• S91

IVF våren 2018

Sommarhopp skrev 2018-02-25 19:10:51 följande:

Hjälp! Ni som redan har gjort äggplock en gång, var det lång förberedelse på kliniken på morgonen innan äp? Jag har äggplock imorgon bitti, och nu har lappen med vilken tid försvunnit. Jag är helt övertygad om kl 9.00 och min sambo tror kl 8.00. Jag tog otrivelle kl 21 igår så då är kl 9.00 36 timmar senare, men frågan är om det är något annat som man ska göra innan. Eftersom vi har ganska lång restid och min sambo ska lämna sitt prov hemma innan vi åker så blir det för gammalt om vi kommer dit kl 8 om vi skulle vara där kl 9.00. Åååh hur kan vi vara så klantiga?! Som om jag inte var tillräckligt nervös ändå...

Men oj!!

Vi skulle vara där klockan 7 ville dom och hade tid för själva plocket vid 8, men de var sena så blev nog inte förrän kl 9.. Det var en del förberedelser, men min sambo lämnade provet på kliniken så det var ju lite enklare på såvis.. men en timma innan de ska plocka iallafall men det är ju svårt om du inte vet när de skulle plocka :') alltid bättre att va tidig men det krånglar ju till det med spemaprovet.. kan du inte se i mina vårdkontakter typ? När ni har bokad tid?
  • S91
    Sommarhopp skrev 2018-02-25 20:03:43 följande:

Jag går på Linmekliniken o h eftersom det är en privat klinik så ser man inte den på 1177 tyvärr. Men ni som fick vara på kliniken tidigt, vilken tid tog ni sprutan 2 dagar innan?

Kl 20 tog jag. Vår klinik var väldigt noga med att vi var där en timma innan men det är kanske olika..
  • S91
    Akira Öken skrev 2018-02-25 18:05:31 följande:

Lättare sagt än gjort dock. :/Tack!

Lycka till på onsdag! :D
  • S91
    Asteria skrev 2018-02-27 15:14:43 följande:

Det blev dåliga nyheter :( Jag är något överstimulerad så det blir Suprefact istället för Ovitrelle och totalfrys, äggplock på fredag. Även om jag vet att det är det bästa för min hälsa så blir man besviken. Har ju laddat så mycket för det här, och det känns som en stressfaktor att inte alla klarar frys. Även om jag har många äggblåsor säger det ju ingenting om faktiska ägg/kvalitet, och vi har dessutom manlig faktor som (ev) påverkar embryokvaliteten. Känns lite deppigt nu.

Förstår att du blev besviken. Det blev jag också över att det inte skulle bli återföring. Men vet du? Nu i efterhand är jag såååå tacksam då en återföring hade gjort mig så mycket sjukare än vad jag blev.. nu två veckor efter äggplock har jag fortfarande äggstockar på 7 cm och vätska i buken, påverkad lever och låga saltnivåer. Mår dock mycket bättre och idag ska jag gå och jobba för första gången på 14 dagar och det känns så skönt! :) så hang in there! Våran tur kommer och du ska se att det blir ett gäng befruktade till frys!
  • S91
    Asteria skrev 2018-02-28 13:49:45 följande:

Tack för pepp! Betyder så mycket att få höra det. Jag har faktiskt gått tillbaka och läst dina tidigare inlägg eftersom det känns som att vi har liknande situationer, men du ligger före :) Och du fick ju ett superresultat till frysen så jag hoppas att jag har lika tur! Som sagt, vår tid kommer...

Det gick ju fint för dig sen! 27 ägg är ju jättebra förutsättningar :) vi fick ut 18 på 38 blåsor, 7 blastocyster till frysen. Så det här kommer gå toppen för er också! Har ni fått veta hur många befruktade det blev? Hur har du mått efter äggplocket?
  • S91
    Mariana79 skrev 2018-03-03 14:59:23 följande:

Håller alla tummar jag har <3

Hur går det för dig? Testdag på tisdag? Ska du vänta eller tjuva? BIM måste ju ha varit? Tänker på dig! <3
  • S91
    Asteria skrev 2018-03-04 17:49:42 följande:

Vi får reda på det imorgon, lite nervöst! Kliniken har stängt på helgen så vi fick bara reda på antal ägg på plats. Jag vet ju att du blev väldigt sjuk efter äggplock, men ni andra - hur kan man må inom spannet för normalt efter äggplock? Jag har två dagar senare lite svårt att röra mig, är lite andfådd, det gör ont när jag vänder mig i sängen eller böjer mig ner och har kraftig magkatarr-liknande smärta i övre delen av magen. Vet ju att jag var lite överstimulerad men frågan är när man ska söka hjälp?

Man ska ju inte pinas.. ring gyn om du är osäker imorgon.. för mig var det ju rätt självklart att åka in i och med att jag hade smärtor som bara blev värre och att jag så tydligt kunde sätta en tid på när det började. Jag mådde ju toppen i 16 timmar efter plocket men sen satte det igång. Kräktes också hela tiden och kunde absolut inte få i mig nånting utan att spy. Hade också ont långt upp i magen men det var nog mycket luft.. hoppas det går över snabbt för dig. Ligg inte hemma och pinas bara, om du inte kan sova eller röra dig normalt så tycker jag du ska söka. Hoppas som sagt det blir bättre fort! Och hoppas på många fina befruktade ägg! Kram
  • S91
    Mariana79 skrev 2018-03-04 13:37:35 följande:

Tack <3

Det är nervöst som f..n det är nervigt att gå på toa. Ja bim var i torsdags.. planen är ff att vänta testa till tisdag, men måste erkänna att det kliar i fingrarna. Ska försöka hänga i, slutade med lutinus igår men den rinniga känslan är kvar, och mensvärk av och till..

Skulle helst vilja sova fram till tisdag :)

Hur mår du?

Det låter ju peppar peppar onekligen positivt! Hoppas verkligen det går vägen för er nu! Och att värken är bebisväxtvärk.

Jag mår bra, lite surt att bara gå och vänta utan att kunna gör nåt åt det men det är ju bara stå ut. :)
  • S91
    Mariana79 skrev 2018-03-05 12:55:24 följande:

Förlåt min inläggsbombning... försöker lägga in en bild men det går inte..

Jag åkte hem på lunchen och fick positivt!!! Gravid 2-3 obeskrivlig Lycka!!

Åh grattis!! Jag sa ju att det skulle gå vägen!! Håller tummarna såååå nu att det blir en okomplicerad graviditet!! <3
  • S91
    Asteria skrev 2018-03-05 16:37:29 följande:

Känner mig lite nedstämd :( Av 27 ägg var 23 mogna, dock är det bara 6 embryon som klarat sig tills idag. (Vilken dag räknas det som om äggplock var i fredags? De sa nämligen att frysdag var torsdag vilket för mig blir dag 6?) Känns som en väldigt låg befruktningsgrad, särskilt med tanke på att vi gör ICSI. Det var min sambo som pratade med dem, och han är jätteglad eftersom han var rädd att hans spermier inte skulle kunna befrukta alls, jag är dock besviken...hur bra kvalitet kan det vara på embryonen med så låg befruktningsgrad :(

Det blir ju dag tre va? Förstår att det känns tråkigt när man får ut så många ägg. Men antar att fler befruktades än 6? De vet ju vad de gör och 6 st är ju ändå relativt många mot vad de flesta får. Nu hoppas vi ju bara att de delar sig fint till torsdag så de kan frysas. Håller tummarna för dig!
Svar på tråden IVF våren 2018