• S91

IVF våren 2018

Jag hoppas verkligen det blir bra för dig och att plusset är där när det ska :)

Jag antar att de vet vad de sysslar med! Hur många fick du till frys? :)

Jag har funderat mycket och möjligen kan det ju vara så att det inte kommer fästa hos mig då jag lite halvt misstänker att mina sammanväxningar i buken kan ställa till det, har ju någon slags ficka på ena äggledaren som fyller sig med vätska och jag tänker att det kan påverka också. Men vi får se! Avskyr att ruva, vill ha BIM nu hehe

• S91
    My102 skrev 2018-08-16 00:07:13 följande:

Som det känns just nu så kommer vi ut starkare på andra sidan och är ett ännu starkare team. Vad som inte dödar härdar. Han skyllde inte direkt på IVFet, han skyllde egentligen inte på någonting, han vet inte varför. Det är mina spekulationer och vad som har kommit fram efter timmar av prat. Jag känner den här mannen väldigt väl och en hemsk handling gör honom inte till en hemsk människa. Det kan vara lätt på förhand att tänka hur man reagerar på vissa situationer och jag följde inte alls så som jag trodde att jag skulle reagera. Otroheten hade inget med mig eller oss att göra. Det är han som har problem med självkänsla och självförtroende och reagerar genom att göra en dum sak, en form av självskadebeteende.

Jag har såklart frågat ut om allt och det hade självklart varit annorlunda om det vad en systematisk otrohet med känslor inblandat eller på att sätt gått bakom ryggen på en om han medvetet hade flörtat innan och det var planerat. Nåt sånt var det inte.

Jag tänker inte heller låta hans dumma misstag förstöra åtta år och allt vi har gått igenom. Förlåta vet jag inte men i alla fall försöka glömma. Jag bär inte nån bitterhet om än lite förbannad då och då nu när värsta krisen har lagt sig.

Jag kan tänka mig att det låter idiotiskt och kanske naivt när man läser men hade ni känt mig/oss så är otrohet det sista man skulle kunna tro skulle hända. Han är definitivt inget svin, jag kan räkna en hel del män i min närhet som är mer svin än vad han är, utan otrohet men som säkert lätt skulle kunna vara det utan det rör dem i ryggen.

Jag hade så svårt att få in det eftersom vi inte hade det så svårt i relationen eller att vi inte va kär eller att vi inte låg med varann. Det fanns inget att skylla på och att det är kämpigt med IVF är ingen nyhet och inte heller nåt att skylla på. Däremot hur han mår är en annan femma. Det här tror jag har tagit honom hårdare än kanske för gemene man. Han har inte kunnat sett sitt eget värde, enligt honom själv hade han inget värde. Vilket å andra sidan är jävligt tråkigt att höra, såklart. Vi alla går med tankar som att, jag inte är värd att bli förälder, jag kanske är en dålig människa, det är inte meningen, jag är inte kvinna/man nog, han eller hon skulle få det bättre med någon som kan ge hen ett barn. För min del kan jag bortse från de tankarna för jag vet att det är hjärnspöken. Han har inte kunnat det, han har tagit det som sanning.

Han ska självklart gå och prata med någon om det här, för han kan inte göra såna här grejer när han mår dåligt. Det funkar ju inte. Jag tvivlar dock på att det skulle hända igen. Verkligen. Jag är inte den naiva typen. Och han är inte den typen som medvetet skulle gå bakom ryggen och leva med det på sitt samvete.

Vi går vidare igenom det här. Vi har på nåt sätt valt varandra igen. Relationer är ingen lätt grej och är värt att kämpa för när man väl har hittar kärlek med stort K. Trots misstag. Ingen är perfekt.

Planen är nu att göra FET (fryst embryo(?) i september. Kampen fortsätter, vi har brutit ihop och är på väg upp, starkare än någonsin.

Jag måste säga att det är lätt att stå bredvid och tänka "vilket svin". Men OM min sambo skulle vara otrogen så hade jag resonerat precis som du. Jag hade aldrig slängt ut honom på en gång och kunnat gå vidare, vi har alldeles för mycket gemensamt och för mycket tillsammans. Det är en annan sak om man precis träffats eller om kärleken dött ut.

Hoppas att ni som sagt går starkare ur detta än någonsin. Kram
  • S91
    Inalina skrev 2018-08-16 08:34:38 följande:

ja det hoppas jag med :) det värmer ju när man har fler som hejar på en också  fick 2 till frysen! jag har för mig att ni kunde frysa ganska många? hoppas det är guldägget som du ruvar på nu 

Ja det gör ju det! :)

Men åh vad skönt! Det är ju så orättvist att vissa aldrig får tilll frys och andra kan ha ett dussin att jobba med efter första behandlingen..

vi har 5 kvar i frysen! Så det är skönt..

Jag fick hög feber inatt, så jag är inne på att det är kört.. blev sjuk sist också men senare i ruvningen och då gick det ju inte. Funderar på om immunförsvaret är lite för piggt på att reagera på förändringar.
  • S91
    Inalina skrev 2018-08-16 10:22:51 följande:

Du får nog helt enkelt snällt vänta ut till testdagen och hålla dig neutral och inte ta ut något i förskott. även om ditt immunförsvar reagerar är det inte säkert det stöter bort embryot. Skulle det inte funka finns det ju saker du kan prova för att 'lugna' immunförsvaret nästa gång  

Jag ska göra mitt bästa :) <3 tack för pepp!
  • S91
    anina skrev 2018-08-17 23:00:56 följande:

Japp det var semesterstängt. :) var ändå ganska skönt att få njuta av sommaren utan att tänka på behandling. Började dock med sprutorna sista veckan på semestern men det var helt ok. Ja vilken sommarvärme vi fick. :) jag älskar värme.

