IVF våren 2018
Fick oxå just veta att det inte blev något till frysen för oss. Så blir samma karusell om detta inte sätter sig som det skall.
Fy fan säger jag för orgalultran sprutan. Första gick rakt in ett blodkärl så det var bara att ta ut och kassera den. Jag har inte så mycket underhudsfett så nästa spruta fick vi tipset att inte sticka in hela sprutan av 1177. Det lyckades men var då inte skönt att spruta in. Nu är jag svullen, röd och det kliar som tusan. Hade ingen samma problem med den spruta?
Ja de där sprutorna var lite ångestskapande för mig också, tur man inte tar lika många såna som Gonal F ;) fick också allergisk reaktion de dagarna jag tog den vilket verkar mer regel än undantag. Lycka till nu! :)
En liten fråga, dricker ni andra kaffe nu under IVF-försök?
Jag håller mig till 1 max 2 koppar om dagen men vet att vissa är otroligt strikta med att undvika all koffein som finns..
Stort grattis ni som har plussat. =)
Och kämpa på ni andra.
Jag har blött mörkt blod i ca 10 dagar nu efter det avbrutna fet-försöket. Men blodet måste tydligen vara klarrött för att jag ska få börja ny behandling. Så risken är väl att det drar ut på tiden. Blödde ganska mycket i helgen så trodde jag skulle få börja med sprutor då och skulle hämta ut dem på apoteket, men läkaren hade glömde skriva ut dem. Fick till slut tag på dem i söndags men då sa hon att jag ändå måste vänta på den klarröda färgen. Suck. Små motgångar hela tiden.
Ok, jag träffas mer o dricker vin med mina kompisar så där ser jag också en viss utmaning inför helgen då jag inte vill göra det nu... har du någon bra och vettig förklaring som du använt dig av :)?
hur känns det för dig nu, några grav symptom? har ni fått tid för första VUL?