• Ellencassandra

IVF våren 2018

Mjbo skrev 2018-09-10 10:11:46 följande:

Okej, ja vi tog en lång paus. Fick ett MA i v 9 början på 2017 och det tog hemskt hårt på mig på alla möjliga vis. Gick in i väggen totalt. Va väl hela proceduren med åren av försök och ja du vet allt man går igenom.. Så vi tog en lååång paus. välbehövligt dock. Under det här året har vi varit utomlands för första gången tillsammans, jag har gått ner massor i vikt (behövdes), och så har vi gifts oss :) Så vi har kopplat bort allt som har med barn att göra.. (inte fullt ut såklart, de kommer man nog aldrig kunna göra).. Men vi har tagit hand om oss själva och vår relation. Så glad för att vi gjort det faktiskt. Känns som att vi är tillbaka starkare än nånsin <3

Men som sagt, nu är vi igång igen och förhoppningsvis går det vägen denna gång. Har 3 st 5-dagars kvar i frysen, varav en förhoppningsvis blir jag ruvare till idag :) 

Jag förstår absolut. Det är nog väldigt bra med långa pauser så man får tid för varann å kanske kan göra lite roliga saker å försöka släppa allt med ivf. Det är riktigt påfrestande. Grattis till giftemål :)

Oj men det e ju jättebra att ni har flera i frysen! Vad skönt. Önskar jag får något till frysen. Har fått 1 5dagars till frysen totalt. Skulle kännas skönt med några till men får se!
  • Ellencassandra
    Mjbo skrev 2018-09-10 11:26:56 följande:

Tack snälla, ja det är hemskt påfrestande. Beundrar alla som orkar år efter år, månad efter månad... ena käftsmällen efter den andra, och ändå orka ta nya tag. Stor eloge till er alla <3

Ja det är skönt att ha ett par i frysen, äggplocket va för mig hemskt. Gjorde så jääävla ont rent ut sagt, men vad gör man inte.....

Nu ska jag snart börja rulla mot kliniken. Så förväntansfull, nervös, glad, rädd och spänd. Blandade känslor.

Ja vi alla e verkligen starka. Oavsett hur långa pauser man tar så är vi alla krigare! Sa idag till min kille att wow vad vi är duktiga, det är inte många par som skulle klara av allt det här. Så hurra för alla oss ivfare!!

Åh usch då :( men då är det bra att ni har några så slipper du gå igenom ett äggplock till förhoppsnings!

Är du ruvare nu? :D
  • Ellencassandra
    Inalina skrev 2018-09-10 12:04:40 följande:

Men va bra!!! 12 ägg är ju kanon! så spännande att följa hur det går för dig förstår att det är skönt att vara klar med ÄP - det är ju det mest påfrestande momentet i IVF tycker jag! 

Ja men det känns faktiskt bra :) nu e man ju väldigt nyfiken på hur många som blir befruktade, delar sig bra osv :p tack :)

Ja det e rätt jobbigt å fick ju rätt mkt Morfin denna gång så är väldigt trött. Har sovit tre-fyra timmar precis :P välbehövligt! :)
  • Ellencassandra
    Inalina skrev 2018-09-10 15:31:23 följande:

Ja precis nu blir det spännande! Hoppas ni får många som befruktas! =) vila kroppen nu så den kan förbereda sig för ruvning 

Ja det ska jag göra! Tack :) :)
  • Ellencassandra
    Mjbo skrev 2018-09-10 16:10:32 följande:

Jaaa det är vi verkligen! Bra med lite pepptalk:D

Ja nu är jag ruvare åt en alldeles perfekt liten 5dagars. Den va i absolut topp kvalité enligt läkaren så nu håller vi tummarna. Testdag 23/9, men ska ha mens typ 17-18/9 så kommer testa långt innan testdag ;)

Åh härligt!! Grattis! Stort lycka till :)
  • Ellencassandra
    Mjbo skrev 2018-09-10 17:32:24 följande:

Tack snälla! :)

När väntas kliniken höra av sig till dig gällande besked om befruktning, odling osv?? :)

Jag ska dit på onsdag så får veta allt då. Dom brukar inte ringa innan! Bara om inget blivit befruktat! Så bara å vänta.. nyfiken :P
  • Ellencassandra

Idag känner man sig så deppig.. är orolig att befruktningen inte ska gå bra, att de inte ska dela sig osv. Är väldigt bra på å tänka negativt.. sen kan jag inte låta bli att tänka om jag inte fått det där missfallet i våras hade jag varit i vecka 30 typ eller nåt sånt.. :(

Ska iaf på avslappnande akupunktur imorgon precis innan insättning (om det blir nån) så det ska bli skönt! Har en väldigt förstående chef också som tyckte det var bäst att jag va ledig hela dagen så jag kunde ta det lugnt :) hoppas det går bra för er som plussat å ruvar å sprutar ;)

• Ellencassandra
    Mjbo skrev 2018-09-11 15:07:43 följande:

Förstår din oro! Inte hört något av kliniken ännu? 

Usch ja, jag tror att man alltid kommer ha den känslan när man varit gravid och fått mf, jag själv hade en HEMSK dag den dagen det skulle ha vart beräknat att den skulle ha kommit om min inte hade dött i v 9.. Det va så hemskt. MEN.. en dag kommer allt va värt det när vi sitter där med våra bebisar i famnen :) <3

Skönt att du har en förstående chef, det betyder mycket i ivf tider, man har nog att oroa sig över ändå, utan att behöva oroa sig för vad dom tycker och tänker på jobbet.. Jag har ett väldigt fritt jobb och kan åka lite som jag vill, det är skönt det med. 

Jag är på ruvardag 1........ tiden står stilla..

Nä jag får höra först imorgon när jag ska dit.

Ja men verkligen.. känns inge bra alls.. åh det förstår jag :( kan tänka mig att jag kommer tänka så också i november när det var beräknat.. hoppas man e gravid då iallafall.. ja det kommer va värt det :) skulle ju va hur härligt som helst om vi alla fick diskutera i en gravid grupp sen..

Ja verkligen. Vågade inte berätta första två ivf försöken men sen när jag fick missfall så orkade jag inte hålla det hemligt å hon har varit så förstående. Det är skönt! Vad skönt att du har ett fritt jobb så man slipper tänka å oroa sig över att man e borta mycket.

Förstår att tiden känns långsam.. usch rucardagar är det värsta av allt. Tiden går såååå långsamt och man kan inte tänka på annat.. imorgon e jag förhoppningsvis också ruvare. Vad ska man hitta på för att få tiden å gå? :P jag kör iaf mycket meditation för behöver den där avslappningen när man hamnar i alltför negativa tankar!
  • Ellencassandra

Nu är jag ruvare igen! Fick ut 12 ägg, några var omogna. Men två st har dom fryst ned idag. En fin fick jag tillbaka och resterande ska de odla vidare till dag 5 för å se om de lyckas frysas ned. Är så lättad över att få några till frysen! Nu är det bara å vänta :)

• Ellencassandra
    Inalina skrev 2018-09-12 13:46:30 följande:

haha vi skrev samtidigt ja men vad skönt att allt gick bra är det dag 3 embryon? 

Haha ojdå! :) nä dag 2! Så hoppas dom kan frysa nån på dag 5. Men e iaf jätte nöjd över att ha fått något i frysen :) hur mår du? :)
Svar på tråden IVF våren 2018