• anina

IVF våren 2018

Inalina skrev 2018-09-06 15:03:32 följande:

Vilken rolig kalkylator! den hade jag inte sett förr =)! 

åh njut av Italien - mitt absoluta favoritland!  

Ja den är kanon. :) kan bli lite knepigt annars. :)

Tack, jag ska försöka njuta så mycket jag kan. :) och äta massor av pizza och pasta. Älskar också Italien och framför allt maten. Blir 4 dagar med hela familjen och sen 6 dagar med bara sambon. :)

Hur känns det nu? Hur mår du av ruvning och progesteron?
  • anina
    Seb81 skrev 2018-09-09 09:35:04 följande:

Hjälp mig!! Fick precis gravid på digitalt 1-2 v.... grinar som en tok!!! Men jag blir så jävla rädd när det bara visar 1-2 v. Stämmer det verkligen? Jag satte in en 5 dagars i måndag... räknar man då inte annorlunda, det jag menar är... borde jag inte vara längre gången? Jag är så jäääääävla rädd att få missfall... därför jag frfågar!!! Alltså jag bara gråter, det sprutar tårar!!!! Vi har försökt i 3 år nu & ett missfall för 2 år sedan. Jag testade med 6 dagar tidigt i går, då blev Det ett pytte svagt streck. Alltså kan det betyda att det är mf på gång? Alltså jag är så sjuuuuukt rädd så ni fattar inte!!!!!

Snälla hjälp mig..... jag är så rädd.

Stort grattis till ditt pluss. :)

Min sa också 1-2 veckor, även på RD 12. Då visade de vanliga stickorna bara svaga streck, knappt synliga.

Vi har liknande historia, försökt i 3 år och ett missfall. Jag är också rädd. Vill du prata mer om det så kan du maila mig a.v.mahlberg@gmail.com. Kram
  • anina

Hej.

Jag är kvar i Italien och har varit lite bortkopplad den världen. Men kom att tänka på att du borde ha testdag vilken dag som helst Inalina. Hur går det? Har du tjuvtestat?

• anina
    Inalina skrev 2018-09-15 14:17:45 följande:

va söt du är ;) jag testade plus på RD 6 med  mina eskimåer, har bara blivit starkare sen dessa - RD 11 idag.

Förra mf kom RD 12-13 så är lite nervvrak här men ändå glad såklart =) hoppas en av dem hänger kvar åtminstone!! kram!

Åh vad härligt (jag läste ditt svar i förrgår). Stort grattis. :) nu måste iaf en av de stanna. Hur mår du nu? Har du bokat tid för ul?

Jag är livrädd för missfall nu, nojar över allting. Vecka 6+2 idag, så varje dag som går känns skönt.
  • anina
    Mjbo skrev 2018-09-12 17:55:37 följande:

Okej, är 28 år. Har opererat bort äggledarna efter att utredning visade att dom ej fungerar. En gammal infektion som legat i livmoder, äggledare och sträckt sig upp till buken och levern, utan att ja vet om de måste ja ha gått med det i flera år sa läkaren efter op. Så det är fysiskt omöjligt att bli gravid på naturlig väg för mig, och även svårt med ivf hjälp oxå då jag har så mycket ärrbildningar i livmodern så ägget har svårt att fästa. Men vi kämpar på. Något ägg borde väl kunna hålla sig kvar för glatta livet hoppas vi <3

Har du tjuvtestat? Du har testdag på min födelsedag så det måste ju vara bra tänker jag. :) kram
  • anina

Nu är jag på väg hem från semestern. Har faktiskt längtat hem hela tiden, första gången jag gjort det. Misstänker att jag kanske har en graviditetsdepression. Eller om det är pga lutinus. Jag gråter en del och vissa dagar känner jag att jag inte vill leva eller önskar att jag aldrig vore född. Jag ska ju vara glad nu. Jag har ju plussat efter 3 år.

Skäms för att skriva det till er, vissa som inte fått nåt plus än. Men som ni säger så är vi ju vänner här som går igenom samma saker, så vem ska man annars berätta för. Ska ringa mvc idag när jag kommer hem. Förutom depression så är jag så orolig för missfall/utomkved och allt annat som kan gå fel. Vågar inte känna den glädjen jag gjorde förra gången. Tänk att ett missfall kan göra så mycket. Jag nojar över allt och sambon börjar bli trött på det. Han sa till mig att de ?negativa tankarna? kan nog istället orsak missfall. Tack för den kommentaren.

Nej slut på klagandet. Jag är så glad för er seb81 och Inalina. Och jag väntar med spänning på ditt tjuvtest mjbo. Och även ditt ellencassandra. Skönt med så många ägg. :) nu är det vår tur, vår höst.

Förresten när det gäller att tänka på att man hade varit så och så långt om man inte fått missfall, så försök tänka på att missfallet kom för att det var fel på embryot. Det hade kanske hänt senare annars eller så hade man haft grava komplikationer på bebisen.

Svårt att tänka på jag vet.