Vi är väldigt öppna, särskilt jag. Har en del på jobbet som har följt med senaste året på vår resa, så de var med både i glädjen vid plusset och i sorgen vid missfallet. Det kändes faktiskt bra att dela båda de känslorna med folk man träffar nästan varje dag.

Det gick bra, insättning på torsdag. :) när är testdag?

Jag håller med dig! Det är skönt att slippa hymla.. åh vad spännande med insättning! Håller alla tummar nu då!!

Jag har testdag 27e, så nästa måndag. Kommer aldrig i livet kunna hålla mig, har vart nära på att tjuvtesta idag flera gånger rd 5 men har tänkt hålla mig till på onsdag. BIM tisdag. Ingen mensvärk än så det känns skönt iaf.

Hoppas såååå att det kan få vara våran tur nu <3
  • S91
    anina skrev 2018-08-20 15:19:04 följande:

Oj så länge till, vad jobbigt. Det går så långsamt att ruva. Snart min tur för ruvning. Vi ska till Italien efter 2 veckor, hoppas jag får testa innan vi åker. Men brukar vara RD 12 eller nåt eller sånt med blasto. 

Känner du av nånting? 

Ja nu är det dags för oss. =)Ja precis, det är samma. =) Är VUL på dag 10 i Sverige med när man tar tabletter. 

Denna gången blir det återföring på dag 24, så det beror på hur slemhinnan och folliklarna ser ut.

Ja det verkar vara olika, min klinik har två veckor efter insättning..

jag känner egentligen ingenting, men man försöker ju leta hittepå-symtom typ. Haha. Haft lite stickningar i livmodern sen i söndags, ömma bröst och känner mig lite varmare än vanligt. Men allt det är ju också symtom på mens så jag vet inte. Var dum nog att tjuvtesta på kvällen rd 6, ingenting. Så räknar med att mensen kommer sent ikväll eller inatt som den ska.. har inte haft någon nidblödning eller känningar tidigt i ruvningen så..

Vi ska också bort fast nästa vecka på semester! Ska bli skönt att komma bort, men hinner ju få mensen innan så det är skönt.

Tog du ovitrelle? För isåfall borde ju mensen komma cirka två vkr efter det :)
  • S91
    My102 skrev 2018-08-20 17:17:33 följande:

Jobbet kryllar av det av gravida nu efter sommaren. Plopp så det så är det magar överallt!

Jag funderar också på att sätta in två stycken. Får man avgöra det själv?

Usch, det är så jobbigt. Vi har haft babyboom istället, tre bebisar ich fler på gång i min arbetsgrupp. Det är jobbigt alltså.

Inte i Sverige tror jag, ska till många misslyckade försök innan de sätter in flera och isåfall 2-3dagars.. utomlands vet inte..
  • S91
    anina skrev 2018-08-20 15:23:15 följande:

Förresten ni som har tagit Ovitrelle, har ni haft sex efter?

De sa att vi inte får det, men jag hade glömt bort att ägglossningen kommer ganska fort efter så vi råkade ha sex dagen efter. Jag tycker att vi lika gärna kan fortsätta försöka i veckan nu då men min sambo tycker det är dumt eftersom de har sagt att man inte ska. 

Vi har haft det, vår klinik har inte sagt nåt om det men vet att man inte ska försöka på egen hand egentligen.. är i och för sig rätt övertygad om att det inte kommer bli några barn på naturlig väg ändå. Vi har mest haft sex för att suget varit där.

Men de vill ju inte att man har sex vid stimulerat försök, det har nog också att göra med att man kan släppa flera ägg när man stimuleras, och då är det risk att flera ägg också blir befruktade på naturlig väg och ja det är väl inte så bra med tre eller fyra bebisar i magen kanske ;)
  • S91
    anina skrev 2018-08-20 15:19:04 följande:

Oj så länge till, vad jobbigt. Det går så långsamt att ruva. Snart min tur för ruvning. Vi ska till Italien efter 2 veckor, hoppas jag får testa innan vi åker. Men brukar vara RD 12 eller nåt eller sånt med blasto. 

Känner du av nånting? 

Ja nu är det dags för oss. =)Ja precis, det är samma. =) Är VUL på dag 10 i Sverige med när man tar tabletter. 

Denna gången blir det återföring på dag 24, så det beror på hur slemhinnan och folliklarna ser ut.

Förresten blev nyfiken, hur vet de att det blir återföring på dag 24? Jag gjorde ÅF på dag 21. Då räknade de 6 dagar efter ovitrelle.. för att blastisen är 5 dagar gammal ich blir 6 när den Tinas upp.. roligt att veta hur olika kliniker tänker olika.

Min klinik vill göra UL på dag 12 i cykeln, fick göra på dag 10 nu pga helg, då fick jag till mig att slemhinnan var för tunn, ca 1 mm men hon måste mätt fel för 4 dagar senare (gick till annan gynekolog) var den 10 mm tjock. Då fick jag tjata till mig det senare ultraljudet, kliniken ville egentligen avbryta detta försöket efter första ultraljudet -_-

Man får kämpa och ifrågasätta heeela tiden i den här processen
  • S91

Jag är så himla ledsen! Det gick inte denna gången heller. Vet inte vart jag ska ta vägen och förstår inte varför det inte fäster. Jag känner mig så galet olycklig, kan inte sluta gråta.. alla bara säger att mina förutsättningar är dom bästa man kan ha för lyckad ivf, blastocysterna är perfekta, slemhinnan är perfekt, min ålder är perfekt, min vikt är perfekt. Allt är så jävla perfekt men ändå går det inte.. jag går sönder

Svar på tråden IVF våren 2018