IVF våren 2018
Tack! Nä, det känns ju som det inte borde göra det. Ska testa imorgon, men vill inte göra det innan jobbet
Tack! Nä, det känns ju som det inte borde göra det. Ska testa imorgon, men vill inte göra det innan jobbet
Äntligen, äntligen, äntligen!
Plus på stickan. Vårt första någonsin. Känns magiskt och nervöst. Hoppas det går vägen nu.
Tack alla ni som stöttat på vägen och grattis till er andra som också lyckats.
Och till alla er som fortfarande kämpar, håller tummarna för att det snart också är er tur!
Nu kör vi igång med Ivf nr2 och hoppas verkligen på ett bättre resultat denna gång. Jag har nu Menopur istället för Gonal-F, ska tydligen ge bättre kvalite på äggen så hoppas på det. Skillnaden mellan de sprutorna är att jag känner av menopur mer, det svider som orgalultran sprutan. Kändes även lite pirrigt att behöva blanda medicinen själv.
Vi kör korta. Känns skönt att slippa gå i genom den långa,men det är klart hade man vetat att det skulle ge vårt efterlängtade barn så hade man inte tvekat en sekund. Ni då? Är det första gången med menopur för dig också?
Ok, det låter ju bra det. Du kanske är mer förberedd denna gång.
Tråkigt för er, men de blev iaf blastocyster är ju alltid något. För oss fick vi 9 befruktade ägg som sen blev 7 och en eller två som blev blastocyst men de var så mkt fragmentering på de så det blev varken en insättning eller till frysen på första försöket. Är väl därför de bytte från Gonal-F till menopur för att få bättre kvalite på äggen.
Hur upplever du det ta menopur? Svider det för dig också?
Wihoo! Fick ett starkt plus på stickan, vilken härlig känsla (var första gången någonsin) :) har TD på måndag men tjuvtestade på RD 11 då kände att kroppen var lite annorlunda och inte haft någon mens. Nu hoppas vi verkligen att det kommer gå hela vägen!
Tar tillbaka detta med mensen.... den försvann lika fort som den kom... har lite bruna flytningar nu! Lyssnar på er nu och ska försöka att inte brusa upp mig..... men i natt när det var blod/blandat med Lutinus så blev jag hysterisk.... så... nu ska jag försöka att andas och vara cool i stället! <3
Fick MF igår ???? han vara glad för plusset i 3 dagar. Det börja på morgonen med rosa på pappret som senare kom att börja blöda kraftigt rött/ småklumpar hela dagen och fortsätter idag. Va helt förstörd igår, väntar på att klikiken ska ringa så får vi hur vi går vidare! Lycka till alla ni andra som kämpar, jag är tillbaka på ruta 1 igen känns det som..
Känner mig så ledsen, bruna flytningar och nu såg jag lite blod på grejen man för in lutinusen med. Exakt 28 dagar sen förra mensen, är det vanligt att mensen kommer som vanligt vid ivf?
Ska man ändå fortsätta med lutinusen trots att man får blödning? Får ringa kliniken imorgon.
Hade testdag på lördag som kommer och var så pirrig inför det men nu brast bara allt.
Idag blöder jag rikligt! Har pratat med kliniken och dom tror tyvärr att det är kört! :( Mina bröst är inte ömma längre heller så det är bara att ta nya tag...... i augusti :( Såååååå jääääävla trött på mitt liv just nu så jag spyr! Vill bara lägga mig ner och skita i allt!!
Så lycka till allesammans & kram på er, ni är så starka! <3