• S91

IVF våren 2018

snuttjohan skrev 2018-02-19 12:54:35 följande:

Rd 11 idag och fick ett tydligt plus på stickan nu vid lunch. Bim imorgon och testdag på lör (24/2). Hoppas att det håller i sig

Stort grattis!
  • S91
    Mariana79 skrev 2018-02-19 12:06:50 följande:

Tack <3Tack! Och stort grattis för ditt fina resultat! Hur många fick du befruktat från början?

Det sa dom faktiskt inte.. och jag blev så glad så efterhörde inte så noga. Läkaren ringde dock senare idag och då sa han att 7 var nedfrysta men att de fortfande odlar på några stycken tills imorgon, och om de klarar sig så fryser de ned dem då, så några fler lever visst än :) "några" hade de slängt som inte delat sig fint men har ingen aning om hur många några är.
  • S91
    Mariana79 skrev 2018-02-19 18:02:10 följande:

Oki :) det måste ju va rekord för antal befruktade på ett utag oavsett :) så himla skönt för dig att det blev så otroligt bra, synd med din överstimulering men du har ju nått att se fram emot iallafall :)

Ja verkligen så skönt! Har hela tiden försökt räkna med "50%". Att det skulle vara ägg i hälften av blåsorna, att hälften skulle befruktas, att hälften skulle gå att frysa och att hälften klarar en upptining och insättning osv. Så detta är ju en positiv överraskning :) och Såå skönt att jag "peppar peppar" inte behöver genomgå hormonbehandling på lääänge åtminstone för jag är totalt avskräckt från allt vad det innebär!

Hur känns det inför imorgon?
  • S91
    Inalina skrev 2018-02-19 16:12:21 följande:

Tack snälla för de värmande orden ! det finns ju liksom ingen 'turordning' i det här heller, att det skulle vara en självklarhet att man blir med barn för att man kör IVF.. snarare att man är så otroligt medveten om allt som kan gå fel.

Ja nu hoppas jag på många mirakelbebisar i den här tråden! Mitt lilla embryo har dessutom blivit doppad i lim innan den sattes in (embryo glue) så den ska ju inte kunna halka ur haha 

Känns så oroligt skönt att ha människor att ventilera med som förstår en och vet precis vad man går igenom. Är så glad att jag 'har' er allihopa  Tack!!

Jag känner på mig att detta är en plustråd :D

Det är så skönt att då skriva av sig här inne och nu är ni ju flera som ruvar som kan dela eran oro lite "extra", det är alltid skönt när någon går igenom samma. Jag skulle ju också ruvat buhuu, men tänk viken tur jag hade att dom inte återförde för då hade jag nog kunnat bli riktigt sjuk!

Det är säkert ett litet guldägg du fått <3
  • S91
    Mariana79 skrev 2018-02-19 18:49:05 följande:

Nervöst! Hoppas verkligen det finns embryon som klarat sig och fortsatt delat sig som de ska. Kommer att vara nervigt hela dagen, jag har ju ca 3.5 timmars resväg till kliniken så jag kommer sitta som på nålar. Försöker tänka positivt <3

Det kommer det göra! Hur många befruktades? Antar det är 5-dagars de sätter in nu då, du plockade väl i torsdags? :) det kommer gå bra!
  • S91
    Saarah91 skrev 2018-02-19 21:39:23 följande:

Tack så mycket!! Nej inte än. Blir långtidsodling och sen kommer alla att frysas. Fortfarande ganska nytt allt detta för mig så har inte full koll. Men vet att återföring kommer att ske efter nästkommande mens.

Hur går det för dig?

Okej, varför valde de att vänta på dig? Hade du många blåsor?

Det blev samma för mig, frysa och vänta till nästkommande mens så återföring någon gång i april troligen. :) jag mår fortfarande dåligt efter överstimulering, men har blivit förkyld också och fått feber så mår rätt dåligt av det också såklart :')
  • S91
    Asteria skrev 2018-02-20 11:36:55 följande:

Hej!

