• Akira Öken

IVF våren 2018

Jag är lite orolig och fundersam. Sprutdag 4 med Menopur och jag har haft rätt ont i magen idag. Känns tidigt och jag funderar en del över dosen på 412,5 ie. Den är högre än förra omgången, då jag började på 300 ie innan de höjde till 412,5 de sista dagarna innan äggplock. Tacksam för lugnande, kloka tankar!

Får jag mycket mer ont framöver kommer jag förstås att kontakta kliniken.

• Akira Öken
    FrökenBlåklocka skrev 2018-05-16 04:18:55 följande:

Jag gjorde min första omgång (dock med gonal f) I februari med dosen 112,5 och sen 175 om jag minns rätt. Denna gång blev det stadiga 125ie och vilken skillnad. Hade ont i äggstockarna inom några få dagar. Fick svaret av många att kroppen nu känner igen och vet vad den ska gör och därmed reagerar snabbare och därmed känns det. Och jo första VUL visade att jag redan hade stora och fler äggblåsor.

Så de kanske är samma för dig? Men håll koll och minsta tveksam så prata med kliniken de kan ju det bäst! Lycka till!

Tack för ditt kloka svar. Känns bättre idag och jag tänker att jag helt enkelt får lita på att läkarna vet precis vad de gör.
  • Akira Öken
    S91 skrev 2018-05-16 10:22:26 följande:

Du gör ju snart ett ultraljud, dag 5 eller 6 va? Då får du ju veta hur det ser ut :) så justerar de ju om det är "för" bra! Tänk inte för mycket på det (jag vet, lätt att säga när man inte är där själv). Men vi får försöka lita på våra läkare :)

Nope, ultraljud på dag 10. Känns dock bättre idag.
  • Akira Öken
    anina skrev 2018-05-16 11:23:04 följande:

Efter över 2,5 år har jag fått mitt första plus. =) Det känns helt overkligt, jag har inte fattat det än. Jag trodde det var kört när jag fick minus 2 dagar innan TD: Steg upp och tog testet idag och var inte det minsta nervös, jag var ju säker på ett minus. Och så stod det "Gravid". Jag fattar ingenting.

Nu börjar nästa oro istället, men ska försöka njuta också. =)

Kämpa på tjejer. 

Fantastiskt!
  • Akira Öken
    S91 skrev 2018-05-16 17:08:09 följande:

Jaha, där kom den. Rd 8 och precis två veckor + 12 h efter ägglossningsspruta kom min mens, neg gravtest.

Inte min tur denna gång, lycka till tjejer <3

Usch vad tråkigt! :(
  • Akira Öken
    anina skrev 2018-05-21 19:45:26 följande:

Hej tjejer.

Jag kommer ta en paus från familjeliv i sommar.

Första plusset efter mer än 2,5 år och så blir det missfall. Jag ska försöka tänka så lite jag kan på barn i sommar, vilket förstås är omöjligt. Men jag ska försöka njuta av sommaren och samla nya krafter för nya försök i höst.

Jag önskar er all lycka till och hoppas få läsa om många plus när jag kommer tillbaka. Hörs i höst.

Kram

Det var väldigt tråkigt att höra. :(

Ta hand om dig!

Kram
  • Akira Öken
    Inalina skrev 2018-05-24 13:45:10 följande:

Hej alla! Jaha idag kom mensen lite tidigare än väntat men hej hopp va kul då kan jag köra igång nya protokollet??!! eller???? Nej men då visar det sig att mannen kommer vara på affärsresa den veckan när jag kommer behöva hans 5 minuters arbete för att locka fram sina simmare !! (vi gör ju dessutom vår IVF i Prag så inte jättesmidigt som ni förstår)

Så ledsen nu, har sett fram emot detta i 3 månader sedan vår misslyckade IVF i feb och nu kommer sommaren och alla möten med vännernas nya bebisar (givetvis nr 2-3 i ordningen) som kommer vara skitjobbigt och vi har inte ens en baby på G!!! 

Någon som gjort IVF med fryst sperma? funderar på att skicka mannen till kliniken (i Prag...) så han får frysa in detta tills när mina ägg är redo om 2 veckor!!! 

Åh!

Min man fick frysa in sperma tidigare i veckan då han var orolig för att kvalitén skulle minska ytterligare. De sa då att det är bäst med färsk (förstås) men att detta kan vara en bra backup inför eventuella framtida försök.
  • Akira Öken
    Hormonkarusellen skrev 2018-05-24 09:28:15 följande:

Tack alla fina tjejer för pepp! Idag är bättre även om jag såklart är deppig. Rädd att känna att allt är hopplöst och tappa gnistan men jag försöker underhålla mig med annat och undvika folk som tar mer energi än de ger..

Hur gör ni för att orka?

Jag går långa skogspromenader så gott som varje dag. Ibland går jag ytterligare en promenad senare på kvällen. Jag försöker att inte vara så uppbokad på fritiden för att undvika att jag blir stressad av allt jag inte hinner med. Samtidigt bokar jag även in trevligheter med vänner och familj, men inte i lika stor utsträckning som tidigare. Jag är mycket kommunikativ med min man så att han vet hur jag mår och kan stötta. På en anslagstavla i köket har jag en "glad gubbe" på en post-it, vilken jag ändrar läge på efter hur mitt humör svänger. På samma anslagstavla drar jag ett streck för varje behandlingsdag (28 just nu) både för att peppa mig och för att visualisera att det närmar sig slutet av behandlingen. Jag är nattuggla, men försöker nu gå och lägga mig tidigare.
  • Akira Öken
    Seb81 skrev 2018-05-24 18:09:40 följande:

Hej hopp!

Mitt första försök gick åt skogen! Min fråga är:

Kan man få äl efter ett misslyckat försök? Ursäkta mitt uttryck MEN jag är as kåt haha! Brukar inte vara såhär kåt! Min sambo är sjukt nöjd haha! Äl flytningarna är där!:)

Låter härlig! :)

Har inget svar på din fråga, men har du testat med ägglossningssticka?
  • Akira Öken
    Inalina skrev 2018-05-25 08:43:02 följande:

Ok, vi försöker få svar från kliniken om man kan frysa hans spermier på måndagen för att sedan använda dem på onsdagen den veckan (vet ej hur lång tid frys-processen tar och hittar inga bra sidor att läsa detta på...) så hoppas hoppas att vi kan köra igång nu!!!! 

när har du planerat ÄP?

Hoppas att det går! Frysproceseen borde ju gå snabbt (tycker jag).

Äggplock på måndag. Jag är nervös, trots att det är fjärde gången. Inte mest orolig för ingreppet eller smärtan, utan för resultatet.
Svar på tråden IVF våren 2018