• S91

IVF våren 2018

Jag är ju så dum! Tog ett test nu, ska göra insättning på tisdag. Hade ägglossning i onsdags och tog då också ovitrelle. Nu har jag alltså plus på sticka 4 dagar efter äl. Vi hade sex både i tisdags onsdags och torsdags för jag tänkte att letrozole, pos äl-test (som jag aldrig fått innan ens med stimulering) och ovitrelle skulle kunna hjälpa till en "naturlig" graviditet. Antagligen är ju detta ett spökstreck pga ovitrelle, någon som har lite bättre koll på det? Är det hcg i ovitrelle? MEN om det nu skulle visa sig bli en graviditet naturligt och (tänk om!) även insättningen lyckas. Blir det två då?? Haha nu snurrar det i huvudet! Är det dumt att vara "gravid" vid insättningen??? Går det ens veta innan tisdag?? Någon som vet!? Hjälp!
  • S91
    Anonym (BaKu) skrev 2018-05-06 14:53:48 följande:

Ovitrelle kan ge falskt positivt i upp till 10 dagar. Övriga frågor är nog bäst du kollar med kliniken. Lycka till!

Ja, jag får helt enkelt vänta :)
  • S91
    anina skrev 2018-05-07 11:40:16 följande:

De sa till oss att vi inte fick ha sex innan insättning efter att jag hade tagit ovitrelle då det inte var så lämpligt om man skulle bli gravid. Men ring kliniken och prata med dem. Eller kanske bättre att de inte vet? :)

Jaha! De har inte sagt ett ord till oss om avhållsamhet och det kan man ju tycka borde vara viktig information då eller? Jaja, det blir som det blir. Aldrig bra med tvillinggraviditeter såklart då det ökar riskerna...
  • S91
    Anonym (BaKu) skrev 2018-05-07 17:35:58 följande:

Äntligen, äntligen, äntligen!

Plus på stickan. Vårt första någonsin. Känns magiskt och nervöst. Hoppas det går vägen nu.

Tack alla ni som stöttat på vägen och grattis till er andra som också lyckats.

Och till alla er som fortfarande kämpar, håller tummarna för att det snart också är er tur!

Åh stooooort grattis!! Äntligen!! Håller alla tummarna att allt går vägen hela vägen!
  • S91
    Seb81 skrev 2018-05-07 17:12:11 följande:

Hej!

Idag satte de in ett 5-dagars litet pyre... av 8 befruktade blev det en till mig och en till frysen.. 6 ligger fortfarande kvar och i morgon får vi veta om fler går till frysen men det såg inte ljust ut. MEN ett super fint pyre finns i min nu och jag bara längtar och hoppas att allt ska gå vägen!

Vet ni när ägget fäster på ett 5-dagars? Kan man få nidblödning som med vanlig graviditet?

Åh lycka till nu, håller tummarna :)
  • S91
    Hormonkarusellen skrev 2018-05-08 15:52:19 följande:

Nu har vi plockat, men får ingen återföring pga överstimulering. Jag visste såklart att det kunde ske,men de var så positiva i fredags, sa att det var lagom många ägg och att återföring skulle bli typ 13,30 på fredag. Nu fick de ut supermånga ägg, så det var ju givetvis bra, men alla som befruktas kommer att frysas.

Jag har varit så otroligt ledsen idag. Besviken på min kropp som sviker IGEN, besviken på att vi ska vänta en månad till IGEN och på att jag kommer behöva ta sprutor IGEN eftersom jag inte har ägglossning... och så rädd att det ska bli problem med piller för blödning och ägglossning, eller att sprutorna ska ge för stor effekt så det inte går att återföra nästa månad heller osv... usch, vad deppigt det känns. Försöker fokusera på 21 ägg, men landar bara i besvikelsen att jag inte för ett tillbaka på fredag...

Hur har ni mått som blivit överstimulerade? Tycker jag mår bra, vilket gör att det känns ännu mer tröstlöst - om jag mådde dåligt hade det varit lättare att acceptera på något sätt knasiga tankar som alltid, inte rationella för fem öre...!

