IVF våren 2018
Vad tråkigt :( kram på dig! Är det andra försöket eller tredje? Hoppas på den lille fryste!
Tack för Kram! Hoppas också!
Vad tråkigt :( kram på dig! Är det andra försöket eller tredje? Hoppas på den lille fryste!
Vi gjorde ju äggutplockning igår och fick ut 7ägg. Eftersom inget blev befruktat förra gången så bestämde vi att läkaren skulle ringa oavsett idag för att berätta hur det gått. Nu på morgonen ringde hon och sa att 2st blivit normalt befruktade, 1 blev inte befruktat alls och 4st hade kollapsat... Hon misstänkte därför att det nog var någon "äggkvalitetsfaktor", vilket ju inte låter så bra. Vet inte alls om jag vågar hoppas på återföring Imorgon, det känns som stor risk att äggen inte kommer dela sig som de ska. Usch vad nervös jag blir!
Det gick bra! Äggen delade sig som de skulle och idag har vi fått tillbaka två små fina embryon! Jag känner mig så glad och lättad att allt är väl så långt. Nu börjar 3 långa veckor av väntan:)
Tack!
Vad tråkigt att läsa att det inte gick vägen för er. Jag håller tummarna för blastocysten som finns kvar!!
Av mina 7 ägg fick vi sex ägg befruktade :) det är också gränsen för att de vill odla vidare till 5 dagar, så nu vill hoppas vi att några embryo klarar till onsdag. Första gången vi fick så många befruktade :) annars brukar vi få Max tre befruktade. Har provat kosttillskott donaferty som kom i år som kan förbättra äggkvaliteteten, och i vårt fall undrar om det faktiskt hjälpte :)
Jag hoppar in i tråden om ok?!
Ska göra ett FET på måndag. Vi hade också bra befruktningsgrad vid senaste äggplocket och har tre blastocyster i frysen. Bättre än min första IVF som var 2010. Jag har tagit melatonin som också sägs förbättra äggkvaliteten. Var hittar man donaferty?
Hej,
Hoppar in här också. Vår utredning blev klar i mitten av januari och nu står vi i kö för ivf alt ICSI.
Känns skönt på ett sätt att allt är på gång. Men också jobbigt att inte veta exakt vad nästa steg är. Vi vet bara att någon kommer ringa någon gång i vår och säga att det är vår tur;)
Vi kommer få alla hormoner osv i vår hemort men göra äggplock/insättning i Uppsala.
Någon som vet hur dom avgör om det blir IVF eller ICSI? Vår läkare sa bara att det blir antingen eller.
Det blir ingen återföring för oss den här månaden då ägglossningen kom på "fel" dag. Kanske lika bra, då vi har haft det lite kämpigt.
Oj, så tråkigt för er! Är det behandlingen som varit kämpig eller är det relationen om man får fråga
Vad tråkigt att höra. Hoppas att det går bättre nästa gång och att ni då är "i fas".