• Inalina

IVF våren 2018

Gutterflower1 skrev 2018-02-15 21:11:19 följande:

Hej! Hoppar in med en fråga om någon kunnig kan eller vill svara.

Tog ovitrelle inj 3/2. Inseminerades 4/2.

Fick idag ett stort plus på stickan på kvällsurin. Hann gråta av lycka o ringa hela familjen när jag inser att jag tagit en spruta som innehåller hcg.

Kan man lite på testet 12 dagar efter?

Grattis!! nu behöver du verkligen inte oroa dig för att det inte är ett 'ritktigt plus' nu när du fått ett ännu starkare plus på morgonen Glad
  • Inalina

Någon mer än jag som verkar bli rätt grinig och trött av progesteronet?!! 

Har aldrig haft några PMS-besvär innan men nu på ruvardag 3 och dag 6 med progesteron är det  RIKTIGT synd om mannen där hemma!!! Jag är vanligtvis inte en sån argbigga men nu är allt han säger och gör fel {#emotions_dlg.djavulsk} Dessutom är jag skittrött på kvällarna (Måste gå o lägga mig vid 21 typ) och jag brukar lätt vara uppe till 00 och gå upp vid 07...Obestämd 

• Inalina
    Azerp skrev 2018-02-16 09:28:52 följande:
    Testdag imorgon men jag kunde ju såklart inte hålla mig, drömde natten mot onsdag (alla hjärtans dag) att jag plussade så jag testade faktiskt då och det blev positivt i verkligheten oxå:?) Nu börjar väl nästa olidliga väntan och oro men snälla håll tummarna. Hoppas det ger hopp till er andra nu och att det till slut går vägen för alla kämpar, det är vi värda <3
    Men åh STORT grattis till dig!!!!!GladGladGlad underbar dröm (och verklighet)Flört
  • Inalina
    Mariana79 skrev 2018-02-16 10:01:42 följande:

Nu kom samtalet! Av 28 ägg var 13 stycken mogna och hela 10 st befruktade! Vi är så lyckliga! Nu hoppas vi på att de delar sig vidare och blir fina blastisar <3 På tisdag är det dags för återinförande <3

Stort grattis! det låter ju underbart!!!!Skrattande Oddsen verkar vara på er sida Flört
  • Inalina
    FrökenBlåklocka skrev 2018-02-16 13:09:31 följande:
    Tack! Just nu försöker jag överleva lutinus. Den är verkligen inte rolig med både flytningar och helt vit I trosorna och mellan benen. :(
    Håller med om progesteronet, känns väldigt ofräscht. Funderar på om jag ska börja svälja dem istället (mina kan tydligen man göra det med) men hört att det kan ge rätt mkt huvudvärk istället...Obestämd
  • Inalina
    FrökenBlåklocka skrev 2018-02-16 14:38:57 följande:
    Hade nästan hellre tagit det så än trycka upp det ä känna allt rinnande eller se allt de vita. Nå bara 3 veckor.... Och förhoppningsvis aldrig mera!
    3 VECKOR?? om jag skulle bli gravid (TD 27 feb) så ska jag fortsätta till vecka 12....
    man har ju inte alls lust med sex eller så med dessa rinnande tabletter... ska höra av mig till min klinik om jag lika gärna kan stoppa i mig dem den rätta vägen ;) 
  • Inalina
    EndoS skrev 2018-02-17 00:14:20 följande:

Tyvärr får jag vara den tråkiga som bryter av med negativt besked. Hade testdag idag, och gick upp ganska tidigt för att göra det. Även sambon var med så klart. Precis som vi trodde så var det negativt :( Bestämde mig för att vara hemma från jobbet idag, kände inte att jag ville vara där bland allt folk och behöva prata med kliniken om resultatet och planera fortsättningen.

Hur som helst så fick jag börja spraya på en gång, och det tre (!) gånger om dagen så att min endometrios får lägga sig lite. De ska återkomma i veckan med vidare planering, men jag hoppas att vi kan få köra igen på en gång!

Så ledsen att höra Rynkar på näsan förstår att det är ett jättetungt besked även om man är lite beredd på det. Jag håller tummarna för att du får köra igång direkt! styrkekramHjärta
  • Inalina
    Anonym (BaKu) skrev 2018-02-17 08:54:04 följande:
    Har också fått till och med testdag. Men har en kompis som blivit gravid naturligt, men efter ett par missfall fick lutinus till vecka 12 för att undvika ytterligare missfall. Kanske kan vara individuellt utifrån vilka risker man har...
    ja jag tror det har att göra med historik men även vilket land man gör IVF i och vad de tror på. Jag har aldrig haft missfall (aldrig varit gravid) men i Tjeckien där jag gjorde min IVF är det nog rutin att man fortsätter med progesteron till 12:e veckan. 
  • Inalina
    Tuttifrutti17 skrev 2018-02-17 10:36:26 följande:

Hej alla :) Gjorde äggplock i onsdags och började med lutinus i Torsdsgs morse. De pratade om att de skulle rinna ut, så man behöver trosskydd på sig. Men det har de inte gjort på mig. Orolig de är något fel? Gör ont när jag kissar och de kommer lite brunt på pappret när jag torkar mig. Är de normalt tror ni?

På mig är det jätteolika olika dagar, vissa dagar blir det inget alls i trosorna och vissa dagar jättekladdigt. Beror nog på hur mycket man rör sig och hur mycket vanliga flytningar man har också :) . 
  • Inalina
    S91 skrev 2018-02-17 11:38:44 följande:
    Jag mår inte så bra. Har ont och mår illa, smärtan är konstant ganska besvärlig och gör fortfarande ont hur jag än ligger/sitter. Är hemma nu dock och det är ju skönt. Hoppas det blir bättre snart.

Sen är jag ledsen såklart, just nu känns det som om jag aldrig kommer vilja gå igenom det här igen..

Jag hoppas att många ägg blivit befruktade och gått att frysa. Min sambo ringde kliniken igår för att höra men då menade den sköterskan att hon inte visste något om hur många som befruktats (och det vet de ju 2 dagar efter) så jag är orolig att det inte blivit något alls :(
    Usch så tråkigt att du har ont fortfarande, förstår att man hamnar i en svacka efter en sån där sak Gråter skönt att du fått komma hem, håller tummarna att ni fått många befruktade som ni kan använda senare och att du kryar på dig fort Hjärta
Svar på tråden IVF våren 2018