• Inalina

IVF våren 2018

Kokonattsu skrev 2018-03-02 15:26:50 följande:
    Jag hoppas då på det. De sa bara att det skulle bli för sent på denna månadens cykel. Nu är det som sagt bara att hoppas på goda nyheter på måndag.

Till mig sa de bara att jag skulle sluta med lutinus idag, ingenting om att jag skulle trappa ner. Jag får väl se om jag får några biverkningar av att jag slutar med lutinus, men då vet jag iaf om det när ser att ni fått det. Tråkigt att det inte funkade för er.
    ok jag förstår. jag håller tummarna i alla fall att ni kan återföra en fin från frysen nästa månad istället Hjärta tack för omtanken också Glad
  • Inalina
    Mariana79 skrev 2018-03-05 07:40:36 följande:

Men hur klantig får man va!?

Min man kom utrusande från duschen i morse med hjärtat i halsgropen och undrade hur det har gått!??!

Va sa Jag, det är ju imorgon.. Nej den 5:e står det på pappret så han... jösses min TD är ju idag! Och jag som redan kissat på morgonen 2 ggr tillochmed...

Ska testa när jag kommer hem från jobbet i kväll och hoppas på att jag kan hålla mig från att kissa på ett par timmar.. gud så dant!

Åhhh hoppas hoppas!!!!Glad
  • Inalina
    FrökenBlåklocka skrev 2018-03-04 19:52:30 följande:

Tjyvtestade I morse bara för att få de bekräftar hemma i lugn och ro att de var negativt. De lyste starkt negativt utan enda tvekan om något annat.

Jaja bara vänta på nästa omgång och njuta av en månad som är helt normal utan sprutor å piller.

Börjar helt tvivla på att de ska lyckas på dessa tre försök men ska försöka se de positivt å hoppas på det bästa. Har lite lust ta en resa denna månad och en lite paus och sen köra igång igen I april men sen kommer ju sommaren å stängd klinik.

usch så tråkigt, och jag känner igen ditt tvivel Skäms  (det är vi många som gör skulle jag tro)
    jag vill gärna höja min dos till nästa gång så jag åtminstone får fler ägg (då flera av mina äggblåsor var tomma) ska ha ett skypemöte med min läkare på ons...

jag tänkte också njuta av en 'normal' månad, men jag blöder fortfarande (sedan förra lördagen) och när jag o min man hade sex igår första gången sedan innan ÄP gjorde det jätteont så är orolig att det är något som är fel Rynkar på näsan 
  • Inalina
    Anonym (BaKu) skrev 2018-03-05 10:24:00 följande:
    Blöder också fortfarande och har gjort det sen förra torsdagen. Börjar bli tröttsamt. Också varit rejält dålig i magen. Men nu börjar magen bli bättre. Blödningen verkar minska lite idag...sex gjorde inte direkt ont, men var helt klart känsligare och fick undvika att komma för djupt... Så mycket för att få tid att njuta av varandra.

Nu fyller jag på med järn. Brukar få göra det när jag har mens i vanliga fall också.
    ok ja lite skönt är det ju att känna att man inte är helt ensam om blödningen, jag tycker min blödning har minskat också, nu är det inte färskt blod längre i alla fall...Skäms
    jag kör också hårt på järn, tycker min trötthet har minskat något i alla fall! Kör du några fler typer av vitaminer för att bilda fina ägg? Hört om något som heter Donaferty som ska gå att köpa receptfritt på apoteket men också läst att verkar mest vara för folk med PCO... man famlar ju vidare i mörkret efter hopp och mirakelkurer.... Flört
  • Inalina
    Jessicaelisabeth1 skrev 2018-03-05 10:43:59 följande:

Hej allihop,

Jag och min man börjar med första gonal-f sprutan imorgon, omgång 1. Inskrivning/första besök med instruktioner om allt var för 4 dagar sen. Allt känns mest rörigt.

Väldigt intressant att läsa om allas historier här. Hejar på er allihopa! ????

Jag har en liten fråga... eller problem. Jag är livrädd för sprutor och väldigt smal, barnmorskan tipsade om att nypa i huden/fettet under naveln, men jag är superrädd att sticka snett eller liknande då jag inte tycker jag får tag i något med en lite hud... det går lättare att greppa på min man ???? någon som vill och kan dela med sig lite tips och tricks för underlätta med sprutorna?

