• Inalina

IVF våren 2018

FrökenBlåklocka skrev 2018-02-19 12:27:46 följande:
    Som vanligt, smått ömma bröst. Men inget som säger mig att jag är gravid.

Fick oxå just veta att det inte blev något till frysen för oss. Så blir samma karusell om detta inte sätter sig som det skall.
    Jag håller tummarna för dig och din lilla fighter där inne!!! Glad 
  • Inalina
    Kokonattsu skrev 2018-02-19 21:49:27 följande:

Fy fan säger jag för orgalultran sprutan. Första gick rakt in ett blodkärl så det var bara att ta ut och kassera den. Jag har inte så mycket underhudsfett så nästa spruta fick vi tipset att inte sticka in hela sprutan av 1177. Det lyckades men var då inte skönt att spruta in. Nu är jag svullen, röd och det kliar som tusan. Hade ingen samma problem med den spruta?

Ja de där sprutorna var lite ångestskapande för mig också, tur man inte tar lika många såna som Gonal F ;) fick också allergisk reaktion de dagarna jag tog den vilket verkar mer regel än undantag. Lycka till nu! :)
  • Inalina
    FrökenBlåklocka skrev 2018-02-19 18:33:37 följande:
    Känns som luften gick ur och sen när man inget känner att man eventuellt skulle vara gravid nu(även om de är för tidigt att ens känna nått) så känns de tomt.

Bara 2 försök kvar då.... Och blir de inget I frysen då en så lär tre försök gå snabbt.

Jaja bara försöka fokusera på annat och se de positiva!
    Jag håller med dig helt, du är i alla fall här med folk som förstår hur du känner, vi får peppa varann och hålla hoppet uppe :) !!

jag känner ingenting nu på ruvardag 7, endast ont i brösten vilket jag vet kommer från progesteronet.. men låt oss hoppas att den som väntar på nåt gott...Kyss
  • Inalina
    Kokonattsu skrev 2018-02-20 08:27:05 följande:
    Hoppas det inte är många dagar med orgalultran..Ok, trodde du kanske hade som jag när vi börjat samtidigt. Har ett på fredag också.
    Inalina skrev 2018-02-20 08:19:19 följande:

Ja de där sprutorna var lite ångestskapande för mig också, tur man inte tar lika många såna som Gonal F ;) fick också allergisk reaktion de dagarna jag tog den vilket verkar mer regel än undantag. Lycka till nu! :)

Jag har då tur att min sambo hjälper mig med sprutorna. Blir ju inte mindre nervös av sprutor efter det här. Tog blodprov idag och det tog en stund att hitta ett blodkärl. Var nog mer nervös än vanligt. Känner fortfarande av lite spänningar från igår. Tack :). Hur går det för dig?
    Hehe jag skulle aldrig låta någon hjälpa mig med sprutorna, men det är ju så olika vad man känner sig trygg med där. Min man skulle dessutom svimma direkt om han såg den där sprutan så någon vidare hjälp hade det inte vart Flört

Jag är på ruvardag 7 nu, och har ingen aning hur det går för den lille kämpen därinne.. vet inte hur jag ska göra med att testa heller, ska i väg på en tjejhelg i helgen och egentligen vill jag väl veta om det gått vägen, samtidigt som jag inte vet hur jag reagerar om det är negativt och då har jag inte min man där o hålla handen med..hmm... 

tar du blodprov i samband med ultraljud för att mäta något värde? det gjorde inte jag men har förstått att de göra så vid vissa kliniker.
  • Inalina

En liten fråga, dricker ni andra kaffe nu under IVF-försök?

Jag håller mig till 1 max 2 koppar om dagen men vet att vissa är otroligt strikta med att undvika all koffein som finns..

• Inalina
    Kokonattsu skrev 2018-02-20 09:37:34 följande:
    Eftersom jag är spruträdd så skulle jag inte klara av att ta det själv. Känns som bra stöd när sambon sticker och får mer förståelse vad jag går i genom. Fick tips om att ta orgalultran i låret så vi ska prova det ikväll. Känns bra om man kan skona magen lite.

När är det tänkt att du ska testa? Förstår det. Varje månad man fick mens var ju en besvikelse att gå i genom. Hoppas det blir en trevlig tjejhelg för dig. Kan vara skönt att tänka på något annat en stund.

