• Inalina

IVF våren 2018

Stjärnfall04 skrev 2018-03-01 06:45:49 följande:

Hej! Tråkigt att läsa om alla som blöder men det behöver inte vara kört! Jag har haft lite brunt/ljusrosa sedan rd8 (rd 13 nu) så trodde det var helt kört (förra ivf fick jag rejäl blädning redan rd10). Men testat positivt rd 11 och lite starkare rd12. Vågar såklart inte hoppas på det än och hemskt att se rött på trosskyddet. Testdag på tis.

grattis!!! låter som att det är positivt för dig Glad (om jag förstod dig rätt :)!! Hoppas det håller i sig nu!!!!
  • Inalina
    Anonym (BaKu) skrev 2018-03-01 07:54:58 följande:

Då har vi gjort testet och precis som väntat var det negativt. Nu blir det en månads väntan till nästa behandling ska påbörjas...om ett par veckor får vi veta om det blir någon ändring eller om vi ska köra på likadant. Känns bara tomt just nu... Och så denna väntan igen...

Rynkar på näsan  ledsen att höra.
    jag funderar också på vad man ska ändra i protokollet till nästa gång, jag skulle tro att jag kommer få högre dos att spruta då jag inte hade så många ägg, men ska man byta från Gonal F till Menopur då äggen inte verkade bli så bra senast? suck...
  • Inalina
    Mariana79 skrev 2018-03-01 15:50:57 följande:

En stor kram till er som börjat blöda och fått negativa test. Jag känner med er <3

tack :) hur känns det för dig, när har du TD? spännande Glad
  • Inalina
    anina skrev 2018-03-01 15:43:21 följande:
    Mitt embryo smet ut med slangen igen. Borde förstått redan då att han/hon aldrig ville stanna. =) Läkaren sa dock att det brukar alltid gå bra när embryot smiter ut och sätts in igen. Inte för mig dock.
    Märkligt att man inte använder ultraljud.

Till oss sa de att vi får bilder om det blir en graviditet.

Tråkigt att det inte gick för er. Bryt ihop och kom igen. Kram på dig
    det var ju bra att läkaren tittade efter i alla fall, annars hade det ju vart lite onödigt! jag fick se på ultraljud när de la in mitt lilla embryo, men de kollade även i slangen efteråt också så kanske är det inte självklart att det hamnar rätt trots ultraljud..Förvånad
  • Inalina
    Mariana79 skrev 2018-03-01 16:30:48 följande:
    På tisdag.. varje toabesök börjar bli jobbig nu :/
    Åh! Håller tummarna att det går vägen Glad!!
  • Inalina
    prickblomma81 skrev 2018-03-02 07:08:09 följande:
    Jag är på rd 5 idag (om återföringen räknas som rd0?), så nästan samma fas som du! Kommer du testa innan TD? Vi hade bestämt oss för att testa på söndag rd7 men testade igår, mest för att se att det var negativt efter otrivellen. Dock fick jag ett svagt streck, lär ju vara otrivellen som sitter i men första reaktionen var ändå lite hopp så det var nog dumt att testa :(
    Oj så spännande!! Hoppas plusset blir starkare Glad
  • Inalina
    Kokonattsu skrev 2018-03-02 12:47:38 följande:

Återföringen på ett 3 dagars embryo blev inställt idag för att de tydligen inte kunde se vilken som var bra. De skulle odla vidare på de 7 av 9 som klarat sig till idag, sedan fryser kliniken in dem som klarat sig. Så jag slutar med lutinus nu. På måndag får jag höra hur det gått och om hur planen ser ut. Men ingen återföring denna månad....jag förstår inte hur man klarar att gå igenom ivf flera gånger...är så ledsen nu och oroar mig för att inget embryo klarar sig över helgen...

Ni är starka som går i genom det här. Får försöket hitta hoppet imorgon...

Aj vad synd :( men som sagt låter ju som att du har ett bra resultat med många starka :) är det för att återföringen skulle behöva göras på söndag som det inte blir något denna månaden?
  • Inalina
    Anonym (BaKu) skrev 2018-03-02 14:53:41 följande:

Är det någon mer som mått fysiskt dåligt efter misslyckad IVF? Mensen kom i helgen. Testdag igår och testet var negativt så tog ingen lutinus igår. Inatt vaknade jag av magont och illamående. Efter ett par rundor på toaletten (spydde inte) kunde jag somna om. Idag är jag fortfarande dålig i magen och mår illa. Någon annan?

jag funderar i samma tankar, kanske får kroppen en chock när man plötsligt slutar med progesteronet? jag har läst att om man bliviit gravid och sedan ska trappa ner på proggisarna i v 12 (eller när läkarna säger till), så ska man inte sluta med dem abrubt utan trappa ner istället...

jag mår fysiskt dåligt eftersom jag blöder jättemycket och har ont i magen och har haft det så sedan i lördags :( har aldrig haft mens mer än 3-4 dagar och nu rinner det typ hela tiden (idag på dag 7 också) och jag blir väldigt trött då jag förmodligen får järnbrist eller liknande. jag blev även otroligt dålig i magen när jag slutade med progesteronet.

min klinik ville abslut att jag skulle ta ett blodprov också vilket jag gjorde idag för att 'helt utesluta' graviditet, så det fick jag göra idag också...får svar på måndag men där har jag inga förhoppningar alls.
  • Inalina
    Vill bli fler skrev 2018-03-02 11:27:25 följande:

Jag hoppar in här ???? Vi har försökt få barn i 3 år och ska gå korta protokollet. Har precis hämtat hem sprutorna Gonal-f och Orgalutran. Nu väntar jag bara på mensen så att vi kommer igång... väntetiden har varit väldigt jobbig. Hoppas hoppas det kommer gå bra.

stort lycka till!!! Glad det är ju enda gången man faktiskt längtar lite efter mensenFlört
  • Inalina
    Anonym (BaKu) skrev 2018-03-02 15:20:20 följande:
    Ja, det vore väl inte konstigt om kroppen fick sig en chock efter allt man utsatt den för.

Förstår din känsla om att inte ha några förhoppningar. Jag har hamnat i att vilja testa igen för att vara helt säker, men jag vet ju att jag inte är gravid. Hjärnan spökar väldigt mycket just nu.

Får nog köpa ett nytt test och testa imorgon så jag kan släppa det här.
    ja jag köpte hem ett 10-pack inför IVFen där 4 gått åt nu Skäms är lite orolig att ägglossningen ska bli knäpp nu till nästa gång och då jag måste tajma allt med att resa till Tjeckien etc så blir jag redan lite nervös att mensen ska komma på 'fel' dagar i påsk och att det då inte kommer funka för mig Rynkar på näsan
    nä nu är det faktiskt fredag och får lägga ner min oro! trevlig helg på dig, jag ska i alla fall njuta av ett glas rött ikväll!Tungan ute
Svar på tråden IVF våren 2018