• Inalina

IVF våren 2018

waldesten16 skrev 2018-03-06 06:43:35 följande:

Har bim idag, ingen mens nu på morgonen. Tog ett test i morse clearblue och återigen får jag en skymt av ett plus men kan inte säga säkert. Inget utslag på testlagrets tester. Jag antar att det är spökstreck men tänker hur stor är chansen att man skulle få det på flera tester?

vet att jag borde lägga ned det här testandet och bara invänta mens eller testdag, men har man väl börjar testa är det svårt att låta bli.

jag tror bim kan bli lite framflyttad när man kör IVF? så kanske har du bara testat lite för tidigt :)? jag vet hur det känns med testningen, det är ett riktigt beroende det där!! håller tummarna att det blir starkare senare i veckan Glad!!!
  • Inalina
    waldesten16 skrev 2018-03-06 09:25:20 följande:
    Kan det? Åh nu ger du mig hopp. berätta gärna mer vad du har hört.
    Hoppas hoppas.
    Min mens kom i alla fall 2 dagar senare än vanligt när jag gjorde min IVF i feb, men för dig får vi hoppas att den inte kommer alls!! Glad
  • Inalina
    Percafluviatilis skrev 2018-03-06 11:01:34 följande:

Om man gör fet borde väl mensen komma som vanligt? Tar ju ingen lutinus. När jag tog lutinus vid färskförsöket i julas var mensen en dag sen. Nu är den två dagar sen.

Hoppas det går vägen för dig, när ska du testa??
  • Inalina
    Percafluviatilis skrev 2018-03-06 11:22:47 följande:
    Jag vet inte riktigt! Antingen blir det i eftermiddag eller imorgon eller om vi slår om helt och väntar till fredag. Testdag är på söndag. Skulle kännas så snopet om vi testar idag och det blir blankt. Samtidigt blir jag säkert lika ledsen om mensen kommer... Så, det återstår att se :,D
    Ja  jag vet, jag tror jag testade rätt tidigt för då skulle jag inte bli lika 'besviken' när väl mensen kom. Det går ju dock åt rätt många tester eftersom när man väl börjat och man tror att man KANSKE ser något, då testar man varje dag sen Flört 

för min del hjälpte det nog faktiskt att testa tidigt då jag inte blev lika knäckt sen när jag visste med säkerhet att det inte skulle bli något plus.. Men för dig verkar det ju lovande då du är efter BIM!!! Kyss
    (sen litar jag mer på testet än att man får mens, då man kan blöda lite utan att loppet är kört!)
  • Inalina
    Percafluviatilis skrev 2018-03-06 12:08:17 följande:
    Ja, det är precis som du säger! Börjar man testa och ser något pyttepytte håller man kvar vid hoppet och testar ännu mer. Det var så tärande för mig sist, för då blev det precis så! Samtidigt vore det skönt att få ett eventuellt plus bekräftar ifall det skulle bli tidigt missfall. Då vet man iallafall att det kunde fästa. Jag har nämligen aldrig fått ens ett svagt plus så jag har oroat mig en del för att de inte kan fästa.

Pga sen mens har jag ju börjat hoppas men samtidigt är det läskigt att ens hoppas lite. Så rädd för blankt!
    Jag har heller aldrig fått ett plus och är också orolig över fästningen. Jag använde något som hette Embryo Glue nu men det gick tyvärr inte vägen ändå, sedan tror jag mitt embryo var lite långsamt så kanske inte var högsta kvalitén heller!

Nästa gång har jag bestämt mig för att äta lite lite blodförtunnande/albyl minor då det verkar ganska 'vanligt' att det bildas små proppar i livmodern när embryot ska fästa som gör att det inte överlever. så det är mitt nästa fokus..

åh jag känner precis med din rädsla för blankt test :( (man vet ju liksom inte hur ett med plus ser ut!!!) men plötsligt händer det, jag hoppas verkligen du får ett plus, det ger oss andra hopp också Hjärta
  • Inalina
    Percafluviatilis skrev 2018-03-06 16:23:28 följande:
    Aha! Spännande med embryo glue. Vilken klinik går du på? Har de någon misstanke om varför de inte vill fästa? Hur många försök har ni gjort? Sorry för tusen frågor :)

Ja, det hoppas jag också. Ska bara våga testa också, hehe!
    Jag gör min IVF i Tjeckien (Gennet i Prag) där har de lite nya spännande grejer med lim o så ;)

jag ska ha ett Skypesamtal med min läkare där i morgon så får veta mer då hur vi ska gå vidare med nästa försök och om det finns någon ytterligare medicinering de rekommenderar!

