• Inalina

IVF våren 2018

Percafluviatilis skrev 2018-03-23 12:00:55 följande:
    Det är ju betryggande ändå att det var så bra sist! Hoppas det är lika bra denna gång. Jag har också tänkt en massa på det där med immunförsvaret och så men jag försöker övertala mig själv om att vi försökt för få gånger för att jag ska börja oroa mig för det.

Vet hur det känns det där med det uteblivna pluset. Jag fick ju dock ett svagt senaste försöket. Kanske hade det varit starkare om jag tagit det tidigare (tog det på äl+15, efter blödningen börjat, vilket är bim+3 för mig). Kan fortfarande inte riktigt tro på att det var ett plus så det känns fortfarande som om jag aldrig sett ett. Bestämde mig iallafall där och då att nästa försök testar jag på bim. Då kan jag åtminstone säkert veta att det fäst även om det släpper snart efter. Så nästa test blir ett tjuvtest på äl+11 :)
    Ja precis jag tror det var ett 'normalvärde' i alla fall. så frustrerande att man inte vet vad man skulle kunna göra annorlunda för att det ska gå vägen.. 

starkt av dig att vänta till EFTER bim med att testa, själv är jag en riktig testknarkare, började nog på dag 9 senast och sedan varje dag till mensen kom. Ville liksom inte bli 'för besviken' inbillade jag mig. vet inte om det gjorde varken till eller från, men jag vet att jag ALLTID har en massa 'grav-tecken' när jag väntar min mens så för att jag inte skulle gå o tolka dem så valde jag att testa tidigt. tror inte man normalt får grav-tecken innan stickan visar plus i alla fallFlört

idag är min BIM men inga tecken på mens, nu i naturlig cykel hade jag dock tänkt att vänta (för att inte slösa massa dyra tester), mensen kommer väl när det kommer som vanligt. Blev ju lite knasigt med cykeln efter IVF, hade blödning/mens i typ 7 dagar så systemet är nog inte helt back to basic än. Hade du större blödning efter IVF?
  • Inalina
    Ellencassandra skrev 2018-03-23 13:44:05 följande:
    Jaa det finns det!! Han e nog ichock. Men vi båda jobbar, egentligen ville jag väl säga det face to face men jag tog det nu på lunchen å var bara tvungen å ringa honom på en gång! Längtar tills man e hemma å får krama pm varann. Har redan gråtit :P
    Men alltså en fredag kan ju inte bli bättre!!! SkrattandeHjärtaHjärtaHjärtaSkrattande
  • Inalina
    Sommarhopp skrev 2018-03-24 19:48:37 följande:

Hej tjejer, nu gör jag er sällskap här igen. Fick missfall igår och håller på att gå sönder av all gråt och ledsenhet. Men för min del hjälper det att försöka planera framåt och tänka på nästa försök. Vi går också på CVL och har också haft Torbjörn. Ska ringa dom på måndag och fråga hur snart vi får göra ett nytt försök. Är orolig att vi inte hinner innan sommaren och jag vill ju helst börjar om idag redan.

Nej så ledsen jag blir för din skull Gråter herregud vad orättvist livet kan varaRynkar på näsan ta hand om varandra och försök blicka framåt men utan att stressa. hoppas du får bra råd av din klinik. kramHjärta
  • Inalina
    Asteria skrev 2018-03-27 13:46:54 följande:

Ni som gjort totalfrys efter äggplock, hur har era menscykler sett ut efter det? Jag fick blödning på dag 6 efter äggplock som varade i sju dagar (som min vanliga mens). Nu är jag dock på dag 20 i nya cykeln och det känns inte som att någon ägglossning är eller har varit på g. Min menscykel är väldigt regelbunden och jag får alltid ägglossningsflytningar runt dag 10. Så frustrerande att kroppen inte funkar som normalt när man väntar på FET. Som att den här väntan inte är tuff nog ändå...

Efter vårt misslyckade försök i feb fick jag blödning på dag 14 (som normal mens men blödde 7 dgr istället för 3-4). Nu när jag väntar på min 'normala' mens efter första IVF så är den helt frånvarande.. inte några som helst känningar av ÄL eller ont i brösten som jag brukar få innan mens, är 5 dagar sen nu.

