IVF våren 2018
Tack snälla vad gullig du är! Ja i morgon smäller det!
Roligt att du kikar in här ibland :)
Hur går det själv med graviditeten? Nu måste det ju synas ordentligt? Ska ni ta reda på kön?
Hur går det själv med graviditeten? Nu måste det ju synas ordentligt? Ska ni ta reda på kön?
Jag har panik. Missade helt att gonal f tagit slut å har inget mer hemma. Apoteken är stängda. Hur sjutton ska jag göra? Tar ju både gonal f å menopur.. vad kan hända om jag missar??
Tack. =) Ja det var verkligen märkligt i våras att så många plussade och sen fick missfall. Jag är försiktigt glad, rädd för att det ska bli som förra gången.Tack. =) Ja vi får göra det. Jag väntar ett litet tag till bara så jag vet att det går bra första veckorna. =) Vart är du i det hela nu? Minns inte riktigt.
Tack. =) Nej så är det nog. Men skönt att det fäste iaf som du säger. =) Du får meddela hur det har gått för dig idag, hoppas allt går bra och att du får 2 eskimåer tillbaka. =)
Tack. =) Såg att du har kommit ganska långt nu, vad skönt. =) Måste kännas fantastiskt att känna sitt barn sparka.
oj vad spännande med sparkar (och att det blir en överraskning när den kommer!)!!! var och hälsade på en vän med en liten nyfödd häromdagen - och herregud så söt han var jag förstår att det känns värt alla turer med IVF - det skulle jag givetvis också tycka när man väl sitter där med stor mage - eller ännu bättre en sovande bebis i knät nu är jag ruvare i alla fall och det känns som att jag kan inte göra så mkt mer denna gången mer än ta mina mediicner och hoppas på det bästa! kram!
Det löste sig. Hitta ett apotek som var öppet till 22! Å dom hade EN kartong kvar: puh. Sen att jag fick ta taxi dit osv är en annan sak! Helt svettig :p men va gör man inte! Tack ändå för råd :)
Ja verkligen. Däremot kommer jag hem senare brukar alltid ta sprutorna kl 21 men nu blir det typ vid 21.45.. tror ni att det är någon fara med 45 min senare? Tänker på orgalutran så man inte släpper äggen för tidigt?
Hjälp mig!! Fick precis gravid på digitalt 1-2 v.... grinar som en tok!!! Men jag blir så jävla rädd när det bara visar 1-2 v. Stämmer det verkligen? Jag satte in en 5 dagars i måndag... räknar man då inte annorlunda, det jag menar är... borde jag inte vara längre gången? Jag är så jäääääävla rädd att få missfall... därför jag frfågar!!! Alltså jag bara gråter, det sprutar tårar!!!! Vi har försökt i 3 år nu & ett missfall för 2 år sedan. Jag testade med 6 dagar tidigt i går, då blev Det ett pytte svagt streck. Alltså kan det betyda att det är mf på gång? Alltså jag är så sjuuuuukt rädd så ni fattar inte!!!!!
Snälla hjälp mig..... jag är så rädd.
Testdag 18 sep men tänkte testa nästa fre den 15 :)
Oj vad mycket symptom! Är på RD 6 idag, tog ett väldigt tidigt test där både jag o mannen såg ett svaaaaagt streck i testrutan. Får ta ett nytt test om ett par dagar och se om det blir starkare - spännande!
ja det blir väl en bergochdalbana med känslor nu för dig i början, jag har inte riktigt vågat reagera själv ännu då testet inte var så tydligt som ditt! hoppas jag också får grav-krämpor snart!! kram!
Men det är klart att du får vara glaaad!! Det är ju det här vi ALLA härinne kämpar för hela tiden!! Njut, tokflina, ta glädjeskutt eller skrik rakt ut!! Jag kollade testet nu ikväll som jag tog i morse och tycker visst att man ser strecket.. men ska ta ett nytt i morgon bitti- testknarkare som man är =)!! Haha!
Jag vågar nog säga att testet var starkare i morse!! Bifogar en bild (strecket är lite snett men är väl ett billigt test...), är väldigt försiktigt positiv men såklart ändå mycket lugnare än om jag inte sett något alls!! :) är på RD 7, kram!!! Tack för att du vart så peppande mot mig!!
Nu är jag på väg hem från semestern. Har faktiskt längtat hem hela tiden, första gången jag gjort det. Misstänker att jag kanske har en graviditetsdepression. Eller om det är pga lutinus. Jag gråter en del och vissa dagar känner jag att jag inte vill leva eller önskar att jag aldrig vore född. Jag ska ju vara glad nu. Jag har ju plussat efter 3 år.
Skäms för att skriva det till er, vissa som inte fått nåt plus än. Men som ni säger så är vi ju vänner här som går igenom samma saker, så vem ska man annars berätta för. Ska ringa mvc idag när jag kommer hem. Förutom depression så är jag så orolig för missfall/utomkved och allt annat som kan gå fel. Vågar inte känna den glädjen jag gjorde förra gången. Tänk att ett missfall kan göra så mycket. Jag nojar över allt och sambon börjar bli trött på det. Han sa till mig att de ?negativa tankarna? kan nog istället orsak missfall. Tack för den kommentaren.
Nej slut på klagandet. Jag är så glad för er seb81 och Inalina. Och jag väntar med spänning på ditt tjuvtest mjbo. Och även ditt ellencassandra. Skönt med så många ägg. :) nu är det vår tur, vår höst.
Förresten när det gäller att tänka på att man hade varit så och så långt om man inte fått missfall, så försök tänka på att missfallet kom för att det var fel på embryot. Det hade kanske hänt senare annars eller så hade man haft grava komplikationer på bebisen.
Svårt att tänka på jag vet.
Kram på er. Vi är starkast, och tillsammans blir vi ännu starkare (så klyschigt det lät)