8992 skrev 2017-12-14 21:41:43 följande:
Jo nu när remissen är skickad och bekräftad så känns det riktigt bra. Nu vet man att det verkligen är igång, man kommer faktiskt få hjälp. Jag har varit väldigt lugn under hela grejen, lite tråkigt att jag inte riktigt blivit tagen på allvar först pga min ålder men i övrigt så har allt gått bra! jobbigare för mannen men när han fick bekräftat att det inte var något fel på honom så blev allt lättare. Jag försöker tänka på att veckorna går snabbt så snart är vi på första mötet :)
Hur känns allt för er?
Förstår precis. Vi har tyckt att det varit väldigt jobbigt med att behöva ha sex på bestämda dagar. Det förstör sexlivet ganska mycket tyvärr. Det blir en ångestladdad situation, och det är inte skönt och mysigt. Nu när vi kommer få göra IVF har sex blivit härligt igen och vi är nästan som nykära i halmen ;)
Hoppas ni får komma till första mötet snart!! Håller tummarna. Det kommer kännas ännu bättre för er då :) Trist att man kan anses vara för ung, man känner ju själv när man är redo att bli förälder, det har inget med ålder att göra anser jag. Speciellt när det inte handlade om flera år för ung heller.