Blir väldigt stressad över att något inte står rätt till nu och jag vill gärna kunna planera nästa IVF efter mensen men det är ju svårt när den aldrig kommer Skäms jag har också väldigt regelbunden ÄL och mens i vanliga fall! så IVF verkar strula till det ordentligt i kroppen även några månader senareSkrikandes
  • Inalina
    Mariana79 skrev 2018-03-28 09:14:19 följande:

Tjejer!

Länge sedan jag skrev nu, så här kommer en liten lägesrapport. Jag och min man har nu varit på vårt 1:a vul och där var den vår älskade lilla plutt och hjärtat slog <3 Det var så underbart att se! Man har nojjat så dant, nu är 1 milstolpe nådd iallafall :)

Vi ska göra ett vul till om 2 v, vi önskade det eftersom det gick illa förra gången.

I morgon ska jag ringa till bm för inskrivning och bokning av kub ultra.

Hang in there tjejer! Ni är beundrans värda allihop <3

Kram på er,

Ps hur går det för er andra som plussat?

skönt att du klarat av första etappen :)  finns ingen anledning att oroa sig utan försök av njuta av att du är gravid nu Glad eller åtminstone hålla dig neutral, kanske lite enklare ;) Du ger oss andra hopp här inne!! kram!Hjärta
  • Inalina
    jonadav skrev 2018-03-28 19:22:16 följande:

Trodde aldrig att det skulle hända.... men graviditetstesten visar två streck, och även det digitala säger "gravid" ! Livrädd för missfall, men försöker att inte oroa mig allt för mycket. 

Stort grattis!!! Underbart Hjärta
  • Inalina
    Anonym (BaKu) skrev 2018-04-05 21:46:07 följande:
    Det känns blandat att vara igång. Är skönt att vara igång, men samtidigt nervöst och inte lika hoppfullt som sist. Kör exakt samma som förra gången. Men inte så konstigt. Svarade ju i princip perfekt. Många ägg och många som befruktades. Tyvärr dock inget som klarade sig till frysen.

Hoppas tiden går snabbt för dig nu!
    Åh önskar ett stort lycka till till dig Hjärta min klinik ville att jag skulle vänta några månader, så vi kör tidigast i juni om allt går vägen med ÄL etc. jag skulle dessutom ta nya AMH prover vilket inte gick då allt var stängt under påsken när jag givetvis fick mens en vecka sent! Kram!!
  • Inalina
    Anonym (BaKu) skrev 2018-04-30 18:24:40 följande:

Två dagar kvar till mensen borde komma om man bortser från alla hormoner som kan ställa till det. Brukar få spottings ett par dagar innan, men ännu inget. Förra försöket hade det redan kommit vid den här tiden. Börjar känna visst hopp, även om jag lovat mig själv att inte hoppas på något. En vecka kvar till testdag. Vi har bestämt oss för att inte tjuvtesta, men nu kliar det i fingrarna.

Hej! Har inte vart inne här på ett tag! Ville bara säga att jag håller alla tummar jag har för dig att din lilla kämpe fixar detta Hjärta!!! Jag och min man kör igång vid nästa mens, efter 4 mån uppehåll, kram till dig!Solig
  • Inalina
    Anonym (BaKu) skrev 2018-05-02 11:30:23 följande:
    Tack så mycket. Än så länge ingen mens i sikte. Testdag på måndag så det börjar kännas riktigt nervöst nu.

Åh! Hoppas det går bra för er den här gången. Kör ni långt eller kort protokoll?

Lyckas vi inte nu så har vi också bestämt oss för en paus till efter sommaren. Varken kropp eller psyke klarar en till behandling nu.
    Oj så spännande!! 
    Vi kommer köra kort protokoll igen, jag vill egentligen öka min dos av Gonal F, men får se vad läkaren säger. Jag har faktiskt kunnat koppla bort hela IVF-tänket dessa månader så det känns skönt. (5 av mina närmsta vänner har dock lyckats få 2 barn nu under dessa 3 år vi har försökt - så liite stress känner jag ändå såklart).

Jag läste att du fått flera befruktade denna gång men att de inte kunde frysas, förmodligen mår ditt embryo bättre av att vara på rätt plats och i sin naturliga miljö :) hoppas på lite goda nyheter från dig snart :)
  • Inalina
    S91 skrev 2018-05-03 12:11:39 följande:
    Skönt att du snart är på gång igen!:)
    Ja känns roligt!! Roligt med återföring på tisdag för dig! Vad jag minns hade du väldigt många i frysen så det kommer nog gå finfint för dig Solig tinar de upp några stycken eller hur funkar det?
Svar på tråden IVF våren 2018