• S91

IVF våren 2018

Hej!

Har inte orkat skriva något på ett par dagar men har följt er ändå. Grattis till några plus här inne! <3

• S91
    Akira Öken skrev 2018-02-17 11:19:57 följande:

Förstår det. Hur mår Du?

Jag mår inte så bra. Har ont och mår illa, smärtan är konstant ganska besvärlig och gör fortfarande ont hur jag än ligger/sitter. Är hemma nu dock och det är ju skönt. Hoppas det blir bättre snart.

Sen är jag ledsen såklart, just nu känns det som om jag aldrig kommer vilja gå igenom det här igen..

Jag hoppas att många ägg blivit befruktade och gått att frysa. Min sambo ringde kliniken igår för att höra men då menade den sköterskan att hon inte visste något om hur många som befruktats (och det vet de ju 2 dagar efter) så jag är orolig att det inte blivit något alls :(
  • S91
    Akira Öken skrev 2018-02-17 11:25:31 följande:

Ingen ägglossning idag. Kan ge mig på att den blir imorgon eller på måndag vilket är lika med att det inte kan bli någon överföring (FET) den här månaden (heller). Vår klinik har stängt lördagar och söndagar.

Så tråkigt när sånt händer!! när gör man återföring efter utslag på äl-test?
  • S91
    Akira Öken skrev 2018-02-17 15:48:04 följande:

I vårt fall på sjätte dagen, då det handlar om en (den sista) blastocyst på 5 dagar.

Håller tummarna för att det inte skarvar!
  • S91
    waldesten16 skrev 2018-02-19 07:10:50 följande:

Hur har det gått med dig? Har tänkt på dig. Har du fått komma hem ännu?

Ta hand om dig!

Hej och tack för omtanken. Jag fick komma hem. Var lätt överstimulerad och fick dropp över natten och morfintabletter med hem. Helgen har varit hemsk, har varit nära på att åka in igen flera gånger men igår började smärtan äntligen släppa och idag är det mycket bättre, har inte längre ont när jag ligger stilla. Har kräkts hela helgen också. Läkaren som undersökte när jag kom in trodde att smärtan främst berodde på blödningar i lilla bäckenet som kommit efter sticken från äggplocket och egentligen inte från själva översimuleringen.

Ska på återbesök på torsdag och sjukskriven denna veckan.

De ringde från Rmc idag och meddelade att de frusit in 7 st 5-dagars så jag är överlycklig, det innebär ju att jag iallafall inte behöver göra om äggplock just precis nästa cykel direkt.

Nog om mig, hur går det för dig?? Har tänkt mycket på dig också! Kram
  • S91
    Saarah91 skrev 2018-02-18 22:50:12 följande:

Hej allihopa!

Tänkte kolla om det är okej att man hoppar in i denna tråden? Hade varit skönt att kunna prata med någon/några som för en gångs skull vet vad man man pratar om och hur man känner.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan en tid tillbaka. Jag slutade med P-piller i september 2015 men jag fick aldrig tillbaka min mens/ägglossning efter detta. I maj 2016 var vi på en klinik och Dick hjälp och jag fick olika tabletter för att detta skulle komma tillbaka. De två första tabletterna fungerade inte utan det var först i januari 2017 då jag fick Letrozol som allt fungerade som det skulle. Vi har sedan dess försökt på naturlig väg utan resultat. Vi vet att det inte är något fel på någon av oss, alla våra värden ligger på väldigt bra nivåer. Men eftersom det inte tagit sig har vi nu påbörjat IVF på Sahlgrenska. Var där på första möte i mitten på januari och var nu i fredags där för äggutplock.

Hej och välkommen! Har ni fått tid för återföring? Långtidsodling? :)
  • S91
    Inalina skrev 2018-02-19 09:01:52 följande:

Åh 7 till frysen! Grattis till lite goda nyheter äntligen  hoppas du blir helt återställd snart och kan se fram emot ruvartider!

Tack så hemskt mycket! Tur att det onda förde något gott med sig. Det hoppas vi också :D är det långsamt för dig med ruvandet?
  • S91
    Akira Öken skrev 2018-02-19 10:46:34 följande:

Vilka fina nyheter om äggen!

Ja verkligen! Sån lättnad :)
  • S91
    Mariana79 skrev 2018-02-19 09:06:44 följande:

Jag förstår :) ok hoppas på att resultatet är bra för dig <3.

Det är bra här, nervöst har tid för återinförande imorgon kl 15.15. :)

Lycka till på återföringen! :)
  • S91
    Inalina skrev 2018-02-19 11:20:50 följande:

Ja verkligen, är jätteglad för din skull i allt ditt kaos !!

det går jäääättelångsamt och jag slits mellan hopp och förtvivlan känns det som, ena stunden tror jag att det gått vägen och nästa sekund känner jag att oddsen verkligen inte är på min sida då bara ett enda ägg klarade sig till dag 3 :/

börjar redan fundera på hur jag ska gå tillväga nästa gång då vi inte har ngt i frysen och har lagt väldigt mkt pengar på bara detta försöket med resor etc. 

man vill ju vara så positiv och optimistisk det bara går men det lyckas jag (uppenbarligen) inte med hela tiden!

Ruvartiden ska ju vara den absolut värsta..

Din stackare. Det är inte konstigt att man börjar tvivla ibland, man tappar liksom fästet om sig själv emellanåt i denna världen. Det är så mycket som ska klaffa så man hela tiden tänker att "varför skulle det gå för mig?". Jag tycker att du verkar vara en väldigt positiv person och är helt övertygad om att även om det blir ett minus i slutänden denna gång så har du redan hittat nästa väg.. det är inte mycket till tröst men vi får försöka hjälpa varandra i motgångarna.

håller tummarna på att ditt embryo för allt i världen kramlar sig fast där inne och blir en jättefin frisk bebis:)
Svar på tråden IVF våren 2018