• S91

IVF våren 2018

Asteria skrev 2018-04-23 10:12:15 följande:

Vad roligt! Jag hoppas också på att (äntligen) få sätta in nästa vecka så då fortsätter våra processer att likna varandra :) Är på mensdag 7 idag (fick till slut mens när jag trodde) och ska på VUL på fredag för att kolla att kroppen har återhämtat sig efter äggplocket och att jag har en ledande äggblåsa + bra slemhinna. Sedan får jag inte få ägglossning på söndag eller måndag för då blir det inget eftersom återföring är dag 6 och kliniken har stängt på helgen. Hur ligger du till med mensen? Visst fick du hjälp med att sätta igång den eller var det ägglossningen?

Shit vi är exakt samma i cykeln! Precis Fick stimuleras för mens.. ska göra VUL på torsdag dock men det är för att min kliniken här hemma är stängd på fredagar. Får heller inte ha ägglossning på söndag eller måndag.. alltså Gud vad märkligt att det föll sig på exakt samma dag!
  • S91
    Anonym (Floppy) skrev 2018-04-26 14:34:39 följande:

Ni andra som inte fick tillbaka något efter äggplock hur snabbt kom er mens? Min kom Idag, vilket är 10 dagar efter. Det borde betyda att vi ändå hinner en till före sommaren för jag tror de stänger vid midsommar. Åhh hoppas!

Se till att få typ provera utskrivet så inte nästa mens dröjer, om de inte stimulerar på denna blödningen vilket de väl inte brukar göra? Utan den räknas som ingreppsblödning? Min mens dröjde och fick tillslut provera för att få igång den igen, ångrar att jag inte stod på mig mer med att gå det utskrivet på em gång. Massor med lycka till, hoppas du hinner ett äggplock till <3
  • S91
    Anonym (Floppy) skrev 2018-04-26 18:42:51 följande:

Kan du förklara? Ingreppsblödning? Det kommer iaf ut slemhinneklumpar...

Jag vet inte säkert men min klinik menade att den mensen som kom två veckor efter äggplock inte räknas som mens utan som blödning efter äggplocket och den kan man inte stimulera på.. det kanske är olika på olika kliniker och jag ska göra fet och inte en ny stimulering så kan inte säga säkert. Mensen efter sen dröjde för mig och på dag 40 började jag med provera sen kom mensen på dag 50 typ. Nästa gång ska jag stå på mig om provera så jag kan ta det på en gång :)
  • S91
    Akira Öken skrev 2018-04-26 17:37:57 följande:

Idag är första dagen på min fjärde IVF-behandling. Började i morse med Synarela, som jag ska spraya med två gånger om dagen fram tills jag får en blödning.

Är det fler i tråden som sprayar?

Hur är det för er?

Skönt att se dig va igång igen, håller alla tummarna för dig <3
  • S91
    Asteria skrev 2018-05-03 10:13:22 följande:

Hur går det för dig? Har du fått tid för/redan gjort återföring? Håller tummarna!

Det går bra! Återföring på tisdag eftermiddag, så spännande. Hoppas verkligen men man vet ju också att det kan ta mååånga återföringar innan det lyckas.. hade i måndags äggblåsa på 20mm och slemhinna på 8, så det såg bra ut. Jag stimulerar ju så tog ovitrelle igår morse och nu bara att vänta :)

Hur går det för dig? Läste att du skulle återföra på måndag? Då får vi ruva ihop här inne haha. Funderar också på det där med lutinus, de har inte sagt något.. men antar att jag får veta vid återföring.
  • S91
    Inalina skrev 2018-05-02 12:17:43 följande:

Oj så spännande!! 

Vi kommer köra kort protokoll igen, jag vill egentligen öka min dos av Gonal F, men får se vad läkaren säger. Jag har faktiskt kunnat koppla bort hela IVF-tänket dessa månader så det känns skönt. (5 av mina närmsta vänner har dock lyckats få 2 barn nu under dessa 3 år vi har försökt - så liite stress känner jag ändå såklart).

Jag läste att du fått flera befruktade denna gång men att de inte kunde frysas, förmodligen mår ditt embryo bättre av att vara på rätt plats och i sin naturliga miljö :) hoppas på lite goda nyheter från dig snart :)

Skönt att du snart är på gång igen!:)
  • S91
    Hejhopp91 skrev 2018-05-03 15:45:21 följande:

Hej, 

jag gjorde äggplock 23 april och hade risk för överstimulering. Så de valde att göra en totalfrys och jag har nu 11 blastocyst i frysen som väntar. Men jag var tvungen att vänta in en blödning som kommer efter äggplock och sedan min menstration innan det kunde göra en återföring. 

Fick i lördags en mens liknande blödning som höll i sig i fyra dagar. Men de säger att detta bara är en blödning från äggplocket? Egentligen skall jag ha min mens idag? betyder det att jag behöver vänta tills nästa mens period i slutet av maj innan återförande??

Någon som kan förtydliga om detta?

Grattis till det fantastiska resultatet! Jag hade samma och blev överstimulerad på kuppen, 7 ägg till frysen av 18 på 40 blåsor.

Tyvärr så är det så att du måste vänta till nästa cykel. Är du regelbunden är det ju smidigt annars kan det behöva stimuleras igång en mens vilket jag fick göra. Gjorde äggplock 14/2 och inte gjor tåterföring än haha. Men på tisdag är det äntligen dags! Lycka till kram
  • S91
    Asteria skrev 2018-05-03 15:59:01 följande:

Fint att höra. Bra också med en ruvarkompis! Jag har lite lätt ångest över att det är nu det gäller, men tänker att det är normalt. Vill bara att det ska bli måndag nuuu :)

Ja men det är klart. Man är ju så förväntansfull samtidigt som man inte vet om det ens överlever upptining. Alltså den reaktionen om dom ringer och säger att det inte blir av. Jag skulle nog bli helt knäpp på riktigt. Nu när man väntat så länge..

försöker va positiv men inte för positiv. Hoppas verkligen tiden går fort för bådas del! Hoppas du har lite planer i helgen så det går undan;)
  • S91
    Hormonkarusellen skrev 2018-05-04 15:25:38 följande:

Ja verkligen, vilken sjuhelsikes tid det tog men nu kör vi!! Tänk om vi kunnat få starta i dec som var tänkt från början.... men så får man inte tänka

Hur går det för er?

Så kul för dig!! Att det äääntligen rullar din väg! Håller alla tummar att allt går bra hela vägen:)
  • S91
    Sommarhopp skrev 2018-05-04 06:47:09 följande:

Jag ska också på återföring på tisdag. Fet med en blastocyst. (om den överlever upptiningen, är så orolig för det.) Kul att vi ligger i samma fas.

Åh vad kul! Roligt att vara några stycken i samma fas! Hoppas verkligen våra blastisar klarar sig!!
Svar på tråden IVF våren 2018