Kram på er. Vi är starkast, och tillsammans blir vi ännu starkare (så klyschigt det lät)

• anina

Åh så söta ni är allihopa. Tack för era svar. <3

Ja vi går verkligen igenom mycket både fysiskt och psykiskt. Ska ringa mvc och fråga efter en psykolog imorgon. Jag har mitt ul om lite mer än 2 veckor, alltså i mitten av vecka 9. Känns som en evighet tills dess. Funderar på att ringa en privat gyn imorgon och fråga om jag kan få göra ett ul i veckan. Tror jag skulle bli lite lugnare om jag hör hjärtat. Förstår att det inte hjälper för dig Mjbo. Och stort grattis till plusset. :)

Jag tog ett test ikväll och strecket var svagare. Dock doppade jag inte den utan kissade direkt på den så hoppas det var därför.

Så har jag också tänkt Inalina, att jag hellre gläds de stunder jag kan iaf och får isf ta fallet sen. Men jag verkar inte kunna det riktigt just nu. Skönt att du stillade min klyscha iaf haha. :)

Kram på er

• anina
    Elcca skrev 2018-09-26 09:25:11 följande:

Hej! Va ett tag sedan jag skrev nu. Blev deppigt efter senaste misslyckade återinförandet. Men nu är vi på G igen. Gjorde äggplock igår, med 12 fina ägg som resultat. Idag ringde dom och sa att 8 st har blivit befruktade så dom vill vänta med att sätta in ett till dag 5. Vet någon varför man gör så? Tänker att det befruktade ägget har större chans att växa till sig i livmodern?

Hej.

Grattis till så bra resultat. :). När man får så många befruktade så vill de se vilka som är bäst, alltså vilka som har bäst förutsättningar och därmed kan överleva till dag 5. Du har rätt i att de har det bättre i livmodern. Men på detta sättet får du istället tillbaka ett med eventuellt bättre kvalitet. Hoppas du förstår hur jag menar. :) hoppas ni får några till frysen också.
  • anina
    Elcca skrev 2018-09-29 12:31:30 följande:

Hej! Tack! :)

Nu är jag bara såååå sjukt nervös inför den planerade insättningen imorgon. Alla negativa tankar kommer även om jag försöker hålla mig positiv! Tänk om inget har klarat sig! Att behöva gå igenom allting ännu en gång. Hur ska man orka!?

Förstår att du är nervös. Men med så många befruktade så måste du få tillbaka ett imorgon. :) man tror inte man ska orka mer men på nåt sätt gör man det. Lycka till imorgon, allt kommer gå kanon. :) kram
  • anina
    pernillaivf skrev 2018-09-29 18:14:40 följande:

Hej på er.

Var med i denna grupp i våras. Blev gravid på första insättningen med ET.

Vår Frank var beräknad till 19e dec. På RUL v 19 fick vi veta att han hade tumör på vä lunga (CPAM) och efter en och en halv månad av utredning och behandlingar på Östra i Gbg - kast mellan hopp och förtvivlan - föddes han 11 sep och blev vårt änglabarn.

I all sorg som vi nu går igenom längtar jag sönder av att vara gravid igen. Läkarna tycker vi kan köra på så fort jag haft min mens. Så nu ska man in i IVF karusellen igen. Vi har ett 5dagars i frysen.

Hur går det för er? Vart är ni i processen?

Men kära nån vad hemskt. Det måste vara så fruktansvärt så det inte går att beskriva. Vet inte vad jag ska skriva. Jag beklagar verkligen. Vad starka ni är som orkar köra igång igen, jag beundrar det. Hoppas det är ert blivande barn där i frysen. Skönt att ha det så man slipper börja om helt.

Jag gick in i vecka 9 idag. :) ultraljud på onsdag. Mår pyton med diverse symptom och är sjukskriven. Men det gör inget så länge allt är bra där inne i magen. :)

Kram på dig ??
  • anina
    S91 skrev 2018-10-10 22:25:45 följande:

Hej alla! Jag kommer lämna familjeliv nu iallafall ett tag. Skulle återfört fryst nu i dagarna men har inte fått min ägglossning trots dubbel dos letrozole.. är så trött på min kropp på alla plan och så besviken på min behandlande klinik just nu att jag snart går i atomer. Två fet insättningar på en behandling på 11 månader har de fått till.. i den här takten blir det en lååååååång resa. Jag önskar alla här inne lycka till <3

Lider med dig. Tänker på dig och ber för dig. Hoppas få se dig här snart igen. Stor kram
  • anina
    nuaerdetmintur skrev 2018-10-16 11:34:18 följande:

Vi har nu genomfört vårt andra IVF försök, de ändrade nästintill allt ifrån första omgången, första omgången körde jag långa protokollet, synarela, gonal-f, nu körde vi korta protokollet, menopur och Orgalutran, bägge gångerna lutinus i 14 dagar. Fick samma resultat på antal ägg och antal befruktade bägge gångerna, vilket gjorde mig väldigt besviken, 7 ägg, 2 befruktade och ett till mig och inget till frysen... den enda STORA skillnaden är att jag igår kväll testade positivt för första gången i HELA mitt liv! ÄP 28/9, ET 30/9, Testdag 16/10, så jag testade såklart imorse med, och det visade GRAVID 3+ 

Åh stort grattis. :)
  • anina
    My102 skrev 2018-10-25 18:03:53 följande:

Bättre denna månaden. Förra månaden var menscykeln 46 dagar, inget utslag på ÄL stickor inför fet och tunn slemhinna. Har denna månaden tagit letrozol, fick pos på ÄL test på cykel dag 13, fin slemhinna på 7 mm på cykeldag 14.

