IVF våren 2018
Hej!
Har inte orkat skriva något på ett par dagar men har följt er ändå. Grattis till några plus här inne! <3
Hej!
Har inte orkat skriva något på ett par dagar men har följt er ändå. Grattis till några plus här inne! <3
Förstår det. Hur mår Du?
Ingen ägglossning idag. Kan ge mig på att den blir imorgon eller på måndag vilket är lika med att det inte kan bli någon överföring (FET) den här månaden (heller). Vår klinik har stängt lördagar och söndagar.
I vårt fall på sjätte dagen, då det handlar om en (den sista) blastocyst på 5 dagar.
Hur har det gått med dig? Har tänkt på dig. Har du fått komma hem ännu?
Ta hand om dig!
Hej allihopa!
Tänkte kolla om det är okej att man hoppar in i denna tråden? Hade varit skönt att kunna prata med någon/några som för en gångs skull vet vad man man pratar om och hur man känner.
Jag och min man har försökt skaffa barn sedan en tid tillbaka. Jag slutade med P-piller i september 2015 men jag fick aldrig tillbaka min mens/ägglossning efter detta. I maj 2016 var vi på en klinik och Dick hjälp och jag fick olika tabletter för att detta skulle komma tillbaka. De två första tabletterna fungerade inte utan det var först i januari 2017 då jag fick Letrozol som allt fungerade som det skulle. Vi har sedan dess försökt på naturlig väg utan resultat. Vi vet att det inte är något fel på någon av oss, alla våra värden ligger på väldigt bra nivåer. Men eftersom det inte tagit sig har vi nu påbörjat IVF på Sahlgrenska. Var där på första möte i mitten på januari och var nu i fredags där för äggutplock.
Åh 7 till frysen! Grattis till lite goda nyheter äntligen hoppas du blir helt återställd snart och kan se fram emot ruvartider!
Vilka fina nyheter om äggen!
Jag förstår :) ok hoppas på att resultatet är bra för dig <3.
Det är bra här, nervöst har tid för återinförande imorgon kl 15.15. :)
Ja verkligen, är jätteglad för din skull i allt ditt kaos !!
det går jäääättelångsamt och jag slits mellan hopp och förtvivlan känns det som, ena stunden tror jag att det gått vägen och nästa sekund känner jag att oddsen verkligen inte är på min sida då bara ett enda ägg klarade sig till dag 3 :/
börjar redan fundera på hur jag ska gå tillväga nästa gång då vi inte har ngt i frysen och har lagt väldigt mkt pengar på bara detta försöket med resor etc.
man vill ju vara så positiv och optimistisk det bara går men det lyckas jag (uppenbarligen) inte med hela tiden!