Saarah91 skrev 2018-02-22 14:49:33 följande:
Superbra resultat ju. Håller tummarna för dig! De ringde precis från Sahlgrenska och det frös bara ner 2st blastocyster.. jag har verkligen inte turen på min sida i denna resan om att bli gravid.. Hoppas verkligen slippa gå igenom den första delen igen..så nu får man vänta in mensen och sen ägglossningen därefter, så runt vecka 15-16 blir insättningen. När blir det för dig? Minnet är bra men kort, men hur kommer det sig att du får göra IVF? Är det något som är ?fel? eller har det bara inte tagit sig naturlig väg?
Men åh! Förstår att du är besviken när det var så många befruktade.. men man får se det så att det faktiskt är få förunnat att få något till frysen alls, speciellt fina blastocyster som vi fått. Hoppa nu de klarar att tinas och är riktiga kämpar. :) det måste vi tro! Vecka 15-16 när blir det? Jag kch veckonummer haha
Jag väntar på en "ingreppsblödning" efter plocket, den kan man visst inte tablettstimulera på så jag får snällt vänta till cykeln efter det och är ganska oregelbunden tyvärr så vet inte om jag får stimulera igång den också med typ provera. Men någon gång i april lär det bli :)
Ska ringa kliniken när den första blödningen kommer.
Jag har pcos och är opererad i buken som bebis pga medfödd sjkd och som 14-åring pga en cysta som snodde sig runt tunntarmen. Så troligen barnlös pga ärrvävnad kring äggledarna. Finns passage dock men det hjälps ju inte när det inte rör sig där inne ;)