Inalina skrev 2018-09-11 14:20:13 följande:
jag tar östrogentabletter, kortisontabletter mot immunförsvaret och blodförtunnande spruta varje kväll (clexane)
jag ska inte göra det hela tiden men tror fram till efter första VUL eller nåt sånt. ska höra med kliniken, minns inte så noga.. det är säkert överdrivet att jag tar allt detta men jag har fått schemat från kliniken och de vill ju att jag ska lyckas....
jag bor i schweiz så jag kommer inte åka tillbaka till Prag något mer tror jag (om jag inte behöver göra IVF igen...) så nu kommer jag ha kontakt med min gyn här istället som kommer göra alla ultraljud och sånt. (ja man hoppas ju att man kommer dit...) tror man kan göra första VUL i v 6 för att se hjärtslag? gjorde du det när du fick mf förra gången..? i vilken vecka?
Oj, de va en hel del! :) Ja de är väl bara att göra som de säger, dom vet ju bäst ;)
Jasså, trodde du bodde i Sverige men gjorde din IVF utomlands bara, men då förstår jag :)
Jag gjorde tidigt ul i v 7, hjärtat slog, men den va lite mindre än väntat. Dom sa att de inte va någon fara för de va så pass lite, men jag blev såklart orolig ändå, men ändå lugnande av att hjärtat faktiskt slog, fick iallafall en till ul i v 9 för att kolla upp eftersom den va lite mindre än väntat, och såg då att hjärtat inte slog längre. Det va hemskt..... :(