• S91

IVF våren 2018

Kokonattsu skrev 2018-03-05 14:04:32 följande:

Ja då var det kört...fick inte ens en chans att ruva och inget av embryona fortsatte att dela på sig. Det känns ju riktigt lovande inför nästa omgång. Vette fan om jag vill gå i genom det här igen...varför kan vissa få barn på ett löpande band medan andra inte ens ska lyckas med ett....

Jag får väl se hur nya planen ser ut när jag väl får en tid att prata med en läkare. Verkade inte ens som att det skulle bli i veckan..Förlåt för ett beklagande meddelande men just nu känns det rent ut sagt förjävligt.

Åh vad tråkigt.. lider med dig! Det är verkligen inte rättvist.. hoppas de hör av sig snart med ny plan.

Allt kan verkligen hända och inte hända i den här världen..
  • S91
    FrökenBlåklocka skrev 2018-03-06 19:31:26 följande:

Jag hoppas ändå din dag gått någorlunda bra trotts allt! Beklagar att det var negativt svar på testet! Men jag håller tummarna att det skall gå för er!! 

Får jag fråga hur Finland gör i IVF sammanhang? Bor nära finska gränsen och hade varit intressant vet hur de gör. Privat eller statligt? 

Vi skall klara det!! Känns mig själv utblåst och tom efter denna omgång. Den gick precis som jag trodde. Alla andra nära mig som visste om det var bombsäkra på att det skulle gå men nått inom mig sa att nej de skulle vara för bra för att vara sant. Nu måste vi vänta till slutet av april för att köra igång igen och frågan är om vi ska använda sambos sperma eller inte... 

Livet är fan inte lätt! 

Heja dig! Förstår att man blir tömd på energi, det känns som att allt kan gå fel. Beklagar att det inte gick för dig denna gången men du är stark som tar nya tag igen. Alla här inne är såna fighters och jag beundrar er alla!
  • S91
    Inalina skrev 2018-03-06 16:46:04 följande:

Jag gör min IVF i Tjeckien (Gennet i Prag) där har de lite nya spännande grejer med lim o så ;)

jag ska ha ett Skypesamtal med min läkare där i morgon så får veta mer då hur vi ska gå vidare med nästa försök och om det finns någon ytterligare medicinering de rekommenderar!

Detta var vårt första försök (fick ut 8 äggblåsor, där 4 var tomma, och endast 2 blev befruktade. Vi fick tyvärr inget till frysen så måste gå igenom hela karusellen igen :(

(Vi gör detta i Tjeckien då vi inte bor i Sverige och därför inte kan få något landstingsfinansierat försök ändå.) Det blir dyrt men förhoppningsvis går det vägen för oss nästa gång istället, ska be dem sätta in 2 embryon då om 2 lyckas överleva till dag 3 eller 5 tänkte jag... Vet inte vad vi har för fel men min teori är att mitt immunförsvar tar kål på både spermier och ev embryo när de kommer in i min kropp, det var därför jag tänkte försöka med lite extra mediciner nästa gång :)

Kul att höra att ni hittat ny kraft! Du verkar så oändligt positiv och stark! Viktiga egenskaper i den här karusellen <3
  • S91
    Percafluviatilis skrev 2018-03-06 16:25:14 följande:

Tror ni att det är för tidigt att se ett plus idag? Rd11, äl+14? Det borde ju vara samma som vid ett helt naturligt försök väl? Och då brukar man väl kunna se vid denna tidpunkt. Det kliar i fingrarna men jag är ju livrädd att det inte ska vara något.

Man borde.. ju kunna se dag 11, men vänta om du är osäker på att testa :) håller tummarna för dig!
  • S91
    FlatEric skrev 2018-03-06 15:52:13 följande:

Jag tror tyvärr det är så. Jag bor i Finland så här funkar det säkert lite annorlunda än i Sverige. 

Det här var min andra ruvning, med fryst embryo från första äggplocket. Kommer knappast hinna göra ett till äggplock i år ifall det skulle behövas. Allt tar ju så långt tid. 

Jag vet att många försöker massor med gånger innan det lyckas, men det tröstar inte så mycket i dag. 

Usch jag är så negativ! Men tillåter mig vara det nu. Om några dar ska jag rycka upp mig igen. Försöka i alla fall. 

Tillåt dig själv att vara ledsen! Försök rå om dig själv lite. Förstår att styrkan sviktar när det blir så här. Finns nog inga ord som kan trösta men du är stark. Kram <3
  • S91
    waldesten16 skrev 2018-03-06 12:45:57 följande:

Tar inte heller någon Lutinus nu, Bim idag än så länge ingen mens. Håller med dig vad du skrev innan. Har testat som en galning bara för att jag fått något vad som kanske kan vara ett plus på stickan. Men måste försöka få mig själv till att invänta mens och testdag, får se om jag lyckas hålla mig i morgon eller inte :)

verkar lovande för dig att du är förbi bim :)

Håller tummarna för starkare plus nästa gång du testar oavsett hur du väljer att göra. Hoppas såååå att det går vägen för dig! Kramar
  • S91
    Percafluviatilis skrev 2018-03-07 05:48:55 följande:

Tur att jag inte tog något test. Mensen kom inatt :(

Beklagar verkligen! Så tråkigt och orättvist :( styrka till dig. <3
  • S91
    waldesten16 skrev 2018-03-07 06:40:13 följande:

Tack för dina fina ord. Men jag började blöda nu på jobbet på morgonen :(

Åh hjärtat vad ledsen jag blir! Efter allt du gått igenom så önskar jag dig bara att det ska fungera för det är du så värd! Det är så orättvist och ovisst.. massor med styrka till dig <3
  • S91
    Inalina skrev 2018-03-07 07:56:19 följande:

tack snälla du det finns ju faktiskt glädjeämnen här i livet trots att det är svårt att fokusera på dem när allt känns som mörkast. Men om jag går och blir deprimerad på kuppen kommer det nog inte hjälpa vare sig min man som också är lite orolig över detta, eller min kropp som ska klara av detta nästa gång  just nu är jag ju inte i någon behandling och kroppen beter sig normalt igen och det är jag också tacksam över har ni någon estimering på när ni kan köra FET?

Du har så rätt och är så klok :) jag håller med om att det är skönt att kroppen är som vanligt!

På nästa mens, men den är oberäknelig så har inga datum, men nån gång i mitten på april:)
  • S91
    Bli3ifamiljen skrev 2018-03-07 11:08:18 följande:

Alla var tomma :(

Så så ledsen för din skull! Trodde de att er berodde på hur du mått? Det där är verkligen skräckscenario :( tänker på dig!
Svar på tråden IVF våren 2018