Percafluviatilis skrev 2018-03-06 16:23:28 följande:
Aha! Spännande med embryo glue. Vilken klinik går du på? Har de någon misstanke om varför de inte vill fästa? Hur många försök har ni gjort? Sorry för tusen frågor :)
Ja, det hoppas jag också. Ska bara våga testa också, hehe!
Jag gör min IVF i Tjeckien (Gennet i Prag) där har de lite nya spännande grejer med lim o så ;)
jag ska ha ett Skypesamtal med min läkare där i morgon så får veta mer då hur vi ska gå vidare med nästa försök och om det finns någon ytterligare medicinering de rekommenderar!
Detta var vårt första försök (fick ut 8 äggblåsor, där 4 var tomma, och endast 2 blev befruktade. Vi fick tyvärr inget till frysen så måste gå igenom hela karusellen igen :(
(Vi gör detta i Tjeckien då vi inte bor i Sverige och därför inte kan få något landstingsfinansierat försök ändå.) Det blir dyrt men förhoppningsvis går det vägen för oss nästa gång istället, ska be dem sätta in 2 embryon då om 2 lyckas överleva till dag 3 eller 5 tänkte jag... Vet inte vad vi har för fel men min teori är att mitt immunförsvar tar kål på både spermier och ev embryo när de kommer in i min kropp, det var därför jag tänkte försöka med lite extra mediciner nästa gång :)