• Ellifant

IVF våren 2018

Hej!

Jag påbörja min första ivf nu i november men vi var tvungna att avbryta pga för få blåsor!

Nu blir det en vilomånad och förhoppningsvis startar vi i januari 2018. Jag tycker att det är så jobbigt att läsa om alla som är i gång!

Så nu startar jag en ny grupp för oss som ska starta ivf i början av nästa år. Även för er som har gjort fler ivf försök men inte lyckats och hoppas på att 2018 är ert år!

Vi kan ju hjälpas åt att få tiden att gå! :)

• Svar på tråden IVF våren 2018
  • mileythebunny
    8992 skrev 2018-01-03 18:30:39 följande:
    Linköping då vi bor i Norrköping :) är så nervös redan nu för jag inte vet vad jag kan vänta mig av första besöket haha
    Jag vet, jag var likadan. Men det är så skönt att få komma på första mötet och komma igång. Med oss gick de igenom massor av info, gjorde ett ul, la upp en behandlingsplan med ungefärligt startdatum (bestämmer om man ska göra långt eller kort protokoll osv) och så fick jag teststicka med en spruta. Det var det hela. Efteråt gick vi direkt till apoteket för att hämta ut allt för då kändes det verkligen som att vi var igång.

Lycka till!
  • 8992
    mileythebunny skrev 2018-01-03 19:25:34 följande:

Jag vet, jag var likadan. Men det är så skönt att få komma på första mötet och komma igång. Med oss gick de igenom massor av info, gjorde ett ul, la upp en behandlingsplan med ungefärligt startdatum (bestämmer om man ska göra långt eller kort protokoll osv) och så fick jag teststicka med en spruta. Det var det hela. Efteråt gick vi direkt till apoteket för att hämta ut allt för då kändes det verkligen som att vi var igång.

Lycka till!

Skönt att ha lite koll innan :) brukar man starta i gång vid närmsta mens efter besöket tror du eller är det olika från par till par?

Tack så mycket!
  • 8992
    minipeach86 skrev 2018-01-03 18:40:47 följande:

Åhh va roligt, grattis!! Och lycka till nu, så spännande att få komma igång!! =) 

Tack så mycket! :D

Hur ser läget ut för er just nu? Det var eran remiss som kommit bort under hösten om kag inte minns fel :)
  • zuces
    8992 skrev 2018-01-03 20:11:06 följande:

Skönt att ha lite koll innan :) brukar man starta i gång vid närmsta mens efter besöket tror du eller är det olika från par till par?

Tack så mycket!

Om det inte är fullt vid din nästkommande mens så kommer du få starta då om ni inte behöver komplettera med något :)
  • 8992
    zuces skrev 2018-01-03 20:18:34 följande:

Om det inte är fullt vid din nästkommande mens så kommer du få starta då om ni inte behöver komplettera med något :)

Då får vi hålla tummarna att det finns en plats då, skulle va perfekt för mensen är beräknad veckan efter mötet :) men ska inte hoppas för mycket man vet ju aldrig!
  • minipeach86
    8992 skrev 2018-01-03 20:14:05 följande:
    Tack så mycket! :D

Hur ser läget ut för er just nu? Det var eran remiss som kommit bort under hösten om kag inte minns fel :)
    Ja du minns rätt! =) Vi fortsätter med Letrozol så länge och väntar på kallelse (eller ett tursamt plus innan dess).. Om det inte tar sig nu i januari så ska jag få spola äggledarna. Har alla ni gjort det som väntar på/har fått börja med IVF?
    Har PCOS och försökt sedan jan-17. Hittills fått 2 ägglossningar med hjälp av Letrozol
  • 8992
    minipeach86 skrev 2018-01-03 20:54:41 följande:

Ja du minns rätt! =) Vi fortsätter med Letrozol så länge och väntar på kallelse (eller ett tursamt plus innan dess).. Om det inte tar sig nu i januari så ska jag få spola äggledarna. Har alla ni gjort det som väntar på/har fått börja med IVF?

Jag fick mina spolade under utredningen, det ingick i deras rutiner och gjordes nästan direkt efter första mötet med kvinnokliniken. Hur kommer det sig att dom inte gjort det på dig tidigare?
  • mileythebunny
    minipeach86 skrev 2018-01-03 20:54:41 följande:
    Samma här, spolade äggledarna under utredningen hos min gynekolog.
  • Jennie1987
    8992 skrev 2018-01-03 18:30:39 följande:

Linköping då vi bor i Norrköping :) är så nervös redan nu för jag inte vet vad jag kan vänta mig av första besöket haha

Grattis till tiden, eller hur man säger :)

Vi var på första möte på RMC Linköping den 18 december nu.

Jag var också jättenervös innan, men dom är såå jäkla gulliga och snälla där! Alla jag pratat med när jag ringt har varit så bra! Och läkaren och sköterskan vi fick träffa där var jättebra!

Hoppas det går lika bra för dig och lycka till! :)
  • 8992
    Jennie1987 skrev 2018-01-04 09:22:46 följande:

Grattis till tiden, eller hur man säger :)

Vi var på första möte på RMC Linköping den 18 december nu.

Jag var också jättenervös innan, men dom är såå jäkla gulliga och snälla där! Alla jag pratat med när jag ringt har varit så bra! Och läkaren och sköterskan vi fick träffa där var jättebra!

Hoppas det går lika bra för dig och lycka till! :)

Va kul för er! Känns skönt att höra att andra trivs! Vilken läkare fick ni träffa? :)
Svar på tråden IVF våren 2018