Hej! och vad spännande att vara igång Glad kanske kan det hjälpa att sitta ner och då få en lite 'naturlig' fettvalk? jag skulle nog säga att du kan ta sprutan under naveln men lite på höger eller vänster sida då du kan byta sida varje dag så du låter den ena sidan 'vila'.

Jag förstår att det känns jobbigt att ta sprutan, men jag tror Gonal F är den snällaste sprutan man kan ta, och den ser ju inte ens ut som en spruta :) lycka till, det kommer gå fint! (det är ju synd att det inte gå att välja om mannen eller kvinnan ska ta sprutan! )Flört
  • Inalina
    Mariana79 skrev 2018-03-05 07:41:47 följande:
    Gaah missade att testa i morse för det är tydligen min TD ska göra det ikväll. Håller tummarna för att ditt test stegrar! Spännande!!
    Jag tänkte jag skulle fråga dig, tar du 1/4 albyl som du tänkte göra i början? Tänkte också ev självmedicinera lite i nästa runda och som sagt det verkar ju ofarligt och om det kan få ägget att fästa så... :)
  • Inalina
    Kokonattsu skrev 2018-03-03 08:06:46 följande:

Asteria: Ok, hoppas du slipper överstimulering.

Just nu har jag antingen för mycket känslor eller känner mig apatiskt. Är nojig för att det kan vara något fel på äggen när de inte kunde se vilken som var bra. Annars när de har valt att frysa in embryona har det ju varit för att kvinnan var överstimulerad eller riskerade att bli det. Idag har jag inte så mycket van än att rycka upp mig när jag ska jobba i helgen..

Hur går det för dig med allt?
    har du fått något samtal från kliniken ännu? hoppas du får många till frysen Hjärta
  • Inalina
    Mariana79 skrev 2018-03-05 12:55:24 följande:

Förlåt min inläggsbombning... försöker lägga in en bild men det går inte..

Jag åkte hem på lunchen och fick positivt!!! Gravid 2-3 obeskrivlig Lycka!!

Åh jag visste det!!!! JÄTTESTORT grattis!!!!!SkrattandeSkrattandeSkrattande
    (kanske var det albylen som hjälpte till ;)! Kram!!
  • Inalina
    Kokonattsu skrev 2018-03-05 14:04:32 följande:

Ja då var det kört...fick inte ens en chans att ruva och inget av embryona fortsatte att dela på sig. Det känns ju riktigt lovande inför nästa omgång. Vette fan om jag vill gå i genom det här igen...varför kan vissa få barn på ett löpande band medan andra inte ens ska lyckas med ett....

Jag får väl se hur nya planen ser ut när jag väl får en tid att prata med en läkare. Verkade inte ens som att det skulle bli i veckan..Förlåt för ett beklagande meddelande men just nu känns det rent ut sagt förjävligt.

neej vad tråkigt Gråter jag är så ledsen för din skull, herregud du har all rätt att beklaga dig!!! jag förstår och håller med din känsla av orättvisa Rynkar på näsan 
  • Inalina
    FlatEric skrev 2018-03-06 07:05:22 följande:

Så kom testdagen och testet var så klart negativt. 

Det var väntat men besvikelsen är ändå stor. Ingen mens än men den dyker väl upp nu när jag tagit testet. Den brukar göra så.

Börjar frukta att jag aldrig kommer att få någon bebis. Vi började för sent. Jag är 36 och när jag fyller 37 måste det göras privat. Det vet jag inte om vi har råd med. Har alltså bara några månader kvar. 

Det finns tre ägg i frysen. Inte världens bästa kvalitet på dem skulle jag tro.

Hoppet sjunker. I dag är ingen bra dag. Gråter 

Men hinner jag inte sörja för nu måste jag åka till jobbet där jag förväntas vara snabbtänkt, glad och kreativ. Suck. 

åh känner verkligen med dig Gråter man måste få sörja och vara ledsen när sånt här händer, men du är verkligen inte ensam och hoppas du känner lite stöttning från dina FL-systrar här i alla fallHjärta

jag tycker ändå det låter lite positivt om du har flera i frysen, de fryser ju inget om de inte är tillräckligt bra, och de flesta verkar ju behöva försöka flera gånger. 
    bamsekram Hjärta
Svar på tråden IVF våren 2018