IVF våren 2018
Rd 11 idag och fick ett tydligt plus på stickan nu vid lunch. Bim imorgon och testdag på lör (24/2). Hoppas att det håller i sig
Rd 11 idag och fick ett tydligt plus på stickan nu vid lunch. Bim imorgon och testdag på lör (24/2). Hoppas att det håller i sig
Tack <3Tack! Och stort grattis för ditt fina resultat! Hur många fick du befruktat från början?
Oki :) det måste ju va rekord för antal befruktade på ett utag oavsett :) så himla skönt för dig att det blev så otroligt bra, synd med din överstimulering men du har ju nått att se fram emot iallafall :)
Tack snälla för de värmande orden ! det finns ju liksom ingen 'turordning' i det här heller, att det skulle vara en självklarhet att man blir med barn för att man kör IVF.. snarare att man är så otroligt medveten om allt som kan gå fel.
Ja nu hoppas jag på många mirakelbebisar i den här tråden! Mitt lilla embryo har dessutom blivit doppad i lim innan den sattes in (embryo glue) så den ska ju inte kunna halka ur haha
Känns så oroligt skönt att ha människor att ventilera med som förstår en och vet precis vad man går igenom. Är så glad att jag 'har' er allihopa Tack!!
Nervöst! Hoppas verkligen det finns embryon som klarat sig och fortsatt delat sig som de ska. Kommer att vara nervigt hela dagen, jag har ju ca 3.5 timmars resväg till kliniken så jag kommer sitta som på nålar. Försöker tänka positivt <3
Tack så mycket!! Nej inte än. Blir långtidsodling och sen kommer alla att frysas. Fortfarande ganska nytt allt detta för mig så har inte full koll. Men vet att återföring kommer att ske efter nästkommande mens.
Hur går det för dig?
Hej!
Är på sprutdag 5 och ska börja med Orgalutran ikväll. Ser att ni skrivit att den är jobbig. Några tips på hur man kan göra det lättare? Såg t ex i en annan tråd att vissa använt Xylocain på området? Vår barnmorska sa att den skulle tas i magen men i FASS står det låret, vart tar ni den?
På uppstartsmötet upptäckte de att jag hade PCO-äggstockar. Alltså inte syndromet eftersom jag inte har några andra symtom, men många äggblåsor. Någon annan här inne med samma erfarenhet? Tar 125 IE GONAL-f och har första VUL imorgon.
Så fint att följa alla era resor, det ger hopp och styrka <3
Tack för svar!
Verkar det som att din PCOS är anledningen till att du blev överstimulerad? Vilken dos tog du och hur länge sprutade du? Jag ska gå på fler ultraljud just pga ökad risk för överstimulering. Grattis till så många fina ägg också! Det känns peppigt eftersom jag själv varit lite orolig för många omogna äggblåsor istället för färre mogna.
God morgon!
Jag har försökt surfa runt, men tillslut blir jsg nästan galen :)
Så tänkte höra här i stället. Vad säger era läkare ang chansen att bli gravid med en fryst blastocyst?
Jag vet att vi alla är olika,med olika problem osv......
tack!
Ni som ruvar. Efter andra ultraljudet hur många dagar senare fick ni göra äggplocket?