Jag förstår din känsla, jag fick vänta nästan 3 månader innan åf. Men försök tänka att det är för ditt bästa och inget annat. Det är inte kul att hamna på sjukhus! Jag blev överstimulerad. Mådde bra samma dag som plocket men smärtorna kom sen på natten. Det blir ju inte så för alla och tanken med att inte återföra är ju att slippa överstimulering. Jag låg inne ett dygn med dropp och mätning av buk och urinmängd. Kräktes och hade ont i 4 dygn totalt innan det saaakta vände. Tig cirka 14 dagar innan jag var helt återställd. Då var jag lätt överstimulerad och det hade blivit mycket värre om de hade gjort en återföring så är tacksam för det.

21 ägg är ju ett helt fantastiskt resultat och troligen behöver du ju inte gå igenom detta med stimulering och äggplock igen!! :) lycka till!
  • S91
    Hormonkarusellen skrev 2018-05-08 21:18:34 följande:

Usch, jag trodde det var lugnt eftersom jag mår så bra! Hu, ska hålla koll ordentligt. Visst är det så, det är för min skull. Och 21 ägg borde ju ge några bra embryon. Försöker tänka på det och inte på sprutorna... var så glad att det var över, och så måste jag ta nya igen! Får ingen äl med Letrozol, så det är sprutor i lägre dos...

Hoppas jag slipper såna problem som du fick, verkligen inte kul... tiden rinner iväg och snart fyller jag 30. Är så ledsen att inte fått barn innan, och nu kommer jag nog inte vara gravid innan heller... livet blir inte som man tänkt sig

Svårt att peppa igång sig igen efter alla nederlag, hur gör ni andra för att orka?

Hur mår du? Som sagt så är ju tanken att du inte ska bli överstimulerad så det får vi ju tro. :) jag förstår att du känner dig stressad och med alla motgångar du haft innan ni ens fick komma intill för ivf.. men jag brukar tänka att man inte kan göra något åt det, det är ju inget som JAG har kunnat påverka. Ha en bra kommunikation med din klinik. Stå på dig med att du inte får ägglossning av tabletter, mer kan ju inte du göra.. hoppas nu många blir befruktade och delar sig vackert till frysen :) kram!
  • S91
    Anonym (3eskimåer) skrev 2018-05-09 08:07:39 följande:

Jag är i CHOCK! Tjuvtesta imorse på RD 9 med digitalt test! Och det kom upp Gravid 1-2! Sån obeskrivlig känsla efter alla år av väntan, längtan, hopp och besvikelse! Nu kom direkt nästa oro, Hoppas av hela mitt hjärta att det är min tur nu! All lycka till er andra där ute som kämpat i det tysta, det är värt allt! Inget i världen kan beskriva denna känsla och ni alla är så värda att en dag känna så här! Hoppas hoppas hoppas att det går vägen nu bara!

Stort grattis! Lycka till! :)
  • S91
    Anonym (Klara) skrev 2018-05-08 21:14:24 följande:

Åhh jag är så glad så jag vet inte vart jag ska ta vägen!!

Jag har precis genomgått IVF nr 3 och idag på ruvardag 11 så tjuvtestade jag och för första gången i mitt liv så fick jag två streck!! Jag har tagit två test till efter det och alla visar positivt! Läkarna som gav oss ca 10% chans att lyckas! Jag kan knappt tro att det är sant!

Den stora frågan är ju hur man gör nu, för att kunna njuta och inte oroa sig för mycket?! Jag vill få fortsätta i det här lyckoruset, men dag 11 är ju väldigt tidigt...

Stort grattis och lycka till :)
  • S91

Till er som har ruvat, hur många ruvardagar har ni haft innan testdag? Har fattat det som att det är olika men jag har fått en femdagars tillbaka med fet, har inte testdag förrän den 22/5 vilket känns som en eeeevighet haha! Har ni med tvådagars fått ruva hela 17 dagar då? Har BIM redan den 16e så lär väl veta innan ändå men kändes väldigt lång tid att ruva hehe :)

Svar på tråden IVF våren 2018