IVF våren 2018
[quote=78575359][quote-nick]Ellencassandra skrev 2018-03-23 11:29:34 följande:[/quote-nick][/quote]
Stort grattis!
[quote=78575359][quote-nick]Ellencassandra skrev 2018-03-23 11:29:34 följande:[/quote-nick][/quote]
Stort grattis!
Snart kommer mensen och vi får börja med vårt andra försök. Sprutstart borde bli måndag eller tisdag. Känns både mer och mindre nervöst denna gången. Mindre eftersom man nu kan processen och mer eftersom det känns viktigare att lyckas. Första försöket vet man ju är en testrunda och man har ändå två försök kvar. Sen vill mannen ta ett uppehåll om vi inte lyckas den här gången och det förstår jag och så får det bli, men jag är inte redo att vänta egentligen. Någon mer som börjar i dagarna?
Hej tjejer, nu gör jag er sällskap här igen. Fick missfall igår och håller på att gå sönder av all gråt och ledsenhet. Men för min del hjälper det att försöka planera framåt och tänka på nästa försök. Vi går också på CVL och har också haft Torbjörn. Ska ringa dom på måndag och fråga hur snart vi får göra ett nytt försök. Är orolig att vi inte hinner innan sommaren och jag vill ju helst börjar om idag redan.
Är det någon som vet lite statistik? Jag tänker på hur många ivf man brukar behöva göra i snitt för att bli gravid.
Så glad för alla plus här inne! Grattis!!
Har inte skrivit på länge men läser titt som tätt.. undrar vad ni hade gjort? Jag ska göra första frysförsöket på min nästa mens (som skulle kommit 29e) men har uteblivit.. har testat med äl-stickor men inget utslag så jag antar att detta är en utav mina uteblivna månader och isåfall kan det dröja 25 dagar till.. (har pcos). Jag ringde kliniken på förra blödningen för att få provera så att mensen inte skulle utebli men blev i princip dumförklarad av den sköterskan, och att jag skulle ringa istället om mensen inte kommer. Jag drar mig typ för att höra av mig nu men hur hade ni gjort? Jag tycker inte de lyssnar när man ringer, fantastisk läkare har jag men sköterskorna i rådgivningen har många gånger haft dåligt bemötande enligt mig. Börjar bli knäpp på att vänta och vill samtidigt stoppa huvudet i sanden..
Ja nu blir det ju uppskjutet flera veckor än nödvändigt och just nu känns det som jättelång tid.
Man blir nog lite luttrad på det viset men jag tror ändå att man måste känna lite hopp också, annars hade man ju inte gjort det igen. Hur känner du med att vara igång igen? Känns det bra?
De pratar ju om att första gången är en test men jag vet inte.. kör du samma protokoll och läkemedel som innan? Kram
Åh önskar ett stort lycka till till dig min klinik ville att jag skulle vänta några månader, så vi kör tidigast i juni om allt går vägen med ÄL etc. jag skulle dessutom ta nya AMH prover vilket inte gick då allt var stängt under påsken när jag givetvis fick mens en vecka sent! Kram!!
Jag förstår det! Är ju så jobbigt med stimuleringen och äggplocket som det är.. och så ska man behöva oroa sig över resultatet också. Samtidigt som det nästan är ännu värre tiden emellan när man inte gör något alls utan bara väntar på att få sätta igång igen. Hoppas verkligen det går hela vägen för er nu och att det blir något till frysen också! Håller verkligen alla tummarna! Hur långt i behandlingen har ni kommit?
Hej alla. Vilka här har livio I Umeå som klinik?
Hej. Vi hade ett misslyckat försök och inga ägg i frysen så väntar på nästa mens för att köra igång igen. Nästa mens är slutet av april så nån vecka till så är de förhoppningsvis grönt ljus köra igen. Tog en semester vecka och åkte på en resa för att tänka på annat och njuta av lite värme.
Hur har det gått för er?