Jessicaelisabeth1 skrev 2018-03-05 10:43:59 följande:
Hej allihop,
Jag och min man börjar med första gonal-f sprutan imorgon, omgång 1. Inskrivning/första besök med instruktioner om allt var för 4 dagar sen. Allt känns mest rörigt.
Väldigt intressant att läsa om allas historier här. Hejar på er allihopa! ????
Jag har en liten fråga... eller problem. Jag är livrädd för sprutor och väldigt smal, barnmorskan tipsade om att nypa i huden/fettet under naveln, men jag är superrädd att sticka snett eller liknande då jag inte tycker jag får tag i något med en lite hud... det går lättare att greppa på min man ???? någon som vill och kan dela med sig lite tips och tricks för underlätta med sprutorna?
Hej! och vad spännande att vara igång
kanske kan det hjälpa att sitta ner och då få en lite 'naturlig' fettvalk? jag skulle nog säga att du kan ta sprutan under naveln men lite på höger eller vänster sida då du kan byta sida varje dag så du låter den ena sidan 'vila'.
Jag förstår att det känns jobbigt att ta sprutan, men jag tror Gonal F är den snällaste sprutan man kan ta, och den ser ju inte ens ut som en spruta :) lycka till, det kommer gå fint! (det är ju synd att det inte gå att välja om mannen eller kvinnan ska ta sprutan! )