IVF våren 2018
Få se de positiva. Ingen lutinus, inga tider att passa, fri att mysa med sambo, kan resa och när de väl är dags I maj är det vår och sol!
Då har man varit på äggplock idag. Inte ett ägg. Inte förvånad när jag mått som jag mått, men riktigt surt att det inte ska ge utdelning.
Mitt test är starkare idag? (Men fortfarande svagt) Rd13 och 16 dagar sen ägglossning. Fattar verkligen inte. Jag blöder som en vanlig mens men har ingen värk.
Blev inget för mig den här gången.
Mensen kom igår och var en dag sen. En dag räckte för att tända hoppet och fallet blev därför lite hårdare. Både jag och min man grät igår.
Nu hoppas vi på att kliniken håller sitt löfte om att vi får en ytterligare ivf-behandling.
Kram till er alla.
Så kom dagen jag aldrig trodde skulle komma. Dagen när jag uttalat högt att JAG ÄR GRAVID! Jag testade supersvagt igår men ett plus är det, och har tagit ett nytt test idag och ser det även på det. Så inget spökstreck. Nu hoppas vi bara att den lilla stannar kvar alla 9 månader, men oavsett så känner jag mig så mycket lugnare nu. Nu vet vi att vi kan få ett plus. Jag hade tappat tron på det tidigare.
Denna avundsjuka. Jag vill inte känna så, men förra veckan fick kompisen barn och igår berättade två kompisar att de skulle ha barn...igen...Två av paren har två barn sen innan och det sista har ett barn sen innan. Och här står vi och har inte ens sett ett plus...
De är alla nära vänner och jag skulle så gärna vilja glädjas åt det, men ni vet ju hur det känns...
Spolning imorgon, så ska remissen skickas. Och jag är SÅ stressad för jag har tappat lite av de kilo jag gick upp, nere på samma vikt igen. Tänk om de inte skickar remissen?! Kan inte slappna av, så orolig över detta.... och antagligen är det därför jag tappat..... vad ska jag ta mig till....