Inlägg från: Bloggsombearbetning |Visa alla inlägg
  • Bloggsombearbetning

IVF våren 2018

Skräckblandad förtjusning skrev 2018-01-11 20:39:50 följande:

Var på första ultraljudet idag, har 5-6 blåsor men inte i rätt storlek än så nu höjer dom från 300 till 450 enheter gonal f, så blir det ultraljud efter helgen igen. Håll tummarna för att blåsorna växer till ordentligt så att de vill göra ägguttag. Kram

Jag håller tummarna! Är det din första behandling?
  • Bloggsombearbetning
    Tiinuli skrev 2018-01-15 14:30:06 följande:

Hur många ägg har alla fått tillbaka vid återföring?

Jag fick ett med första ivf.

Vi fick inget till frusen från vårat första och rädd att det upprepar sig, finns chans att få tillbaka 2st med det sista försöket åtminstone?

Jag har bara gjort en behandling tidigare men då blev inga ägg befruktade så jag fick det där fruktade samtalet om att återföringen blev inställd:/

Imorgon är det dags för äggutplock nr 2 med ICSI och läkaren har tidigare sagt att om vi kan tänka oss tvillingar så sätter de ev tillbaka 2ägg med tanke på våra låga odds. Jag hoppas så att det går bättre den här gången och att vi kommer MINST ett steg till!

All lycka till åt alla er andra!
  • Bloggsombearbetning
    Percafluviatilis skrev 2018-01-15 17:53:19 följande:

Hoppas att det går bättre denna gången! Vill ni sätta in två om det blir aktuellt? Hur gammal är du? Håller tummarna för er! <3

Ja det vill vi nog. Vi har mest troligt ingen möjlighet att skaffa biologiska syskon i framtiden så att ev få tvillingar, två barn, vore lycka när man kämpar för att överhuvudtaget kunna få bli förälder. Jag är 29år:) Tack så mycket!
  • Bloggsombearbetning
    Percafluviatilis skrev 2018-01-15 20:01:19 följande:

Hoppas ni får det då! Vilken fantastisk grej om det skulle bli två <3 Önskar att vi fick göra det också. Sen förstår man ju att det finns en risk men i Sverige känns det inte lika riskfyllt ändå, det går ju bra för de allra flesta.

Ja precis, jag tänker likadant, men det är klart att man är medveten om att det är en risk.

Såg nu ditt tidigare inlägg! Vad härligt att ni äntligen kan börja, lycka till!
  • Bloggsombearbetning
    Anonym (Livrädd) skrev 2018-01-16 11:35:47 följande:

En liten fråga här emellan,

gör det ont med äggplock? Jag är livrädd för det av någon anledning och skulle vilja höra era erfarenheter kring det.

Hej!

Jag gjorde äggplock idag, det var andra gången och jag tycker inte att det gör särskilt ont. Man får ju lokalbedövning och så gav de lite morfinliknande preparat under tiden Det "ilade" till lite vid några tillfällen men med lite djupa andetag under tiden så gick det jättebra:)

Lycka till:)
  • Bloggsombearbetning
    Tiinuli skrev 2018-01-15 23:22:49 följande:

Va surt och ledsamt med ert första omgång :(

Våran första ivf trodde jag att skulle bli gravid men nej det blev jag inte och fick inga till frysen även fick helt ok antal ägg och dem odlades till dag 5. Konstigt att man inte får välja hos min klinik :/ tycker att har man redan svårt och att man borde vilja maximera oddsen...

Sen tänker jag hur bra ägg den kunde vara om dem inte klarade till frysen heller.

Va skönt att ni kommer ha den möjligheten att välja :) har ni bestämt om ni kan tänka er ta 2 tillbaka, ökar ju oddsen markant :)

Vilken klinik går ni hos?

Ja det var riktigt jobbigt. Vad tråkigt att det inte gick vägen för er heller.

Vi går i Linköping och har tillsammans med läkaren bestämt oss för att sätta tillbaka 2 om den möjligheten finns, vi vill gärna optimera chanserna:)
  • Bloggsombearbetning

Vi gjorde ju äggutplockning igår och fick ut 7ägg. Eftersom inget blev befruktat förra gången så bestämde vi att läkaren skulle ringa oavsett idag för att berätta hur det gått. Nu på morgonen ringde hon och sa att 2st blivit normalt befruktade, 1 blev inte befruktat alls och 4st hade kollapsat... Hon misstänkte därför att det nog var någon "äggkvalitetsfaktor", vilket ju inte låter så bra. Vet inte alls om jag vågar hoppas på återföring Imorgon, det känns som stor risk att äggen inte kommer dela sig som de ska. Usch vad nervös jag blir!

• Bloggsombearbetning
    metaphor skrev 2018-01-17 20:02:36 följande:

Åh, jag är så lycklig så jag spricker! Idag fick vi äntligen klartecken att börja med sprayen (visserligen om tio dagar), även fast vi fortfarande väntar på landstingets remiss, dock har vi fått en tid bokad där hos kurator den 8/2, men utredningen är klar. Nu ligger vi steget före så vi bara kan sätta igång när de säger ja. :) Nu kan jag äntligen planera livet lite och ha lite mer koll på när det händer saker och inte. Man är inte ett stort frågetecken längre.

Känns verkligen som att vi är på gång nu, att livets största resa börjar precis just nu!! Fantastisk känsla!! =) ÄNTLIGEN!

Läkarbesöket idag kunde inte gått så mycket bättre. WIIII <3

Vad härligt! Önskar er all lycka till!!
  • Bloggsombearbetning
    Akira Öken skrev 2018-01-17 19:48:52 följande:

Tråkigt att höra och förstår att det känns oroligt inför morgondagen. Tänker att det likaväl kan bero på spermierna som på äggen att det inte blir någon befruktning.

Ja jag vet faktiskt inte men så borde det ju kunna vara. Nu vill jag bara att morgondagen ska komma fort så att vi vet vad vi har att förhålla oss till!
  • Bloggsombearbetning
    mileythebunny skrev 2018-01-17 21:54:38 följande:

Vi gjorde vårt ägguttag idag och fick också ut sju ägg! Vi får reda på imorgon om något/några har blivit befruktade och hur det ser ut. Supernrevöst.

Lycka till imorgon! Jag håller tummarna för oss båda!

Tack!! Lycka till, jag håller tummarna för er också!!
Svar på tråden IVF våren 2018