anina skrev 2018-08-24 14:29:33 följande:
Man är ju inte mindre glad för andras skull, bara mer ledsen för sin egen. Men man blir gladare när det är någon som gjort ivf. Likaså har jag en släkting som ställde sig i remisskö långt efter jag börjat med ivf, hennes son är några månader nu. Som sagt jag är jätteglad för det, men man känner att man själv står kvar på samma ställe.
Det är såå drygt att behöva vänta till nästa mens efter ett misslyckat försök, kan man inte bara få köra direkt. Och så ska man noja över ifall mensen ens kommer. Min försvann i 4 månader efter ett misslyckat försök en gång. Men det var ett ett långt protokoll där jag hade varit i ett kemiskt klimakterie i 3 månader i väntan på remiss, så det var nog det.
Tack, ja nu är eskimån där. :) hoppas tiden går fort till nästa månad för dig.Japp nu köööör vi. :) måste vara jobbigt att resa till Prag varje gång? Jag tycker det är jobbigt att vi har 20 mil till Malmö.Jag har kört lite olika varianter, ingen alkohol på en månad, alkohol fram till veckan för insättning osv (med måtta). När jag avstod alkohol en månad innan behandling strejkade kroppen och vi fick inte ens sätta in. När jag levde som vanligt så fick vi 6 blastocyster. Men jag nojar mig ändå nu att de har dålig kvalitet, eftersom det är de vi sätter in nu. Men de säger att de är jättefina.
Jag tror ändå att man ska leva ungefär som vanligt (med måtta), annars blir det en konstig omställning för kroppen. Men jag vet inte. Lagom är väl bäst. :) bra på att noja blir man iaf. :)
Nu ligger min lilla eskimå där. Känns inte som de andra gångerna, då har jag känt att det är jag och embryot mot världen, att jag redan är två personer. Låter löjligt kanske. Men nu känner jag mig tom. Kanske är det ett omedvetet sätt att skydda mig om det inte fungerar. Kram på er
Oj! Så pass. Ja men då kanske man ska försöka leva som vanligt.. ska dock ändå försöka bli mer nyttig för blir både piggare å gladare å det skadar ju aldrig! Jag tänkte även testa på akupunktur. Som avslappning. Direkt när sånt här startar så får jag ångest å har svårt å ta djupa andetag :/ så behöver hitta nåt sätt å försöka slappna av.. men det e svårt.
Åh va spännande! Nä det e inte löjligt. Jag förstår dig. Jag hade såna tankar, fast dom varierade från dag till dag. Hoppet går å hoppet kommer tillbaka!
Jag håller verkligen tummarna för dig! Vi behöver få plus i denna grupp! Kramar!