Hormonkarusellen skrev 2018-05-23 21:05:48 följande:
Då var det igång igen... äggstockarna är fortfarande lite för stora. Så behandlingen avbryts innan den ens börjat, jag ska äta piller för blödning igen om två veckor, få blödning typ två veckor senare , då får jag börja med medicinen jag skulle ta nu, och om kroppen svarar ska vi precis hinna en återföring innan semestern, annars bryter vi igen och börjar om på nytt efter.... jag bokade en tid hos psykolog nu, jag orkar inte med allt som går åt pipan. Först att man ska ha problem alls, sen problem med läkare som krånglar, sen problem med behandlingen, sen ny behandling som inte funkar, och inte funkar vid högre dos heller, och sen ny behandling igen, problem med remiss , missad spolning, borttappade journaler, överstimulering, missad återföring, missad igen.. under alla dessa skitår har jag inte ens haft en chans att bli gravid - aldrig en ägglossning och fortfarande inte ens en återföring.
Man förbereder sig mentalt på att det kanske inte fäster, men allt detta runt omkring äter upp mig - jag ger snart upp - och vi har egentligen inte ens börjat!
Suck, vilket deppigt inlägg.... men idag är en skitdag! <3
Hoppas ni mår bättre!!
Jag förstår din frustration! Tror dock det är ganska ovanligt att man ens sätter in på första blödningen efter äggplock? Rätta mig om jag har fel, mig sa dom till att det inte är en riktig mens och att man väntar till blödningen efter, kanske är olika på olika kliniker :) hoppas verkligen ni hinner med en insättning innan sommaren! Kram