• Mjbo

IVF våren 2018

Inalina skrev 2018-09-11 10:09:52 följande:
    jag tar något som heter utrogestan som är som lutinus, ganska hög dos, 200mg 3 ggr om dagen. jag tar en hel apoteksarsenal med tabletter och sprutor för att få den här graviditeten att stanna så utrogestanet är nog mitt minsta problem just nu ;) men kladdigt och äckligt är det ju!!! jag stoppar in mina små tabletter med fingret, jag har hört att det är någon hylsa som vissa använder till lutinus, det låter som att det kan bli torrare och obekvämare så Obestämd

jag tror jag har lite stickningar i brösten och liiite molvärk till o från men är långt ifrån säker. har testdag den 18 egentligen.. så om en vecka Förvånad! Vad härligt med semester! njut ordentligt och hoppas du kommer hem till ett fint plus!Solig
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-11 10:09:52 följande:
    jag tar något som heter utrogestan som är som lutinus, ganska hög dos, 200mg 3 ggr om dagen. jag tar en hel apoteksarsenal med tabletter och sprutor för att få den här graviditeten att stanna så utrogestanet är nog mitt minsta problem just nu ;) men kladdigt och äckligt är det ju!!! jag stoppar in mina små tabletter med fingret, jag har hört att det är någon hylsa som vissa använder till lutinus, det låter som att det kan bli torrare och obekvämare så Obestämd

jag tror jag har lite stickningar i brösten och liiite molvärk till o från men är långt ifrån säker. har testdag den 18 egentligen.. så om en vecka Förvånad! Vad härligt med semester! njut ordentligt och hoppas du kommer hem till ett fint plus!Solig

Oj, nu blev de tokigt, provar igen! :) 

Okej, så då tar du något liknande iallafall.. Vad är de mer du tar som är ett helt apotek? :) 

Jag tar oxå lutinus med fingret bara, ser bara det som extra krångligt att hålla på med den där långa hårda plast saken man får med, känns bara som att de är obekvämt.. Så ja avstår den, går lika bra med fingret :) 

Okej, ja men alltid något! Då den 18e när du skall ringa kliniken och säga resultatet, är det då du får tid för ul oxå? för visst gör man det på din klinik med? eller ska du göra det i sverige kanske? :) Tänkte för då lär du ju få reda på om det är två eller en.. Så spännande!! :) Håller alla tummar att den/dom håller sig i 9 månader till <3

• Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-11 14:20:13 följande:
    jag tar östrogentabletter, kortisontabletter mot immunförsvaret och blodförtunnande spruta varje kväll (clexane) Tungan ute jag ska inte göra det hela tiden men tror fram till efter första VUL eller nåt sånt. ska höra med kliniken, minns inte så noga.. det är säkert överdrivet att jag tar allt detta men jag har fått schemat från kliniken och de vill ju att jag ska lyckas....

jag bor i schweiz så jag kommer inte åka tillbaka till Prag något mer tror jag (om jag inte behöver göra IVF igen...) så nu kommer jag ha kontakt med min gyn här istället som kommer göra alla ultraljud och sånt. (ja man hoppas ju att man kommer dit...) tror man kan göra första VUL i v 6 för att se hjärtslag? gjorde du det när du fick mf förra gången..? i vilken vecka?

Oj, de va en hel del! :) Ja de är väl bara att göra som de säger, dom vet ju bäst ;)

Jasså, trodde du bodde i Sverige men gjorde din IVF utomlands bara, men då förstår jag :) 

Jag gjorde tidigt ul i v 7, hjärtat slog, men den va lite mindre än väntat. Dom sa att de inte va någon fara för de va så pass lite, men jag blev såklart orolig ändå, men ändå lugnande av att hjärtat faktiskt slog, fick iallafall en till ul i v 9 för att kolla upp eftersom den va lite mindre än väntat, och såg då att hjärtat inte slog längre. Det va hemskt..... :( 

• Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-09-11 14:56:51 följande:

Idag känner man sig så deppig.. är orolig att befruktningen inte ska gå bra, att de inte ska dela sig osv. Är väldigt bra på å tänka negativt.. sen kan jag inte låta bli att tänka om jag inte fått det där missfallet i våras hade jag varit i vecka 30 typ eller nåt sånt.. :(

Ska iaf på avslappnande akupunktur imorgon precis innan insättning (om det blir nån) så det ska bli skönt! Har en väldigt förstående chef också som tyckte det var bäst att jag va ledig hela dagen så jag kunde ta det lugnt :) hoppas det går bra för er som plussat å ruvar å sprutar ;)

Förstår din oro! Inte hört något av kliniken ännu? 

