IVF våren 2018
Yey här kom mensen igår och just avslutat samtal med Umeå. I morgon börjar stickande! Vecka 7 är äggplock.
Gud så nervös jag blev helt plötsligt!!
Yey här kom mensen igår och just avslutat samtal med Umeå. I morgon börjar stickande! Vecka 7 är äggplock.
Gud så nervös jag blev helt plötsligt!!
Är väldigt illamående nu och har huvudvärk. Lider av kronisk huvudvärk sen innan så den triggas igång och blir värre av hormonerna, men det visste jag innan att den skulle göra och det är jag så van att leva med. Illamåendet är jobbigare. Sen tror jag nog det blir värre av all nervositet.
Ja, det är ju så man får försöka tänka. Imorgon är det ultraljud så då får man ju se om det åtminstone ser bra ut så här långt. Känns som ett viktigt delmål så man orkar vidare.
Humörsvängningar har jag inte känt av. Har varit lite blödig, men det är jag ganska ofta så kanske inte alls har med sprutorna att göra
Då var vi igång på riktigt! Första sprutan tagen precis och trotts att svetten lackade å nervositeten var hög gick det bra.
Nu är de bara köra på!
Härligt! Själv ska jag alldeles strax ta min första Orgalutranspruta...
Tre s å frågor som jag undrar över...
Hur många här har gonal f och vilken dos?
Har ni fått ändra dos efter vägen?
Räckte hela sprutan för er eller fick ni nytt utskrivet?
Jag har Gonal f och sprutar 150, var på första VUL idag på dag 6 och hade 5 äggblåsor men små, kan tänka mig att jag får gå upp i dos i morgon. Jag köpte 2 sprutor direkt så de hoppas jag ska räcka..
Ok, men på första UL kanske de ger dig en till om du behöver, det beror såklart på dosen också ..du kommer nog inte få i dig en hel spruta innan du träffar kliniken igen! :)
Vad har du för dos? Rekommenderar att du hämtar ut minst en till så du slipper stå utan. Jag hämtade ut två st och hade dos på 150, sista dagarna blev det ändå att jag saknade 75 så läkaren fick ändra litegrann eftersom apoteket inte skulle hinna få in den. Så hämta hellre för mycket så du slipper den stressen, inte kul kan jag lova :)