Hormonkarusellen skrev 2018-05-08 15:52:19 följande:
Nu har vi plockat, men får ingen återföring pga överstimulering. Jag visste såklart att det kunde ske,men de var så positiva i fredags, sa att det var lagom många ägg och att återföring skulle bli typ 13,30 på fredag. Nu fick de ut supermånga ägg, så det var ju givetvis bra, men alla som befruktas kommer att frysas.
Jag har varit så otroligt ledsen idag. Besviken på min kropp som sviker IGEN, besviken på att vi ska vänta en månad till IGEN och på att jag kommer behöva ta sprutor IGEN eftersom jag inte har ägglossning... och så rädd att det ska bli problem med piller för blödning och ägglossning, eller att sprutorna ska ge för stor effekt så det inte går att återföra nästa månad heller osv... usch, vad deppigt det känns. Försöker fokusera på 21 ägg, men landar bara i besvikelsen att jag inte för ett tillbaka på fredag...
Hur har ni mått som blivit överstimulerade? Tycker jag mår bra, vilket gör att det känns ännu mer tröstlöst - om jag mådde dåligt hade det varit lättare att acceptera på något sätt knasiga tankar som alltid, inte rationella för fem öre...!
Jag förstår din känsla, jag fick vänta nästan 3 månader innan åf. Men försök tänka att det är för ditt bästa och inget annat. Det är inte kul att hamna på sjukhus! Jag blev överstimulerad. Mådde bra samma dag som plocket men smärtorna kom sen på natten. Det blir ju inte så för alla och tanken med att inte återföra är ju att slippa överstimulering. Jag låg inne ett dygn med dropp och mätning av buk och urinmängd. Kräktes och hade ont i 4 dygn totalt innan det saaakta vände. Tig cirka 14 dagar innan jag var helt återställd. Då var jag lätt överstimulerad och det hade blivit mycket värre om de hade gjort en återföring så är tacksam för det.
21 ägg är ju ett helt fantastiskt resultat och troligen behöver du ju inte gå igenom detta med stimulering och äggplock igen!! :) lycka till!