• Akira Öken

IVF våren 2018

Frax skrev 2018-04-25 04:58:30 följande:

Kl är 04.45 morgonen för vår testdag och jag kan inte hålla mig längre (håller på att kissa på mig...) så smyger upp och testar. Svinorolig för att göra fel.. men direkt kommer två streck! Kan inte tro det! Jag är gravid för första gången i mitt 37 åriga liv!!

Vilken glädje! Grattis!
  • Akira Öken
    Olidligaväntan skrev 2018-04-25 17:13:40 följande:

Ja då har jag fått en blasto insatt.

Det blev bara ett ägg befruktat, och återigen inget till frysen. Men nu ska jag försöka vara lite positiv, trots allt.

Håller tummarna!
  • Akira Öken

Idag är första dagen på min fjärde IVF-behandling. Började i morse med Synarela, som jag ska spraya med två gånger om dagen fram tills jag får en blödning.

Är det fler i tråden som sprayar?

Hur är det för er?

• Akira Öken
    LilV skrev 2018-04-26 19:54:15 följande:

Jag har sprayat 3 ggr om dagen sen 5 april. Igår började jag med sprutor (Bemfola) och gick då samtidigt ner till två sprayningar per dag. Första två veckorna med sprayen gick lätt, nästan inga symptom. På typ dag 15 började jag få huvudvärk, känna mig trött och sliten och typ ?åksjuk? och så känner jag fortfarande. Hoppas att det ska lätta snart :) Första VUL 2/5!

Hoppas, hoppas, hoppas att mina biverkningar denna gång blir mer i stil med dina. Även om det låter nog så jobbigt.

Både förra och denna gång sprayar jag två gånger om dagen.
  • Akira Öken
    S91 skrev 2018-04-27 09:12:21 följande:

Skönt att se dig va igång igen, håller alla tummarna för dig <3

Tack för tummarna!
    Elinmedlängtanombarn skrev 2018-04-27 09:23:00 följande:

Vi skulle göra vårt första ultraljud o se hjärtat picka, tyvärr fanns inget pickande hjärta..... :(

Jag fick tabletter som ska sätta igång ett missfall.

Allt känns såklart fruktansvärt-det som skulle vara en av våra lyckligaste dagar.......

Jag undrar om någon vet när man får göra ett nytt försök (har blastocyster i frysen) och om man nu som jag haft missfall på vårt första ivf försök är det då vanligt att få missfall igen(vi satte in en blastocyst-fryst) hur ser chanserna ut nu??

Fy. Svårt att veta vad man ska säga. Som någon annan skrev: När man har gått igenom IVF borde man vara förskonad från sådant.

Kanske svårt att inte genast tänka på nästa steg. Men jag tror det kan vara bra att låta dig själv bryta ihop och ta dig lite tid att läka ihop innan ni fortsätter med nya återföringar.

Stor kram
  • Akira Öken
    Percafluviatilis skrev 2018-04-27 16:01:50 följande:

Onsdagens ägguttag gav ynka två ägg som vi skulle få tillbaka idag. Tyvärr överlevde inget av dem. Nu ska vi ta fyra månaders paus.

Vad tråkigt att höra.

Kram
  • Akira Öken
    Asteria skrev 2018-05-02 12:46:49 följande:

Vet ni hur det är med lutinus vid FET i naturlig cykel? Insåg precis att de inte sa något om det på kliniken när jag pratade med dem i morse. För det börjar man med innan återförandet eller? Hjälp!

Jag har inte tagit lutinus vid FET i naturlig cykel. Barnmorskan säger att kroppen fixar progesteronet på egen hand.
  • Akira Öken
    Hormonkarusellen skrev 2018-05-04 10:53:21 följande:

Nu har vi fått tid för plock på tisdag, måna blåsor så jag håller tummarna för många ägg... återföring på fredag, så om en vecka är man gravid oavsett hur det går - på fredag är man gravid och så kanske det inte går vägen. Sån konstig känsla, som man kämpat och längtat, och nu är det faktiskt inte mer än 7 dagar dit

Vad härligt att höra att det äntligen är på gång!
  • Akira Öken
    Olidligaväntan skrev 2018-05-06 09:12:07 följande:

Idag har jag plussat, fast officiell testdag är nästa vecka. Känner mig glad och rädd, förra plusset slutade i mf i vecka 6 nån gång. Snälla, snälla låt det gå vägen denna gång, och för er andra med <3

Grattis!
Svar på tråden IVF våren 2018