• Inalina

IVF våren 2018

Sommarhopp skrev 2018-02-26 12:52:19 följande:

En till milstolpe avklarad. Nu har vi plockade ut äggen och är på väg hem igen. Gjorde väldigt ont så tårarna sprutade, men vad gör det när resultatet blev bra. 18 ägg fick de ut. Väldigt många fler än vad någon räknat med. På vul hade de sett ca 10 äggblåsor och jag har desdutom lite låg äggreserv. Nu är det bara att hålla tummarna att de blir befruktade som de ska så vi kan sätta in ett embryo om några dsgar.

skönt att det är avklarat i alla fall, låter som ett bra resultat och inte alls som någon dålig äggreserv! Hoppas på många befruktade nu Glad!
  • Inalina
    Anonym (BaKu) skrev 2018-02-26 13:47:21 följande:
    Ja det hade de sagt till mig också, men trodde inte det behövdes när det blödde så mycket. Men bäst att lyda :) är väl bra de är noga. Men det är nog inte konstigt kroppen är konstig. Det är ju en hel del man mixtrar med den under en sån här behandling.
    Ok ja men då gör vi så ! eftersom du o jag hade samma återföringsdag så kör jag på ditt protokoll också Flört
  • Inalina
    FrökenBlåklocka skrev 2018-02-28 08:19:40 följande:
    Mariana79 skrev 2018-02-28 07:50:31 följande:

Förbannat! Hoppas det är en övergående liten blödning bara! Stor kram!

De var lit i morse men nu är det som en vanlig mens så har noll förhoppning om att de skall ha funkat.

Kan tänka mig en liten blödning är okej men så här mycket kan ju inte vara annat än misslyckat.
    Jag känner med dig Rynkar på näsan har min tredje mensdag idag, tog ett test i morse och det var totalt blankt så nu skippar jag detta och ser framåt. ska försöka få till det till april nästa gång då vi måste göra om allt från början med stimulering ÄP m.m 

Har jätteont i magen av mensen denna gången vilket jag bara brukar ha i några timmar i vanliga fall vid mens. Kram vi får fortsätta stötta varann!
  • Inalina
    FrökenBlåklocka skrev 2018-02-28 11:15:53 följande:
    Tack!
    Inalina skrev 2018-02-28 10:14:05 följande:

Jag känner med dig  har min tredje mensdag idag, tog ett test i morse och det var totalt blankt så nu skippar jag detta och ser framåt. ska försöka få till det till april nästa gång då vi måste göra om allt från början med stimulering ÄP m.m 

Har jätteont i magen av mensen denna gången vilket jag bara brukar ha i några timmar i vanliga fall vid mens. Kram vi får fortsätta stötta varann!

Som tur är känns de som vanlig mens med lite lite värk men inte värre alls. Så misstänker att detta ägg inte alls fäst sig annars borde det göra ondare känns det som.

Jag hoppas oxå på april men en helt ny omgång av ÄP m.m. Fördelen är väll att man kan karusell nu så man behöver inte oroa sig över nästa steg.

Just nu ska jag överleva med lutinus och mens kladd till 6 mars då testdagen är här precis som kliniken vill.
    jag ser ändå fram emot att kunna ha sex igen utan allt kladd (jag skulle fortsatt till v 12 vid positivt test) sen är det lite dålig tajming med påsken och allt och min cykel så vet inte alls om det är möjligt att köra igång i mars/april igen. Känns alltid jobbigt när man inte har nästa steg helt klart för sig tycker jag, är rätt nere nu men vet att det kommer vända och man får upp hoppet igen. Funderar på om det kan vara smart att byta från Gonal F till annan spruta (menopur?) då jag bara fick ut 4 ägg och 2 befruktades senast. alla dessa val man ska göra, bli galen!!
  • Inalina
    Regnbågens färger skrev 2018-02-28 12:03:25 följande:
    Beklagar!

Vi är i exakt samma sits! Tänkte först att det var en liten blödning men nu blöder det som aldrig förr!

Vi gjorde dessutom ett test igår o det var så negativt som det kunde.

Vi ska givetvis fortsätta kämpa tills den 3 mars men säger som du.. man har noll förhoppning!

Tycker det jobbigaste är att orka resa sig upp o ta nya tag. Det kostar med obetalda semesterdagar och att be om ledigt. Det är helt klart värt det men såhär i detta läget känns det hopplöst!

Hoppas det löser sig för er!

Vi har ett embryo i frysen o det har man ju läst att det inte är helt 100 på att det klarar upptiningen. Men men får försöka ladda till ivf nr 2!

