• Ellencassandra

IVF våren 2018

170909 skrev 2018-09-01 19:33:58 följande:

Visst var det så att du råkade ut för en ofostrig graviditet?

Jag slutade läsa den tråden i våras för det blev för jobbigt för mig att läsa om "alla" som blivit gravida för att någon vecka senare läsa att det gått åt skogen för de flesta.

Jag har insättning imorgon istället för på tisdag, de ville inte långtidsodla denna gång för det är så många som inte klarar sig. Så då chansar de på en kortare odling och att min livmoder ska vara bättre och mysigare än labbet

Ja det stämmer! Förstår det! Hade nog gjort samma.. har inte orkat va inne så mycket efter det som hände! Men nu så!

Åh okej! Va spännande! Hoppas det ska gå bra :) hur många fick du ut? :)
  • Ellencassandra
    170909 skrev 2018-09-02 21:27:46 följande:

"som vanligt" fick de ut ganska många 28st, 14 blev befruktade och ett par tre stycken hade tackat av tills idag. Fick tillbaka ett idag som skulle vara på topp men tja det går som det går ändå. Jag försöker att inte noja och oroa mig för mycket, blir ju knäpp av ruvartiden. 

Hur går det för dig?

Okej! Men det var ju bra med många befruktade! Hoppas du får flera fina till frysen! :) jo jag vet ruvartiden gör en helt knäpp. Den jobbigaste tiden verkligen :/

Jorå började med orgalutran idag, usch hatar den verkligen.. men gick bra. Men var lite läskigt igår med menopur fick inte in den först fick trycka å trycka utan att den ens gick igenom.. var lite halv läskigt. Men tillslut gick den in! Ul på tisdag :)

Lycka till med ruvandet!
  • Ellencassandra
    Inalina skrev 2018-09-04 11:40:50 följande:

Hej! Så nu har jag två blastisar på plats i livmodern - hoppas att någon tar sig så jag kan få vila från IVF ett tag fram över och fokusera på gravidkrämpor istället!! Båda överlevde upptiningen men en var tydligen lite slö så inget större hopp till den - men den andra verkade må fint i alla fall!

Så nu är man officiellt ruvare och kan inte göra så mkt mer än att vänta till testdag 18 sep!!! följer er andra med spänning ! kram!

Spännande!! Håller tummarna!
  • Ellencassandra

Jag har panik. Missade helt att gonal f tagit slut å har inget mer hemma. Apoteken är stängda. Hur sjutton ska jag göra? Tar ju både gonal f å menopur.. vad kan hända om jag missar??

• Ellencassandra
    Anonym (BaKu) skrev 2018-09-04 20:29:39 följande:

Är inte säker, men min gissning är att det inte är någon fara. Det är värre att missa Orgalutran. Ring kliniken imorgon och kolla. Det är ju i princip som att man ändrar dosen ibland tänker jag...

Hoppas det löser sig!

Det löste sig. Hitta ett apotek som var öppet till 22! Å dom hade EN kartong kvar: puh. Sen att jag fick ta taxi dit osv är en annan sak! Helt svettig :p men va gör man inte! Tack ändå för råd :)
  • Ellencassandra
    Anonym (BaKu) skrev 2018-09-04 20:54:47 följande:

Åh så skönt! Alltid är det något att oroa sig för!

Ja verkligen. Däremot kommer jag hem senare brukar alltid ta sprutorna kl 21 men nu blir det typ vid 21.45.. tror ni att det är någon fara med 45 min senare? Tänker på orgalutran så man inte släpper äggen för tidigt?
  • Ellencassandra
    170909 skrev 2018-09-09 20:02:25 följande:

Har det löst sig för dig? Gick det bra eller går det bra?

Jag ruvar ju sen en vecka tillbaka och kan erkänna en hel del.

Jag skulle ta synarela tillsammans med ovitrellen men det gjorde jag inte.

Jag har tränat som jag brukar och stressar lika mycket/lite som vanligt, jag dricker kaffe som jag brukar utan att räkna på ev mängd. 

Jag har denna gång beslutat att strunta i Lutinus. Tidigare gånger har jag jobbat hemifrån men nu jobbar jag på kontor och vill inte hålla på med sånt på jobbet. Dessutom hatar jag lutinus, kladdigt och slibbigt och ofräscht. 

Jag försöker att inte inbilla mig saker och dra slutsatser. Det som är är att jag vaknar varje natt och är väldigt väldigt kissnödig oberoende av hur mycket jag druckit under dag/kväll. Jag är öm omkring livmodern och lite svullen, ibland är det svårt att inte dra slutsatser och vilja testa nu nu nu nu.

Jag tror det har gått bra. Äggplock imorgon! Får hoppas att det blir gott om ägg.

Vad är synarela till för? Ja man ska göra det som känns rätt. Och man ska väl försöka leva som vanligt. Det gör du rätt i. Tidigare ivf har jag inte vågat träna eller typ dricka kaffe men har levt normalt denna gång. Älskar ju å träna. Men kanske inte hoppar å studsar lika mycket!

Vad spännande. Hoppas det är ett grav symptom :) när ska du testa?
  • Ellencassandra

Ja nu är man färdig! Fick ut 12 ägg. Så är nöjd. Gjorde rätt ont idag så fick mycket smärtstillande så man är lagom trött just nu. Hem å vila! :) skönt å ha det avklarat!

• Ellencassandra
    Mjbo skrev 2018-09-10 09:52:39 följande:

Stort grattis till ett toppen resultat! hoppas att många ägg befruktas. Jag ska sätta in en 5dagars idag. SÅ nervös. Inget samtal än iallafall från kliniken om att den inte skulle ha överlevt, men jag går som på nålar. Vill inte ha något samtal under förmiddagen idag......

Tror vi har stött på varandra förra året i någon grupp.. Känner igen ditt namn :) Kul att ni fortfarande håller igång och kämpar, har ni försökt hela tiden eller haft uppehåll? Vi har haft uppehåll på ca 1 år, och skall göra ett FET idag om allt går som de ska som sagt :) Stor lycka till iallafall :)

Tack :) ja de ska göra icsi så hoppas på att det ska bli många befruktade!

Åh va spännande! Förstår att du är nervös. Det e jätte jobbigt å vänta å man e ju livrädd att dom ska ringa. Hoppas det ska gå bra :)

Ja jag känner igen ditt namn också! Vi hade en paus över sommaren. Blev gravid vid ett FET försök i våras men fick missfall så tog en välbehövd paus. Nu är man igång ;) åh har ni haft så långt uppehåll? Har ni släppt allt med barnförsökande då eller? Lycka till nu!!
Svar på tråden IVF våren 2018