IVF våren 2018
Vi går verkligen i varandras fotspår ;) jag fick 10 befruktade och förmodligen återföring måndag också
Vi går verkligen i varandras fotspår ;) jag fick 10 befruktade och förmodligen återföring måndag också
Å jag är sååå nervös att kliniken typ ska ringa å säga ?nä tyvärr alla embroyn har slutar att utvecklas?
Dem kommer inte ringa heller om det inte är att jag ska till kliniken tidigare än på måndag. Är det dumt om jag ringer dit och frågar hur celldelningen går? Om några har stannat osv? Tror min kontrollbehov slår in.. men är så rädd att det ska ringa och stå skyddat nummer..
Hej igen
Jag hade 2a ultraljudet idag, känns inte alls bra! Sist syntes 8 fina äggblåsor idag endast 6. Fick höja dosen på menopur till 225 och ägguttag en dag senare, tisdag. Kan det komma fler stora äggblåsor eller hur funkar det? Jag hade ju hoppats på 12 iaf!
Tacksam för svar och pepp ???? Kul att det går så bra för er andra ????/Jennifer
Jag förstår dig (är ju också control freak som många andra här skulle jag tro...), jag kan tycka det är en lite konstig process på vissa kliniker att man inte får veta något förrän samma dag som återföring, det gör ju att man blir otroligt nervös hela vägen fram till återföringsdagen.
Det kan ju vara så att de inte vill 'störa' embryona mer än de behöver (ta ut och titta på dem) utan de gör detta endast dag 3 och sedan dag 5? vi har köpt till en grej för våra embryona här i Prag som kallas Embryoscope, vilket gör att allt som händer med de små liven hela tiden spelas in på en dator, så de behöver aldrig hantera embryona förutom när de ska göra återföringen. Tror vissa ställen i sverige kör med detta också.. men ring du och fråga om du känner dig lugnare då :) du kan väl inte få mer än ett 'nej - du får veta på måndag'. Jag sitter ju på nålar nu inför klinikens 'dagliga mail' med foton på embryona, men igår låg deras mailsystem nere så fick aldrig något!!
Det gick bra, jag ruvar just nu på ett ägg och på måndag får vi reda på om det andra klarade sig till frysen. Jag vågar inte ens drömma om att vår första IVF ska fungera så jag förväntar mig inget plus, men vem vet. Testdag 24/6.
Hej alla :)
Är på ruvardag 7 nu med en 3 dagars odling. Tog ovitrelle spruta för 10 dagar sedan och fick positiva gravtest idag. Kan de vara så att jag är gravid eller är de sprutan som spökar? :o någon som fått falskt positivt så sent?
Ok ja för dig är det ju positivt så länge du inte hör ifrån dem :) ja jag fick bilderna på mina embryon idag och 9 ser ut att dela sig normalt fortfarande så än finns det hopp !! har en hel helg i Prag för mig själv, känner mig fortfarande rätt tung i magen och kan inte gå särskilt fort eller särskilt långa sträckor. hur känner du dig nu? hade jätteont i magen när jag vaknade i morse men det har väl blivit lite bättre under dagen antar jag.. försöker inte att äta så jag blir proppmätt och dricker massor med vatten..(tror det ska motverka överstimulering på nåt sätt...)
jag känner faktiskt likadant (ungefär) som dig!! mailade min klinik igår och i morse var jag där för säkerhets skull på ett ultraljud. hon sa att äggstockarna är ungefär 3ggr så stora som normalt nu, och jag hade lite vätska i buken, men hon tyckte det var normalt och inget att oroa sig för. jag tog alvedon då varje steg var en pina och nu har jag kunnat gå på stan några timmar. jag kan inte tala för dig utan det får såklart din läkare göra, men så länge du inte mår illa eller kräks verkar det hyfsat normalt... lyfta upp benen är hemskt, ajaj!
jag ser inte så farligt svullen ut, men är du orolig så måste du ju kunna kontakta 1177 eller vänta på din läkartid på måndag. jag ska dit kl 10 och sätta tillbaka en blastocyst (förutsatt att ngt överlevt!) idag hade jag 4 kvar som såg toppfina ut, de andra var lite sega i utvecklingen så får se vad som blir kvar! hoppas hoppas! drick mkt var det enda tipset jag fick.... kram
håller tummarna för er som har insättning imon! stort lycka till!! uppdatera oss gärna <3
Hej!! när är din återföring?