Usch ja, jag tror att man alltid kommer ha den känslan när man varit gravid och fått mf, jag själv hade en HEMSK dag den dagen det skulle ha vart beräknat att den skulle ha kommit om min inte hade dött i v 9.. Det va så hemskt. MEN.. en dag kommer allt va värt det när vi sitter där med våra bebisar i famnen :) <3

Skönt att du har en förstående chef, det betyder mycket i ivf tider, man har nog att oroa sig över ändå, utan att behöva oroa sig för vad dom tycker och tänker på jobbet.. Jag har ett väldigt fritt jobb och kan åka lite som jag vill, det är skönt det med. 

Jag är på ruvardag 1........ tiden står stilla..
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-11 17:35:48 följande:

Åh fy vad hemskt, det förstår jag :( de säger ju att det ska vara lika lugnt/säkert om man sett hjärtslag som första ultraljud v 12 :/ men tror du hade otur :( ja nu får vi hoppas på ditt lilla pyre där inne att den håller sig fast för glatta livet :) är lika spänd på alla andras plus här inne som mitt eget haha! Stor kram!!

Ja eller hur, man glädjs, hoppas och blir ledsen för/med alls här inne, känns som att man känner varenda en, man har så mycket gemensamt med er, och ni förstår en på så många plan som inte ens mina ovetande vänner gör. Konstigt ändå, med tanke på att man inte ens vet vem personen är. Men är glad att man har någon att dela allting med. Det är ett ljus i mörkret :)

Ja, jag hoppas verkligen att den lilla håller sig kvar, och din med!! <3
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-09-12 13:40:23 följande:

Nu är jag ruvare igen! Fick ut 12 ägg, några var omogna. Men två st har dom fryst ned idag. En fin fick jag tillbaka och resterande ska de odla vidare till dag 5 för å se om de lyckas frysas ned. Är så lättad över att få några till frysen! Nu är det bara å vänta :)

Åh va roligt! Stort grattis till fint resultat och ruvningen! :) när är testdag? :)

Ruvardag 2 åt mig. Det går sååå sakta! Haha.
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-09-12 14:29:36 följande:

Tack! Var väldigt nervös inför resultatet men gick bättre än förväntat :D testdag den 26/9 :P när är din testdag?

Haha jaa i feel you! Går i snigeltakt verkligen! :P

Jag har testdag 23/9.. Men ska ha mens typ 17e/18e så borde kunna testa då ;)
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-09-12 15:48:13 följande:

Spännande! :) hoppas mensen håller sig borta! :) nu e vi ett gäng ruvare! :)

Ja vi är ett par stycken, så roligt att följa allihopa:D

Hur gammal va du?

Anledning till ivf? :) du kanske har svarat på detta tidigare men har missat de då tyvärr
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-09-12 16:23:30 följande:

Verkligen! :)

Jag är 27 år! Vi är oförklarligt barnlösa men verkar ha haft lite problem med befruktningen första ivf så har gjort icsi nu två ggr.. så kanske det som va problemet!

