• Inalina

IVF våren 2018

FrökenBlåklocka skrev 2018-03-06 21:38:29 följande:
    Hade mer än gärna kört igång direkt men de ville ha en vanlig mens först. Denna mens var behandlings blödning som de kallade den, sen ska jag ha en vanlig mens (cirka 30 mars) och först på den mensen efter (slutet av april) kan vi köra igång igen.

Få se de positiva. Ingen lutinus, inga tider att passa, fri att mysa med sambo, kan resa och när de väl är dags I maj är det vår och sol!
    härligt att du radar upp de positiva sakerna att vara 'mellan' behandlingar :) jag håller med dig om allt det där Glad åh så skönt det hade varit att resa i väg till värme någonstans.... Solig
  • Inalina
    Bli3ifamiljen skrev 2018-03-07 09:54:01 följande:

Då har man varit på äggplock idag. Inte ett ägg. Inte förvånad när jag mått som jag mått, men riktigt surt att det inte ska ge utdelning.

men va!!Rynkar på näsan hade du inga äggblåsor på ultraljudet tiidgare eller var de helt enkelt tomma? fy vad taskigt när man går igenom allt med hormoner och sprutor Rynkar på näsan!!!styrkekramar till dig, usch vad orättvist!
  • Inalina
    Percafluviatilis skrev 2018-03-07 09:33:47 följande:
    Jo, jag vet men det borde vara starkare och det kom ut en stor slemhinneklump nyss :(
    Gråter 
    du får nog testa i morgon ändå för att se så inte testet blir starkare? men ja förstår att du tappar hoppet, man får ju för sig att det kan vara nidblödning, känsliga slemhinnor och allt möjligt medan man har hoppet uppe men vet inte hur som är bäst egentligen att tänka....
  • Inalina
    Bli3ifamiljen skrev 2018-03-07 11:08:18 följande:
    Alla var tomma :(
    åh jag förstår din besvikelse Rynkar på näsan det är ju så otroligt mkt som ska stämma så ibland undrar man hur det blir några barn överhuvudtaget Obestämd kram till dig
  • Inalina
    Percafluviatilis skrev 2018-03-08 07:25:11 följande:

Mitt test är starkare idag? (Men fortfarande svagt) Rd13 och 16 dagar sen ägglossning. Fattar verkligen inte. Jag blöder som en vanlig mens men har ingen värk.

Åh det är ju väldigt tydligt att det är ett starkare streck!! Glad Du får nog bara avvakta och vänta tills kliniken säger vad du ska göra, förmodligen får du göra något blodprov och då kan de se om det utvecklar sig som det ska, jag hoppas på mirakel :)
  • Inalina
    Akira Öken skrev 2018-03-09 09:54:51 följande:

Blev inget för mig den här gången.

Mensen kom igår och var en dag sen. En dag räckte för att tända hoppet och fallet blev därför lite hårdare. Både jag och min man grät igår.

Nu hoppas vi på att kliniken håller sitt löfte om att vi får en ytterligare ivf-behandling.

Kram till er alla.

Nej, så hemskt ledsen för din skull Gråter! och ja tänk så lite det behövs för att hoppet ska tändas och så snabbt det går när det släcks igenRynkar på näsan Jag hoppas ni får en behandling till och såklart att er efterlängtade bebis bara ville vänta en omgång så den är redo på nästa! stor kram!
  • Inalina
    Sommarhopp skrev 2018-03-10 11:08:57 följande:

Så kom dagen jag aldrig trodde skulle komma. Dagen när jag uttalat högt att JAG ÄR GRAVID! Jag testade supersvagt igår men ett plus är det, och har tagit ett nytt test idag och ser det även på det. Så inget spökstreck. Nu hoppas vi bara att den lilla stannar kvar alla 9 månader, men oavsett så känner jag mig så mycket lugnare nu. Nu vet vi att vi kan få ett plus. Jag hade tappat tron på det tidigare.

STORT grattis!!!! Härligt med lite solskenshistorier i tråden Hjärta
  • Inalina
    Anonym (BaKu) skrev 2018-03-11 15:18:08 följande:

Denna avundsjuka. Jag vill inte känna så, men förra veckan fick kompisen barn och igår berättade två kompisar att de skulle ha barn...igen...Två av paren har två barn sen innan och det sista har ett barn sen innan. Och här står vi och har inte ens sett ett plus...

De är alla nära vänner och jag skulle så gärna vilja glädjas åt det, men ni vet ju hur det känns...

Ja usch...den där känner man ju till.. hade ett par på middag förra veckan som gifte sig i somras och är gravida i 4 mån nu, de var såklart jätteglada och givetvis hade det tagit sig på första försöket (de hade inte ens TRÄFFATS när jag och min man började försöka....) Varför kan inte alla få ha det så???Skrikandes jag ÄR glad för deras skull men det ÄR också orättvist!
  • Inalina
    Hormonkarusellen skrev 2018-03-13 21:20:10 följande:

Spolning imorgon, så ska remissen skickas. Och jag är SÅ stressad för jag har tappat lite av de kilo jag gick upp, nere på samma vikt igen. Tänk om de inte skickar remissen?! Kan inte slappna av, så orolig över detta.... och antagligen är det därför jag tappat..... vad ska jag ta mig till....

Det kommer gå bra!! Måste du ställa dig på vågen varje gång du går till gynekologen?? Nu är du ju igångGlad!!! Kram!
  • Inalina
    Hormonkarusellen skrev 2018-03-14 13:39:14 följande:
    Det var precis vad jag gjorde klarade mig men fick en ordentlig pekpinne att det var för lite ändå.... men nu sks remissen iväg! Kanske lite stress släpper och jag kan gå upp de där kilona nu då! Ska sluta väga mig nu!!

Sett så mycket olika om spolningen, tyckte det gjorde skitont!! Katetern kändes som den punkterade något den inte borde .. aj aj.. och det var fri passage, men var ändå en duktig mensvärk när de spolade, det var ju ingen brännande eller stickande smärta utan bara som en enorm mensvärk.. nu efteråt ganska öm men värst känns att åka till jobbet med jättebindan och sipprandet ...

Bra kämpat alla tjejer, hoppas vi snart når resultaten vi vill!
    Åh heja dig!!! Glad Jag tyckte också spolningen gjorde skitont, kanske har man blivit lite härdad sedan dess men fortfarande är spolningen det värsta jag upplevt i form av smärta i alla fall. Vissa verkar knappt känna någonting men jag tror jag har en ganska ärrad livmodertapp och väldigt 'trångt' i ena äggledaren så det var förmodligen därför...
Svar på tråden IVF våren 2018