Planen är fet återföring på söndag :) har även bokat in en sån där dropp för immunförsvaret. Varför inte tänkte jag. Lite nervigt här hemma nu. Stora förhoppningar!

Åh så härligt. :) snart söndag, spännande. Hoppas allt går bra. :)
    122221 skrev 2018-10-25 19:03:23 följande:

Hej! Blodprov igår, visade bra

Östrogennivå, så ska göra VUL imorgon och bestämma hur fortsatta behandlingen ska gå till! Förväntansfull! Hur går det för dig? <3

Gott. :) aldrig gjort en sånt blodprov.

Det går bra, jag är i vecka 12. :)
  • anina
    122221 skrev 2018-10-27 21:22:23 följande:

Åh va roligt! Hur känner du dig? :D

Jag har legat i sängen i 5 veckor med diverse symptom, så jag har mått jättedåligt. Och mycket oro då jag har haft missfall tidigare. Ultraljud på fredag, ska bli så skönt. :)
    My102 skrev 2018-10-28 07:54:41 följande:

Har mellanlandat inatt och väntar nu i tåget till Falun som fortfarande är några timmar bort. Jag är så jäkla nervöst! Mer nervös än insättningen efter uttaget. Jag är ju medveten om att dom kan ringa närsomhelst och säga att inget embryo överlevde.. denna väntan är hemsk!

Hur går det? Är du framme? Lycka till. :)
  • anina
    My102 skrev 2018-10-28 12:42:05 följande:

Nu är jag ruvare :) pjuh! Fy vilken ångest jag har haft! Känns mer verkligt denna gång, antagligen för att jag inte har så ont som jag hade sist. En av fyra tinade dom upp och det räckte. Så nu har vi 3 kvar. Har fått kortison som jag hämtar ut på apoteket nu och intralipid som jag ska ta på sjukhuset där jag bor. Fick med mig medicin påsarna hem, lite konstigt men men. Tur att dom kan göra så! Så nu håller vi tusen tummar!

Vad skönt. :) nu hoppas vi att allt går kanon. :)
  • anina
    My102 skrev 2018-11-08 19:41:58 följande:

Jag kommer inte riktigt ihåg om det var på dag 8 eller 9, men ett vanligt test som mäter från 25, tror inte det var morgon heller. Men det känns som kört.

Var på middag hos sambons föräldrar ikväll där hans bror kläcker nyheten att dom ska barn. Alltså mitt hjärta brister. Min sambo tycker det är skit jobbigt att prata om vår IVF, med mig!, alltså verkligen skit jobbigt. Men jag försökte få honom på tankar om detta inte går vägen vad som händer då (han vet inte om tjuvtestningen). Men han vägrade lixom att ta in att det kanske inte går, han sa ?det kommer att funka? ungefär som att det inte finns nåt alternativt. Han läser ju ingenting om det heller så allt han vet kommer från mig och jag vet ju det kan ta flera insättningar men det är som om det jag säger inte går in hos honom. Av fem embryon är det rätt logiskt att alla inte leder till en graviditet. Men det känns som att det aldrig kommer bli våran tur. Vad har vi gjort för fel livet. Mår illa och känner mig helt lamslagen.

Vill bara säga att jag testade negativt på RD10 med en blastocyst och sen testade jag positivt RD12. Jag var helt knäckt för jag var säker på att det var kört. Det slutade dock med missfall men det är en annan historia.

Ge inte upp än. Ber för dig.

Stor kram
  • anina
    S91 skrev 2018-11-26 21:36:44 följande:

Hej tjejer.

Vill bara säga att jag plussade igår på RD 9 och BIM.

Vågar knappt skriva detta inlägg och jag vet att det bara är första steget mot ett barn men just nu gläds vi bara så länge vi får.

Vi har gått hos kurator denna gången och jag har verkligen försökt slappna av och inte tänkta så mycket under ruvardagarna. Men vid avsaknaden av ordentliga "menssymtom" så kunde jag inte hålla mig på BIM.

Till er som inte plussat än, hang in there <3

Tänker på er i gruppen och hoppas att våra bebisar kommer som de ska när tiden är inne <3

Åh vad härligt. Stort grattis. :)

Som Inalina skriver, kom till den andra tråden när du känner dig redo. Du kan skriva om precis vad du vill, för vi har alla gått samma väg. Jättebra nyheter.

Stor kram
Svar på tråden IVF våren 2018