• S91

IVF våren 2018

Akira Öken skrev 2018-05-15 22:43:19 följande:

Jag är lite orolig och fundersam. Sprutdag 4 med Menopur och jag har haft rätt ont i magen idag. Känns tidigt och jag funderar en del över dosen på 412,5 ie. Den är högre än förra omgången, då jag började på 300 ie innan de höjde till 412,5 de sista dagarna innan äggplock. Tacksam för lugnande, kloka tankar!

Får jag mycket mer ont framöver kommer jag förstås att kontakta kliniken.

Du gör ju snart ett ultraljud, dag 5 eller 6 va? Då får du ju veta hur det ser ut :) så justerar de ju om det är "för" bra! Tänk inte för mycket på det (jag vet, lätt att säga när man inte är där själv). Men vi får försöka lita på våra läkare :)
  • S91
    FrökenBlåklocka skrev 2018-05-15 20:02:27 följande:

Jag jämförde med tidigare vul och de ser ut som att de är fler äggblåsor denna gång jämfört med omgången i feb. Men vi fick ut lika många ägg (hade äggplock idag). Så totalt 6 stycken kom ut. Nu är de bara vänta på nästa steg och de vet vi mer i morgon när de ringer. Och nu börjar hemska lutinus tiden igen då. 

Dock har jag en fråga till er alla. Hur länge och hur mycket blödde ni efter äggplocket?

Hoppas på riktiga guldägg!! Har de ringt än? Jag blödde bara ett par dagar och det var bara pyttelite, mer som flytningar typ.
  • S91
    josefinevm skrev 2018-05-15 23:11:12 följande:

Tror dock tyvärr det är vanlig mens. Är på ruvardag 11 och har testdag på lördag men har inte så stora förhoppningar så bara ta nya tag. :) Hur går allt för dig?

Kram

Åh vad tråkigt... ledsen för din skull.. du har så himla rätt, det är ju faktiskt så, man kan ju inte göra något åt det, det blir som det blir och ändå blir man så ledsen när det inte funkar. Konstigt över något som man faktiskt inte riktigt kan rå över.

Jag är på rd 8, tjuvtestade igår kväll och helt blankt så nu väntar jag på min mens och har blivit sjuk på kuppen. Jippey!

Har 6 blastisar i frysen kvar men tror inte jag hinner med ett fet till innan de stänger över sommaren :/ måste ta letrozole isåfall och om mensen kommer idag eller imorgon så måste jag börja redan i helgen och har inte testdag förrän tisdag, kliniken kommer inte vilja att jag börjar med letrozole innan testdagen.... bläää haha, usch vad bitter jag är just nu!
  • S91
    Inalina skrev 2018-05-16 09:34:57 följande:

tack snälla, hade ju varit så skönt om det gick vägen och att man sen även fick några till frysen!!(där har väl ni ett helt gäng?:) blir ju annars en väldigt kostsam historia detta också, inte bara psyket som tar stryk...  håller tummarna för er!!! 

Ja! Hoppas verkligen på finfina ägg och några till frysen, hade vart så kul! :)

Ja vi fick ju 7 till frys så jag ska verkligen vara tacksam.

Kunde inte hålla mig och tjuvade igår på rd7. Helt blankt så nu väntar jag på min mens som ska dyka upp (vore ju trevligt om den kunde vara punktlig för en gång skull så jag slipper pinas längre och fortf hoppas). Hehe
  • S91

[quote=78717078][quote-nick]anina skrev 2018-05-16 11:23:04 följande:[/quote-nick]Efter över 2,5 år har jag fått mitt första plus. =) Det känns helt overkligt, jag har inte fattat det än. Jag trodde det var kört när jag fick minus 2 dagar innan TD: Steg upp och tog testet idag och var inte det minsta nervös, jag var ju säker på ett minus. Och så stod det "Gravid". Jag fattar ingenting.

Nu börjar nästa oro istället, men ska försöka njuta också. =)

Kämpa på tjejer. [/

Men Ååh det gav ju lite hopp nästan det här! Stort grattis!

• S91
    Inalina skrev 2018-05-16 14:19:38 följande:

var precis hos gyn för ett ultraljud på dag 20 i min vanliga cykel, de skulle kolla att jag inte har några cystor etc som kan vara i vägen för IVF. När jag kommer hem ser jag att läkaren skrivit att jag har 2 äggblåsor på 20 och 23mm !!! Ska inte dessa ha släppt på dag 20?? hmmm verkar skumt detta...får väl ta tag i mannen ikväll o köra och hoppas på mirakel ;) (som vanligt alltså)

Håller vidare tummarna för dig, det är ju verkligen inte kört när du testat RD 7!! heja heja!!!

Men ojsan! Två rackare! Ja men varför inte, de bör väl släppa i dagarna ;)

Jo jag vet men jag har mensvärk och vågar knappt gå på toa, drömmer tom om mens när jag somnar suck!
  • S91

Jaha, där kom den. Rd 8 och precis två veckor + 12 h efter ägglossningsspruta kom min mens, neg gravtest.

Inte min tur denna gång, lycka till tjejer <3

• S91
    Bli3ifamiljen skrev 2018-05-16 20:40:12 följande:

Idag är ruvardag 9. På fredag är det 14 dagar efter äggplock, den dag jag fått mens de två tidigare lyckade äggplocken. Det är minst sagt en jobbig väntan. Jag tror jag ska testa på fredag så får vi se vad det säger. Jag har inte testdag förrän den 25e om jag minns rätt.

Det är tortyr, all denna väntan. På nåt vis ändå "positivt" att man vet att mensen är punktlig, då vet man att man inte behöver springa och tjuvtesta innan BIM. Jag ska inte testa innan BIM nästa gång, det var nog det värsta jag kunde göra. Håller verkligen tummarna för dig <3
  • S91
    Anonym (3eskimåer) skrev 2018-05-16 19:03:49 följande:

Men va tråkigt. Vi får kämpa på nästa månad! :)

Inalina skrev 2018-05-16 20:11:52 följande:

så ledsen att höra, styrkekram till dig

Bli3ifamiljen skrev 2018-05-16 20:34:33 följande:

Beklagar verkligen.

Tack för omtanken! Känns bättre idag, som att man bara vill köra på. Det MÅSTE gå nån gång! Kramar
  • S91
    FrökenBlåklocka skrev 2018-05-16 17:33:40 följande:

I morgon 14:45 görs insättning för mig... har noll förhoppningar att de lyckas då jag blöder. Och då är de inte små flytningar utan rent blod som kommer på pappret. De ringde upp mig efter mail till dem och de skyller på införningshylsan till lutinus och bad mig testa föra in lutinus med fingret i stället. 

Tror inte de är införningshylsan som är problemet då jag inte kan hosta utan smärta eller skratta. De är snarare läkaren som ansåg att bästa sättet att punktera en äggblåsa var att hugga den snabbt och rejält. Vet inte hur många gånger jag trodde han gått rakt igenom äggblåsan.... 

Men eftersom de inte anser de vara något så fortsätter jag som vanligt och så får vi ser vad de säger i morgon! 

Näst sista försöket på landstings notan sen har vi bara ett försök kvar. Får hoppas detta är guld ägget men troligt inte med tanke på blodet... men man vet aldrig!  kanske min vinst lott!  

Hoppas du mår bättre och att allt går bra idag, hoppas verkligen på ett guldägg <3
Svar på tråden IVF våren 2018