• Akira Öken

IVF våren 2018

Percafluviatilis skrev 2018-01-17 06:06:03 följande:

Vad tråkigt :( kram på dig! Är det andra försöket eller tredje? Hoppas på den lille fryste!

Tredje insättningen. Andra eller tredje IVF-omgången.

Tack för Kram! Hoppas också!
  • Akira Öken
    Bloggsombearbetning skrev 2018-01-17 10:00:36 följande:

Vi gjorde ju äggutplockning igår och fick ut 7ägg. Eftersom inget blev befruktat förra gången så bestämde vi att läkaren skulle ringa oavsett idag för att berätta hur det gått. Nu på morgonen ringde hon och sa att 2st blivit normalt befruktade, 1 blev inte befruktat alls och 4st hade kollapsat... Hon misstänkte därför att det nog var någon "äggkvalitetsfaktor", vilket ju inte låter så bra. Vet inte alls om jag vågar hoppas på återföring Imorgon, det känns som stor risk att äggen inte kommer dela sig som de ska. Usch vad nervös jag blir!

Tråkigt att höra och förstår att det känns oroligt inför morgondagen. Tänker att det likaväl kan bero på spermierna som på äggen att det inte blir någon befruktning.
  • Akira Öken
    Bloggsombearbetning skrev 2018-01-18 17:47:42 följande:

Det gick bra! Äggen delade sig som de skulle och idag har vi fått tillbaka två små fina embryon! Jag känner mig så glad och lättad att allt är väl så långt. Nu börjar 3 långa veckor av väntan:)

Vad roligt att höra! Håller tummarna för dem!
  • Akira Öken
    Bloggsombearbetning skrev 2018-01-18 21:14:17 följande:

Tack!

Vad tråkigt att läsa att det inte gick vägen för er. Jag håller tummarna för blastocysten som finns kvar!!

Tack!
  • Akira Öken
    Skräckblandad förtjusning skrev 2018-01-20 13:04:23 följande:

Av mina 7 ägg fick vi sex ägg befruktade :) det är också gränsen för att de vill odla vidare till 5 dagar, så nu vill hoppas vi att några embryo klarar till onsdag. Första gången vi fick så många befruktade :) annars brukar vi få Max tre befruktade. Har provat kosttillskott donaferty som kom i år som kan förbättra äggkvaliteteten, och i vårt fall undrar om det faktiskt hjälpte :)

Härligt! Så på onsdag får ni veta hur det går gått?
  • Akira Öken
    vinterbebis12 skrev 2018-01-20 16:41:06 följande:

Jag hoppar in i tråden om ok?!

Ska göra ett FET på måndag. Vi hade också bra befruktningsgrad vid senaste äggplocket och har tre blastocyster i frysen. Bättre än min första IVF som var 2010. Jag har tagit melatonin som också sägs förbättra äggkvaliteten. Var hittar man donaferty?

Välkommen!

Tycker jag känner igen ditt användarnamn, kan vi ha möts i någon IVF-tråd tidigare?
  • Akira Öken
    Anonym (Z) skrev 2018-01-22 20:34:11 följande:

Hej,

Hoppar in här också. Vår utredning blev klar i mitten av januari och nu står vi i kö för ivf alt ICSI.

Känns skönt på ett sätt att allt är på gång. Men också jobbigt att inte veta exakt vad nästa steg är. Vi vet bara att någon kommer ringa någon gång i vår och säga att det är vår tur;)

Vi kommer få alla hormoner osv i vår hemort men göra äggplock/insättning i Uppsala.

Någon som vet hur dom avgör om det blir IVF eller ICSI? Vår läkare sa bara att det blir antingen eller.

Hej!

Om det finns tillräckligt med spermier av god kvalitet brukar det bli IVF. Om det saknas spermier, om de är mycket få eller om kvaliteten inte är tillräcklig brukar det bli ICSI.
  • Akira Öken
    8992 skrev 2018-01-22 22:16:55 följande:

Oj, så tråkigt för er! Är det behandlingen som varit kämpig eller är det relationen om man får fråga

Vi gjorde IVF-behandlingen våren 2017 och har en blastocyst kvar i frysen sen dess. Behandlingen var svår och ledde till att vi separerade under en period. Vi hittade tillbaka till varandra, men nu har det hänt lite andra saker som gjort att det har varit lite skakigt mellan oss. Därför tänker jag att det kanske inte är helt av ondo att vänta en månad så att det känns stabilt igen.
  • Akira Öken
    Bloggsombearbetning skrev 2018-01-22 22:35:03 följande:

Vad tråkigt att höra. Hoppas att det går bättre nästa gång och att ni då är "i fas".

Det hoppas jag med!
Svar på tråden IVF våren 2018