Du då? :) du har säkert också skrivit det innan men ibland behövs lite påminnelse ;)

Okej, är 28 år. Har opererat bort äggledarna efter att utredning visade att dom ej fungerar. En gammal infektion som legat i livmoder, äggledare och sträckt sig upp till buken och levern, utan att ja vet om de måste ja ha gått med det i flera år sa läkaren efter op. Så det är fysiskt omöjligt att bli gravid på naturlig väg för mig, och även svårt med ivf hjälp oxå då jag har så mycket ärrbildningar i livmodern så ägget har svårt att fästa. Men vi kämpar på. Något ägg borde väl kunna hålla sig kvar för glatta livet hoppas vi <3
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-09-12 20:59:38 följande:

Oj då! Det lät ju inte så bra med infektionen å så. :/ märkte dom den vid operationen av äggledarna?

men jag tror absolut att är det ett riktigt starkt embryo så klamrar den fast sig ordentligt så småningom :)

Ja precis, dom märkte de under tiden dom opererade att de va "en enda röra" enligt läkarens ord.. :p
  • Mjbo
    anina skrev 2018-09-17 12:32:57 följande:

Nu är jag på väg hem från semestern. Har faktiskt längtat hem hela tiden, första gången jag gjort det. Misstänker att jag kanske har en graviditetsdepression. Eller om det är pga lutinus. Jag gråter en del och vissa dagar känner jag att jag inte vill leva eller önskar att jag aldrig vore född. Jag ska ju vara glad nu. Jag har ju plussat efter 3 år.

Skäms för att skriva det till er, vissa som inte fått nåt plus än. Men som ni säger så är vi ju vänner här som går igenom samma saker, så vem ska man annars berätta för. Ska ringa mvc idag när jag kommer hem. Förutom depression så är jag så orolig för missfall/utomkved och allt annat som kan gå fel. Vågar inte känna den glädjen jag gjorde förra gången. Tänk att ett missfall kan göra så mycket. Jag nojar över allt och sambon börjar bli trött på det. Han sa till mig att de ?negativa tankarna? kan nog istället orsak missfall. Tack för den kommentaren.

Nej slut på klagandet. Jag är så glad för er seb81 och Inalina. Och jag väntar med spänning på ditt tjuvtest mjbo. Och även ditt ellencassandra. Skönt med så många ägg. :) nu är det vår tur, vår höst.

Förresten när det gäller att tänka på att man hade varit så och så långt om man inte fått missfall, så försök tänka på att missfallet kom för att det var fel på embryot. Det hade kanske hänt senare annars eller så hade man haft grava komplikationer på bebisen.

Svårt att tänka på jag vet.

Kram på er. Vi är starkast, och tillsammans blir vi ännu starkare (så klyschigt det lät)

Tack snälla för att du delar med dig av dina tankar. Jag vet precis vad du går igenom och känner såå med dig. Ta hjälp! det är mitt råd. Prata med någon, inte bara oss här på fl utan se om din bm kan rekommendera någon. Som någon skrev här så är det inte alls konstigt att vi mår som vi gör efter alla ÅR av allting vi utsätter oss för. både psykiskt och fysiskt... Skulle säga att det är helt normalt, och jag hyllar oss alla som orkar. Oavsett plus eller ej. Det är ju på så olika vis alla känslorna är... 

Jag plussade igår på rd6 förresten. väldigt tydligt och starkt redan på rd6 med en 5 dagars. Blev såå förvånad då jag inte alls hade räknat med det av olika anledningar. Sååå glad, men så sjukt livrädd. 

Har inte testdag fören på söndag, så jag avvaktar med att ringa kliniken. Sedan får vi se när man får tid för UL. Tyvärr av mina tidigare erfarenheter så kommer inte ett lyckat UL hjälpa att lugna mina rädslor för missfall eftersom ja såg hjärtat slå sist med innan MA. så jag funderar på att fråga efter att få gå på regelbundna ul med ett par veckors mellanrum så man kan försöka slappna av..  

Stor kram till dig <3 

• Mjbo
    My102 skrev 2018-09-17 17:54:39 följande:

Var på VUL idag på cykeldag 15, slemhinna på ynka 5 mm och en blåsa på 10, läkarn var inte glad. Han skulle kolla med läkaren på IVF kliniken hur de ska gå tillväga. Men det blir inte FET i ostimulerad cykel i alla fall.

Jag slapp i alla fall betala för undersökningen!

Vilket tråkigt besked. Hoppas det ordnar till sig åt dig <3
Svar på tråden IVF våren 2018