min blödning har minskat också, nu är det inte färskt blod längre i alla fall...
jag kör också hårt på järn, tycker min trötthet har minskat något i alla fall! Kör du några fler typer av vitaminer för att bilda fina ägg? Hört om något som heter Donaferty som ska gå att köpa receptfritt på apoteket men också läst att verkar mest vara för folk med PCO... man famlar ju vidare i mörkret efter hopp aoch mirakelkurer....
Denna avundsjuka. Jag vill inte känna så, men förra veckan fick kompisen barn och igår berättade två kompisar att de skulle ha barn...igen...Två av paren har två barn sen innan och det sista har ett barn sen innan. Och här står vi och har inte ens sett ett plus...
De är alla nära vänner och jag skulle så gärna vilja glädjas åt det, men ni vet ju hur det känns...
Då är man tillbaka i väntan på att mensen ska komma. Nästa omgångs mediciner är beställda och livet sätts på paus igen. Vill bara sätta igång direkt. Känner mig inte lika positiv som första omgången. Lyckas vi inte nu så är det bara ett försök kvar innan plånboken åker upp. Och ett barn hamnar längre fram i tiden. Fördelen är att man nu vet hur behandlingen känns. Jag får köra exakt samma medicin och startdos...
Mensen beräknad på söndag, men jag tror den kommer nån dag sen för kändes som ägglossningen var sen.