Detta var vårt första försök (fick ut 8 äggblåsor, där 4 var tomma, och endast 2 blev befruktade. Vi fick tyvärr inget till frysen så måste gå igenom hela karusellen igen :(
    (Vi gör detta i Tjeckien då vi inte bor i Sverige och därför inte kan få något landstingsfinansierat försök ändå.) Det blir dyrt men förhoppningsvis går det vägen för oss nästa gång istället, ska be dem sätta in 2 embryon då om 2 lyckas överleva till dag 3 eller 5 tänkte jag... Vet inte vad vi har för fel men min teori är att mitt immunförsvar tar kål på både spermier och ev embryo när de kommer in i min kropp, det var därför jag tänkte försöka med lite extra mediciner nästa gång :)
  • Inalina
    S91 skrev 2018-03-06 21:00:05 följande:
    Kul att höra att ni hittat ny kraft! Du verkar så oändligt positiv och stark! Viktiga egenskaper i den här karusellen <3
    tack snälla duHjärta det finns ju faktiskt glädjeämnen här i livet trots att det är svårt att fokusera på dem när allt känns som mörkast. Men om jag går och blir deprimerad på kuppen kommer det nog inte hjälpa vare sig min man som också är lite orolig över detta, eller min kropp som ska klara av detta nästa gång Glad just nu är jag ju inte i någon behandling och kroppen beter sig normalt igen och det är jag också tacksam överHjärta har ni någon estimering på när ni kan köra FET?
  • Inalina
    Anonym (Sladdis4) skrev 2018-03-06 22:55:37 följande:
    Hej! Blev nyfiken på när du skriver att du ska äta Albyl minor... hur äter du det? Jag testar allt för att bli gravid :)
    hej! jag har mest googlat på det och minst en tjej här i tråden har testat det. tydligen ska man ta 1/4 tablett efter ET varje dag tills det blir ett plus. (Och då verkar det som att man kan fortsätta med det då det är så liten dos).
    Viktigt att inte överdosera dock, jag förstod det som att man kan ta mindre än 75mg per dag.
    jag ska prata med min tjeckiske läkare på skype om en timme, kanske får jag några instruktioner då :) ja jag testar också 'allt' vid det här laget Flört
  • Inalina
    Percafluviatilis skrev 2018-03-07 05:48:55 följande:

Tur att jag inte tog något test. Mensen kom inatt :(

Nej vad tråkigt Rynkar på näsan Gråter
    jag anade också ett streck på ditt test som du la upp, ska du inte avvakta och se hur 'mensen' beter sig ändå? Vill inte ge dig förhoppningar och kanske lika bra man blir besviken direkt men kroppen beter sig ju märkligt vid IVF (även om du hade FET?) och många får blödningar trots att de är gravida. Enligt min klinik är detta inte ovanligt, men jag förstår också att man känner sin egen kropp bäst.. kramHjärta
  • Inalina
    waldesten16 skrev 2018-03-07 06:38:21 följande:

Tog ett test i morse antydan till pluset var lite lite starkare idag men svårt att säga. När jag kom till jobbet började jag blöda, så det blev inget denna gången heller.
    Vad ska man säga, livet är så orättvist.

Men åh nej Gråter jag kan förstå förhoppningen efter att ha sett testet i morse, men ge inte upp ännu, även om jag förstår att man blir knäckt av känslan att det inte lyckats Rynkar på näsan jag tycker du ska vänta och se hur stor blödning det är, men jag förstår också att man bara vill kasta in handduken och vara ledsen. Jag vägrar acceptera att det ska vara så orättvist när det kommer till att skaffa barnSkrikandes jag har sagt det förr, den här tråden hjälper åtminstone mig att se att det kan bli absolut lycka efter att man kämpat ett tag, men det är även skönt att alla förstår en här utan en massa dumma frågor som 'när ska ni skaffa barn? hur ser planen ut??'Demon som resten av omvärlden verkar tänka. styrkekram till dig!Hjärta
Svar på tråden IVF våren 2018