zuces skrev 2017-12-09 15:42:26 följande:
Jag började med utredning februari 2017 och kommer få köra igång med sprutor januari 2018. För oss har det varit väldigt lång väntan där jag tyckte att när jag inte hade kontroll över något var jobbigast. Exempelvis när remissen va inskickad och jag väntade på att få sättas i kö... en hel månad tog det och det var skitjobbigt. Sen tycker jag att vänta på kallelse var jobbigt bara i slutet när man visste att det var nära. Jag försöker hålla mig upptagen med saker hela tiden och jag tror det har hjälpt. Man kan hitta på saker med mannen, vänner osv. Det som också har hjälpt tror jag är att sen april 2017 har vi inte försökt få barn på egen hand utan har sex när vi känner för det, den negativa stressen är så jobbig när man försöker pricka in bäst dag osv.. den förstörde mig nog mest. Men ibland kommer vissa dagar när jag blir jätteledsen över att jag inte är gravid än. Men snart är det vår tur och börja! Mycket enklare att va positiv när man väl har sprutorna och väntar in rätt dag bara. Ungefär en månad kvar bara, och vad är det jämfört med hur länge man försökt!
Vi blev klara med utredningen i januari 2017 men fick vänta tills nu för att ens få remissen skickad pga åldern. Den väntan var jobbig för den kändes så orättvis. Men idag fick jag bekräftat att remissen skickades 2/12 så nu är det inte långt kvar! Känns som att saker äntligen händer på något sätt.
Ja, det va så befriande att lägga av med ?måste-sexet? och bara ha det för lustens skull.
En månad kommer gå snabbt för er, va kul att det närmar sig! :) vilka sprutor och så kommer ni köra med?