Är på sprutdag 5 och ska börja med Orgalutran ikväll. Ser att ni skrivit att den är jobbig. Några tips på hur man kan göra det lättare? Såg t ex i en annan tråd att vissa använt Xylocain på området? Vår barnmorska sa att den skulle tas i magen men i FASS står det låret, vart tar ni den?

På uppstartsmötet upptäckte de att jag hade PCO-äggstockar. Alltså inte syndromet eftersom jag inte har några andra symtom, men många äggblåsor. Någon annan här inne med samma erfarenhet? Tar 125 IE GONAL-f och har första VUL imorgon.

Så fint att följa alla era resor, det ger hopp och styrka <3

Jg antar att man kan köpa typ emla på Apoteket ifall det är jobbigt. För mig fungerade det bra med isbitar mot huden, tyckte egentligen inte nålen var så mycket värre på orgalutran utan mer att den sved och kliade länge efter.:)

Man får nog hitta sitt eget sätt helt enkelt!

Har också alltid fått höra att minan äggstockar har "pco-utseende" men först nu jag fått det bekräftat att det är psos. det är väl ingen som riktigt tyckt det varit nödvändigt med en diagnos innan.

Lycka till :)
  • S91
    Asteria skrev 2018-02-20 13:07:21 följande:

Tack för svar! 

Verkar det som att din PCOS är anledningen till att du blev överstimulerad? Vilken dos tog du och hur länge sprutade du? Jag ska gå på fler ultraljud just pga ökad risk för överstimulering. Grattis till så många fina ägg också! Det känns peppigt eftersom jag själv varit lite orolig för många omogna äggblåsor istället för färre mogna.

Ja det är väl huvudanledningen, men långt ifrån alla med pcos blir ju överstimulerade. Jag hade menopur startdos 112,5 ie, vilket är en väldigt låg dos justs för att dom visste att jag hade hög reserv. Men jag skenade ändå så hade runt 50 blåsor vid första vul (sprutdag 6) och högt östradiol och då sänkte de till 75ie. Vid andra VUL (sprutdag 8) tyckte min gyn att de skulle plocka 4 dagar senare men kliniken valde att vänta 6 dagar. Så jag sprutade menopur i 12 dagar. Gjorde nytt VUL på måndagen (dag 13 och fick ta ovitrelle) plockade på onsdagen, 38 blåsor punkterades.

Tydligen är det enligt min läkare även så att ovitrellen man tar innan plocket bidrar till överstimulering också. På det ultraljud man gjorde när jag sökte akut förra veckan så såg man att det mognat till cirka 20-30 blåsor till efter plocket.

Jag är nog extremt känslig för stimuleringen helt enkelt, om det blir en nästa gång blir det säkerligen lägre dos från början. :)
  • S91
    Elinmedlängtanombarn skrev 2018-02-19 08:27:26 följande:

God morgon!

Jag har försökt surfa runt, men tillslut blir jsg nästan galen :)

Så tänkte höra här i stället. Vad säger era läkare ang chansen att bli gravid med en fryst blastocyst?

Jag vet att vi alla är olika,med olika problem osv......

tack!

Hej! Jag vet faktiskt inte.. vi fick till oss lite statistik när vi skrevs in men den har jag helt glömt bort.. vet inte om de sagt något om det. Bara hört att det är "nästan" lika dana chanser som färsk ET så länge blaston klarar upptiningen :) men jag vet inte säkert.. verkar som att olika kliniker säger olika
  • S91
    Kokonattsu skrev 2018-02-20 16:35:22 följande:

Ni som ruvar. Efter andra ultraljudet hur många dagar senare fick ni göra äggplocket?

Tog 7 dagar för mig efter andra VUL, fick göra ett tredje vul innan äp
Svar på tråden IVF våren 2018