Anonym (BaKu) skrev 2018-03-02 14:53:41 följande:
Är det någon mer som mått fysiskt dåligt efter misslyckad IVF? Mensen kom i helgen. Testdag igår och testet var negativt så tog ingen lutinus igår. Inatt vaknade jag av magont och illamående. Efter ett par rundor på toaletten (spydde inte) kunde jag somna om. Idag är jag fortfarande dålig i magen och mår illa. Någon annan?
jag funderar i samma tankar, kanske får kroppen en chock när man plötsligt slutar med progesteronet? jag har läst att om man bliviit gravid och sedan ska trappa ner på proggisarna i v 12 (eller när läkarna säger till), så ska man inte sluta med dem abrubt utan trappa ner istället...
jag mår fysiskt dåligt eftersom jag blöder jättemycket och har ont i magen och har haft det så sedan i lördags :( har aldrig haft mens mer än 3-4 dagar och nu rinner det typ hela tiden (idag på dag 7 också) och jag blir väldigt trött då jag förmodligen får järnbrist eller liknande. jag blev även otroligt dålig i magen när jag slutade med progesteronet.
min klinik ville abslut att jag skulle ta ett blodprov också vilket jag gjorde idag för att 'helt utesluta' graviditet, så det fick jag göra idag också...får svar på måndag men där har jag inga förhoppningar alls.