• Inalina

IVF våren 2018

Seb81 skrev 2018-05-03 10:50:54 följande:

Dom ringde när jag tryckte på skicka knappen hahah! 8 ägg beriktade wiiiiiiihoooooooo!! Återföring på måndag! Vi är så lyckliga!!

Låter som ett toppenresultat Glad grattis!!
  • Inalina
    Hormonkarusellen skrev 2018-05-04 10:53:21 följande:

Nu har vi fått tid för plock på tisdag, måna blåsor så jag håller tummarna för många ägg... återföring på fredag, så om en vecka är man gravid oavsett hur det går - på fredag är man gravid och så kanske det inte går vägen. Sån konstig känsla, som man kämpat och längtat, och nu är det faktiskt inte mer än 7 dagar dit

Åh äntligen!!!! Håller alla tummar o tår för dig, vad skönt att du är igång!!!Skrattande Hjärta
  • Inalina
    Hormonkarusellen skrev 2018-05-04 15:25:38 följande:
    Akira Öken skrev 2018-05-04 12:17:14 följande:

Vad härligt att höra att det äntligen är på gång!

Ja verkligen, vilken sjuhelsikes tid det tog men nu kör vi!! Tänk om vi kunnat få starta i dec som var tänkt från början.... men så får man inte tänka

Hur går det för er?
    Det lyckades inte på vårt första försök, tror mitt embryo var lite långsamt i delningen :(
    men kommer köra igång vid nästa cykel i slutet på maj igen! har då vilat kroppen i 3 månader vilket de föreslog då det blir lite knas med alla hormoner man proppar i sig etc. (men vissa verkar köra igång direkt, så det är lite olika direktiv tydligen Glad Hur många äggblåsor har du haft nu på ultraljudet?
  • Inalina
    FrökenBlåklocka skrev 2018-05-07 07:47:33 följande:

Här är vi inne på sprutdag 6 idag vilket innebär gyn å blodprov. Har högre dos av gonal-f denna gång och jag inbillar mig att jag känner skillnad. Äggstockarna värker som vid ägglossning och minsta kissnödig eller nödig för nr 2 så värker det.

Jag hoppas på ägg I frysen denna gång i alla fall.

Hej igen! (det var ett litet tag sen) vad roligt att du är igång igen!Glad Vad fick du för dos av Gonal F denna gången?

Jag ska köra igång i slutet på maj, och jag vill också ha högre dos då jag tycker jag fick för få/dåliga ägg förra gången och inga till frysen. då hade jag 150 ie. Kram o hoppas det går vägen för dig!!!
  • Inalina
    Anonym (BaKu) skrev 2018-05-06 19:48:16 följande:

Någon som har koll på om det spelar någon roll om man testar på morgonen eller kvällen om man varit duktig och hållt sig till testdagen?

wow kan inte förstå hur du klarat att hålla dig från att testa :)!! men den som väntar på nåt gott... GladHoppas ni får plus ikväll!!!!Solig
  • Inalina
    Olidligaväntan skrev 2018-05-06 09:12:07 följande:

Idag har jag plussat, fast officiell testdag är nästa vecka. Känner mig glad och rädd, förra plusset slutade i mf i vecka 6 nån gång. Snälla, snälla låt det gå vägen denna gång, och för er andra med <3

Åh stort grattis och lycka till nu Glad!!! kram!!
  • Inalina
    FrökenBlåklocka skrev 2018-05-07 10:35:23 följande:
    Hej jag tog en ivf fri månad i och med att jag var tvungen ha mens I mellan så jag tog en resa och tänkte på annat. :)

Nu har jag 125 ie dosen förra gången började jag på lägsta möjliga. Men nog hade jag lite mer ägg denna gång jämfört med förra.

Nu är de bara se om de gör mer dos ändringar eller om jag travar på till sista sprutan med denna.
    åh låter skönt med semester, då kanske kroppen är lite mer harmonisk och bara väntar på att få bli gravid nu Kyss! jag tycker det har vart rätt skönt att vara 'ledig' från ivf tänket, men svårt att inte bli påmind när folk blir gravida till höger o vänster och det känns som att man är den enda i världen som har svårt att bli gravid... den här gången är det våran tur Skrattande
  • Inalina
    Anonym (BaKu) skrev 2018-05-07 12:10:35 följande:
    Det har varit tufft att vänta, men vi höll på att testa tidigt så mycket när vi försökte själva så vi orkade inte med att känna osäkerheten på negativa eller otydliga test. Ligger en del i att jag lovat mannen att inte göra det och han har bättre tålamod än jag och det löftet kan jag inte bryta.

Nu har jag dock extremt svårt att koncentrera mig på jobbet och bara väntar på att få gå hem och kissa :p

ok, jag tycker du gör helt rätt, ni är ju ett team och då ska ju inte den ena fuska Flört
    Lika bra att vänta till test-dagen, man märker ju tidigare om mensen kommer, jag tror absolut ni har lyckats denna gången!!Drömmer

• Inalina
    Anonym (BaKu) skrev 2018-05-07 17:35:58 följande:

Äntligen, äntligen, äntligen!

Plus på stickan. Vårt första någonsin. Känns magiskt och nervöst. Hoppas det går vägen nu.

Tack alla ni som stöttat på vägen och grattis till er andra som också lyckats.

Och till alla er som fortfarande kämpar, håller tummarna för att det snart också är er tur!

Underbart att höra!!! Stort grattisHjärtaHjärtaHjärta
  • Inalina
    Anonym (3eskimåer) skrev 2018-05-09 08:07:39 följande:

Jag är i CHOCK! Tjuvtesta imorse på RD 9 med digitalt test! Och det kom upp Gravid 1-2! Sån obeskrivlig känsla efter alla år av väntan, längtan, hopp och besvikelse! Nu kom direkt nästa oro, Hoppas av hela mitt hjärta att det är min tur nu! All lycka till er andra där ute som kämpat i det tysta, det är värt allt! Inget i världen kan beskriva denna känsla och ni alla är så värda att en dag känna så här! Hoppas hoppas hoppas att det går vägen nu bara!

stort grattis!! härliga nyheter, ni får du verkligen njuta av långhelgen Glad
Svar på tråden IVF våren 2018