Jennifer79 skrev 2018-06-16 00:16:02 följande:
Hej!
Då jag haft mensliknande blödning i 2 1/2 dag så gjordes ett ultraljud 45min innan äggplock, det visade endast 5 äggblåsor o vi råddes fundera över om vi skulle avbryta eller köra på. De varnade oss att det kan bli så att inga blir befruktade eller klarar sig så långt att de kan frysas. För sätta in visste vi att vi inte kunde då blödningar kommit o slemhinnan var för tunn. Men vi var beredd på ägguttag och glada att det var iaf 5 blåsor. Jag trodde o var säker på att allt var förlorat. Visst var vi ledsna över situationen och rädda att vi slängde pengar i sjön! Men vi ville ändå inte avbryta o gå tomhänta därifrån.
Vi valde ägguttag o blev omhändertagen väl! Själva äggutaget kändes bra, inget smärtsamt och det gick snabbt då det bara var 5 blåsor.
När hon var klar sa hon att jag redan ägglossat, alla blåsor var tomma! Hon förstod inte själv hur det gått till o hur jag kunde blöda så snabbt.. Det kändes ledsamt och snopet! Min pojkvän grät, jag kände mig bara tom. Jag tänkte oxå på de 37 000 kr som inte ledde till någonting o tänkte på att vi måste betala ett nytt försök i augusti.
Vi var kvar på kliniken hela dagen ca 6 timmar. Vi talade med läkaren som själv inte förstod hur detta kunde hända, hon hade tom berättat allt för verksamhetschefen som beslöt att vi skulle få ett nytt försök gratis. Sån lättnad, då kunde vi vara ledsna över situationen men slippa vara oroliga över pengar. Vi pratade och beslöt oss om ett nytt försök. Hon tycker vi ska köra långa behandlingen nu, då har de bättre koll på ägglossningen. Så vid nästa mens är det tänkt att jag ska börja med nässpray dag 18. Nu är jag dock orolig den ska komma för tidigt så jag inte kan börja med spray nästa mens. Jag är orolig för biverkningarna oxå. Jag har varit nedstämd hela veckan, känns tomt o som att tiden rinner iväg! Fyller 39 i höst.
Kram Jennifer
Usch vad ledsamt! Fick ni ut 5 ägg? Det kan ju ännu finnas en chans att det blir något av dem i så fall. Låter rimligt att de ger er ett nytt försök.
För mig har långa protokollet fungerar bra. Vid de två första försöken lossnade äggen för tidigt. Under första behandlingen mådde jag rätt dåligt av sprayen. Andra gången mådde jag bättre.
Har ni stöd? Kan annars vara en bra idé. Det brukar finnas kuratorer kopplade till klinikerna som man kan få komma till.