Jo i Umeå vill de göra det. De trodde på samma mängd jag kör nu. De hade inte hunnit fått svaret på blodprovet när jag gjorde ultraljudet. Såg då bra ut. Hade typ två på 14mm redan, resten vet jag inte. Inteför att jag vet vad som är bra eller dåligt. Vet ju som sagt bara att det går åt rätt håll.
    Just nu känns det som att varje månad får jag ett nytt besked om en nära väninna som väntar sitt första eller andra barn, jag är ju glad för deras skull men man blir så otroligt medveten om att man själv har problem när alla andra lyckas direkt i ens närhet. 

Jag tror jag har testdag 27 feb så jag kanske väntar tills dess om inte mensen har kommit, då är jag ju hemma hos mannen igen :)

Har de sagt något om när det kan bli ÄP?
  • Inalina
    anina skrev 2018-02-20 10:39:57 följande:

Stort grattis ni som har plussat. =)
    Och kämpa på ni andra. Hjärta

Jag har blött mörkt blod i ca 10 dagar nu efter det avbrutna fet-försöket. Men blodet måste tydligen vara klarrött för att jag ska få börja ny behandling. Så risken är väl att det drar ut på tiden. Blödde ganska mycket i helgen så trodde jag skulle få börja med sprutor då och skulle hämta ut dem på apoteket, men läkaren hade glömde skriva ut dem. Fick till slut tag på dem i söndags men då sa hon att jag ändå måste vänta på den klarröda färgen. Suck. Små motgångar hela tiden. 

Hoppas verkligen du får börja snart!! Hjärta förstår att man blir knäpp av att vänta och att det känns som att kroppen motverkar en ibland.. men snart är det din tur ocksåGlad
  • Inalina
    Kokonattsu skrev 2018-02-20 12:53:51 följande:
    Har samma sak fast me kusiner. Förstår hur du känner. Man blir lite extra bitter om de redan har ett barn och vips så har de en till på väg. Man tycker ju att skaffa barn ska vara så naturligt men man inser ju fel man hade.

Ok. Det är inte så långt kvar då. Hoppas ni får ert positivt besked.

Tyvärr skulle jag inte kunna veta det förrän efter ultraljudet på fredag. Jag hoppas bara att det inte är på blir den 28:e när jag börjar mitt nya jobb då. Kan däremot inte göra så mycket om det inte går att styra något utan allt beror på hur det ser ut på ultraljudet. Hoppas på måndag så man blir av med sprutorna snabbt.
    Ja alltså mina kusiner ska vi inte tala om, de är 10 år yngre än mig med minst 2 ungar var....

Ok jag tycker du ska säga till läkaren i alla fall att måndag passar väldigt bra för dig, tror inte det är så stor skillnad på en dag + eller -! :)
  • Inalina
    Azerp skrev 2018-02-20 09:16:03 följande:
    Jag slutade med kaffe helt efter äggplocket. Fråga mig inte hur jag lyckades med det då jag är kaffetunna annars. Men är inte alls sugen på kaffe och har inte varit det sen jag slutade heller:) Nån halv kopp har jag tagit då många av mina kompisar umgås mest över en kopp kaffe, då blir det svårt vad man ska säga om man plötsligt inte vill ha.

Ok, jag träffas mer o dricker vin med mina kompisar så där ser jag också en viss utmaning inför helgen då jag inte vill göra det nu... har du någon bra och vettig förklaring som du använt dig av :)?

hur känns det för dig nu, några grav symptom? Glad har ni fått tid för första VUL?

• Inalina
    Azerp skrev 2018-02-20 15:24:28 följande:
    Dricker sällan alkohol så jag har inte behövt förklara något sånt faktiskt:) Dricker jag så är de oftast alkoholfritt och så har de varit senaste åren. Ett tips är ju att du köper dig ett alkoholfritt vin och låtsas som ingenting:)

Fattar nog fortfarande inte att jag har plussat, nu när jag läste ditt svar kom jag på mig med ?vad menar hon med grav symtom? hehe. Har jätteont i brösten men annars mår jag som vanligt:) Ja vul blir 9/3, räknar ner dagarna nu.
    Nä det verkar ju smartare och smidigare från första början, att inte dricka alls :)

haha skönt att du inte börjat gå i mamma-kläder och stanna av livet helt och hållet för att du plussat ;) låter sunt tycker jag!
    ja mina bröst värker otroligt, men vet att det är proggisarna så inget grav tecken för mig. men oj vad jag letar gravtecken... får hoppas jag kan projicera mig gravid, det vore nåt! Drömmer
Svar på tråden IVF våren 2018