• Inalina

IVF våren 2018

Elinmedlängtanombarn skrev 2018-02-19 08:27:26 följande:

God morgon!

Jag har försökt surfa runt, men tillslut blir jsg nästan galen :)

Så tänkte höra här i stället. Vad säger era läkare ang chansen att bli gravid med en fryst blastocyst?

Jag vet att vi alla är olika,med olika problem osv......

tack!

Hej!
    jag har faktiskt hört att så länge embryot/blastocysten klarar upptiningen är det STÖRRE chans till graviditet eftersom det visar på ett överlevnadsstarkt embryo, så lycka till :)
  • Inalina
    Mariana79 skrev 2018-02-20 15:50:03 följande:

Vänner!

Jag har en inflyttad gäst nu som är varmt välkommen att stanna till november <3

En jättefin blasto satte de in, den fick toppbetyg <3

Och vet ni, 3 st till frysen fick vi!!! Det har vi aldrig fått förut :)

Så lycklig nu <3 Kram på er!

Stort grattis!! väldigt fina nyheter :) ja hoppas på en riktig snyltare som stannar inne tills du fått nog i nov Flört 
  • Inalina
    Percafluviatilis skrev 2018-02-21 06:53:40 följande:
    Åh, vi kommer vara i princip samma skede i ruvningen! Sätter (om de kommer in med katetern) in 3-dagars på fredag så mitt kommer vara 6-dagars på måndag :) Hoppas din klarar sig hela nio månader denna gång! <3
    Stort lycka till på fredag, det kommer gå bra!!

Jag var som mest nervös över kateter-grejen då jag också har ärrvävnad, höll på att kissa på mig för min blåsa var så överfylld när jag gjorde ET förra tisdagen! Det skulle jag inte rekommendera heller, tror dock att det ska vara lättare om man inte har helt tom blåsa i alla fall.
    det är så svårt att slappna av om är man überkissnödig, så lite lagom är nog bäst Glad
  • Inalina
    Anonym (BaKu) skrev 2018-02-21 11:10:16 följande:
    Rd 8 för mig och tiden går sjukt långsamt. Vi fick inget till frysen så det kändes lite nedslående.

Har lite mindre ont nu. Var värre typ dag 2-3. Däremot har min huvudvärk triggats igång ordentligt. Har kronisk huvudvärk (påminner om migrän, men annan diagnos) och den blev hemsk nu med alla hormoner. Testdag 1 /3
    jag har inte ont i varken mage eller huvud, och tänker väl att det är bättre att känna något ont än ingenting alls...Obestämd jag hade en del molvärk i helgen i magen och har läst att det kan tyda på antingen att ägget håller på att fästa eller att kroppen stöter bort det Skäms är väl bara att leva på hoppet till helgen när jag tänkte testa i alla fall. 
  • Inalina

Tog ett test i morse (ruvardag 10 och 13 dagar efter ÄP) och det var helt blankt..

tror ej det har gått vägen för oss och har börjat förbereda mig på att vi måste gå igenom hela svängen igen. Eftersom vi gör det utomlands så måste vi planera en del så blir inte förrän i maj. Känns faktiskt ok trots att man är besviken men jag hade nog ställt in mig på det. 

(officiell testdag är väl egentligen mån-tis men tror jag hade sett något nu om det vart positivt, tror inte ni?)
    Kram allihopa, hoppas såklart att någon annan får min plats som gravid istället!!Hjärta

• Inalina
    EndoS skrev 2018-02-22 19:50:17 följande:

Och så fick jag nya besked från kliniken :/

Jag måste vänta minst 6-8 veckor pga min endometrios. Det gör att vi hamnar mitt i sambons högsäsong och får skjuta fram det ytterligare någon vecka. Så planeringen just nu är att jag ska ta Enanton depot i två månader och sedan blir det förhoppningsvis sprutstart i slutet av april med ÄP i början/mitten av maj.

Blir dock lite irriterad över att jag själv ska behöva ifrågasätta om det är bättre att vänta pga endometriosen. Tycker nog att de borde ha koll på det själva, tycker inte ni?

usch så tråkigt :( lider verkligen med dig.

Jag satsar också på maj då det förmodligen inte blev något för oss denna gången, vi får fortsätta följas åt och peppa varann alltsåHjärta
  • Inalina
    Percafluviatilis skrev 2018-02-23 13:08:00 följande:

Fick tillbaka ett perfekt 3-dagars idag. Klarade upptiningen galant och denna gången kom de in i livmodern med katetern! Då är det bara att vänta drygt 2 veckor då. Mensen ska dock komma nästa helg så jag bör få svaret tidigare.

Vad skönt att höra att allt gick bra, då kan du 'slappna av' nu då Flört
  • Inalina
    EndoS skrev 2018-02-23 11:46:32 följande:
    Det känns faktiskt rätt okej ändå. Får vi till det den här gången, så innebär det att min sambo faktiskt kan vara hemma både vid förlossning och de första veckorna efter. Det hade ha inte kunnat om vi lyckats på första försöket...

Men hoppet är väl inte helt ute för dig än? Du har ju några dagar kvar innan din riktiga TD, så "hang in there" Hjärta
    vad härligt att du ser det positiva i det helaGlad
    hoppet är väl inte helt ute (då jag inte fått mens ännu) men just nu har jag den här uppblåstheten i magen jag får precis innan mens också, så jag skulle tro det är en väldigt liten chans att detta går vägen. ska försöka koppla bort alla negativa tankar nuSolig
  • Inalina
    Anonym (BaKu) skrev 2018-02-26 07:19:08 följande:

Pratade precis med kliniken som säger att jag ska fortsätta med Lutinus och testa på torsdag som planerat. Detta trots mensen. Känns ju som att det inte finns någon chans att det tagit sig. Men är det någon mer som varit med om detta?

jag fick en liten tankeställare nu när jag läste ditt inlägg, min mens började lite smått igår och jag slutade med progesteronet igår också då.. men nu kom jag på att på pappret från IVFklinken stod klart och tydligt :sluta INTE med medicineringen utan att vi sagt till..

så kanske finns det folk som får 'mens' men ändå lyckats bli gravida... mina ville dessutom ha ett blodprov som 'bevis' på att jag inte är gravid och det känns ju lite överdrivet om jag testar negativt på mina tester... får ta ett test i morgon bitti igen för att vara säker och sedan meddela kliniken.

min mens verkar dessutom väldigt konstigt nu då jag bara blödde en del igår men inget under natten eller idag. kroppen är väl lite ur balans med alla konstiga hormoner skulle jag tro!
Svar på tråden IVF våren 2018