Lycka till! <3
    Men åh vad många vi är som är i samma sits, hade hoppats att några skulle inge lite hopp med positiva gravtest men denna gången verkar vi alla haft otur :( 

Skönt att ni har något i frysen så du slipper att börja om från noll, men tufft och kämpigt ändå förstår. jag har en jättemens denna gången, så undrar om det i princip räknas som missfall, för det är ingen 'vanlig' 3 dagars spotting/blödning som jag brukar ha utan här är det skyfall på dag 4 :(
  • Inalina
    8992 skrev 2018-02-28 14:00:03 följande:
    Jag har exakt samma tankar! Har alltid sagt att jag inte vill ha ett december-barn och att det är synd om barn som föds då av olika anledningar. Men som det ser ut nu så kommer det bli ett december-barn om nästa försök lyckas. Självklart är det viktigaste att man får ett barn men det är inte fel, eller konstigt att ha dessa funderingar och känslor.
    Hej! min man har resonerat på samma sätt som er, men efter att vi har försökt 'tajma in' rätt sida på året i 3 år så tror jag t.o.m. han har lagt ner den tanken. sen tycker jag kanske inte 'synd' om decemberbarn direkt, tänk när de ska fylla 40 då är de glada att de kan kalla sig 39 jääättelänge ;) lycka till och hoppas ni får era efterlängtade bebisar :)
  • Inalina
    S91 skrev 2018-02-28 13:02:03 följande:
    Förstår att du blev besviken. Det blev jag också över att det inte skulle bli återföring. Men vet du? Nu i efterhand är jag såååå tacksam då en återföring hade gjort mig så mycket sjukare än vad jag blev.. nu två veckor efter äggplock har jag fortfarande äggstockar på 7 cm och vätska i buken, påverkad lever och låga saltnivåer. Mår dock mycket bättre och idag ska jag gå och jobba för första gången på 14 dagar och det känns så skönt! :) så hang in there! Våran tur kommer och du ska se att det blir ett gäng befruktade till frys!
    skönt att höra att du mår bättre, men huh så läskigt att du varit sjukskriven i 14 dagar! så lång tid det verkar ta, när tror de att du är helt återställd? 
  • Inalina
    Regnbågens färger skrev 2018-02-28 19:07:14 följande:
    Ja jag håller med!

Men blödningen var ljusare men mycket riklig..

Vet inte vad man ska tro? Men av 2 tester är inget positivt.

Mycket mensvärk idag så vi räknar med ett nytt försök.. men man skulle väl vänta en mens till?
    ja samma här, blöder fortfarande jättemycket, men har läst en hel del om att det är pga av allt progesteron man stoppar i sig som gör slemhinnan mkt tjockare och att det därför blir en rikligare mens. så det verkar helt normalt.
    jag testade rätt tidigt och tyckte jag såg ett spökstreck på RD 7, men det kan lika gärna varit Otrivellen som satt kvar i kroppen. känns ändå som att det är ett missfall då man faktiskt hade ett befruktat embryo i kroppen åtminstone.men det spelar väl egenltigen inte så stor roll...Obestämd

jag vet inte vad de sagt om vissa kan köra på direkt igen men för mig är det ändå för sent då jag inte har några sprutor hemma och gärna vill ha lite 'riktigt' samliv med mannen nu emellan, utan alla mediciner och IVF tankar.

längtar till mensen är över så man kan vara lite 'normal' igen, märker verkligen hur man blir 'uppäten' av allt man går igenom vid ÄP, återföring, väntan och till slut besvikelse. Måste försöka komma tillbaka till mitt positiva normaltillstånd igen Glad
  • Inalina
    Hormonkarusellen skrev 2018-02-28 19:40:50 följande:
    Åh det är dit vi tänkt, eller st Göran som hör till det ställe vi gått innan.. vill ha något som ligger nära jobbet, det underlättar alla ursäkter känns som jag väntat på remiss sedan juni när ämnet dök upp första gången, sen har det bara varit motgångar.... nu hoppas jag på framsteg och snabba tider för fortsättning framåt! Så less på att ha livet på paus..
    Åh det låter som att du är på G nu att göra IVF!!! Glad hoppas det går fort nu för er så ni slipper stå i startgroparna för länge!! kram!!
  • Inalina
    Anonym (BaKu) skrev 2018-02-28 19:50:44 följande:
    Ja, om det är något jag ser fram emot nu är att få slippa kladdet och låta karln komma nära igen ;)

Jag ha blött lika många dagar som vanlig mens och mer på de dagar jag brukar blöda mer på. Enda skillnaden att på de dagarna har det varit lite mindre än vanligt och framförallt mindre klumpigt.

Men jag är ju övertygad om att det misslyckats men lär ju kännas så tråkigt imorgon på testdagen när det blir bekräftat.
    Åh jag längtar också till mys med mannen igen! det har nog tagit mer på vårt psyke än jag hade väntat mig, ska kasta ut alla tankar på IVF denna månaden och bara njuta av att vara 'vi'!

önskar ändå lycka till i morgon och hoppas att du är en av dem de lyckas för trots att du blöder, har ju faktiskt läst om folk som det gått bra för ändå :) kram
Svar på tråden IVF våren 2018