• Inalina

IVF våren 2018

FrökenBlåklocka skrev 2018-05-17 12:34:49 följande:
    De vart inget guld ägg.. snarare ett ruttet ägg. De ringde ca 9 och meddelade att ägget inte klarat sig och de inget blir. Nåja väljer se de positiva! Slipper lutinus och kan nu låta läkarens framfart med nål läka ifred! Nu är de bara vänta till hösten då de är dags för sista omgången!

Ser fram emot en sommar utan en tanke på annat än vara och göra som jag vill när jag vill och njuta av sambon! Cool Flört
    usch vad orättvist!! Demon men vad otroligt stark du är som håller en positiv framåtanda ändå!

Skönt om du kan släppa tankarna på detta nu ett tag och låta kroppen och psyket återhämta sig ordentligt, det finns så mycket att vara tacksam för trots allt, så du gör helt rätt i att fokusera på ditt liv i övrigt och din sambo nu! kram till digHjärta
  • Inalina
    Asteria skrev 2018-05-17 09:54:38 följande:

Vi bestämde oss för att tjuvtesta imorse (rd 10 med blastocyst) efter att mensen uteblivit (BIM i tisdags). Det var positivt! Man vågar typ inte tro att det är sant, och vi känner oss nog lite känslomässigt distanserade just nu båda två. Vill dock skicka med till alla att det uppenbarligen går att vara gravid utan att i princip ha några symtom alls. Jag har haft mensvärk i en vecka (har alltid det innan mens) och vaknat två nätter av smärtan. Var helt övertygad om att mensen skulle komma när som helst. Det enda lilla tecknet som funnits var att jag i helgen upptäckte diskreta typ bristningar på bröstet. Men det såg inte ut som "rutnätet" man alltid läser om (lol), så jag vågade inte tro på att det var positivt.

men wow!!! stort grattis!!! :)
  • Inalina
    Hormonkarusellen skrev 2018-05-16 11:41:34 följande:
    Repet skrev 2018-05-15 09:38:12 följande:

Jag har inte själv varit överstimulera, utan hada bara stora "vanliga" äggstockar. Läkarna sa att jag skulle ta det lugt och inte träna. Men för mig är det precis som du, träningen är ett utlopp. Och är några av de få tillfällen jag inte grubblar. Så jag tog hjälp av min PT som tog fram träningsprogram som var anpassade efter mina nya förutsättningar. De rekommenderar jag verkligen. Kände mig väldigt trygg med den approachen. Jag upplever att sjukvården kan massor när det gäller anatomi och läkemedel, men väldigt lite om hälsa, både fysisk och psykisk.

Bara fyra st var bra nog att frysa, kändes lite på 21 ägg tycker jag... men fyra är ändå fyra, och fyra chanser

Nu väntar jag mens, och då ska jag ta ny medicin med östrogen för att bygga slemhinna och kunna få återföringen.

Och jag som fnyst så åt svullnaden... såg en bild på min kusin i 7e månaden och jag ser likadan ut!!! Alltså va?! Rätt ut, naveln fick en ny form och det gör ont i huden... två dagar av extrem svullnad, men nu verkar det bättre.. gör inte ont i alla fall

Smart att ta hjälp av din pt, jag tränar bara på egen hand, så frågan är om det är svårt att hitta en pt som kan hitta ett upplägg utan att känna mig sedan innan... får klura på saken

Hur mår ni?
    men wow 4 till frysen är ju ett sjukt bra resultat!!! :) tänk att slippa gå igenom alla sprutor igen och bara kunna hämta ett embryo från frysen Flört underbart juh!!!!
    (även om du måste lägga till lite östrogen, gör du det i sprutform...?)

stort lycka till du förtjänar (som alla vi andra) att lyckas !!kram! Hjärta
  • Inalina
    Asteria skrev 2018-05-22 11:08:28 följande:

Nu är det min tur att vara helt knäckt :(( Har känt mig ganska orolig över att jag sedan återföringen haft kraftig värk. Runt BIM blev den starkare och har fortsatt så. När jag pratade med kliniken, och BMM här hemma, sa båda att smärtorna lät för starka för att vara normala. Eftersom jag jobbar i en verksamhet med gynekologer kunde de klämma in mig i morse... Tyvärr ser det inte ut som en normal graviditet. Verkar finnas risk för utomkvedshavandeskap...eller att det är missfall på väg... Fanns en mikroskopisk chans, eftersom det är tidigt, att det utvecklar sig normalt men han trodde inte det. Jag är så jävla ledsen. Allt rasar. Rädd också att det ska bli operation och förlorad äggledare. Har lämnat blodprov idag och ska lämna nytt på torsdag för att se vad som händer med hcg-nivåerna. Varför ska man hela tiden behöva samla ihop bitarna av sig själv i den här processen?

Nä fan vad orättvist Gråter! jag hoppas på den mikroskopiska chansen att allt går bra såklart, men usch vad tungt när ni äntligen fått ert efterlängtade plus! låt oss veta hur det går för dig och vad som händer med ditt hcg, att man inte bara kan få vara nöjd med plusset och valsa sig genom en graviditet efter allt kämpande. Styrkekram till dig!Hjärta
  • Inalina
    Hormonkarusellen skrev 2018-05-23 21:05:48 följande:

Då var det igång igen... äggstockarna är fortfarande lite för stora. Så behandlingen avbryts innan den ens börjat, jag ska äta piller för blödning igen om två veckor, få blödning typ två veckor senare , då får jag börja med medicinen jag skulle ta nu, och om kroppen svarar ska vi precis hinna en återföring innan semestern, annars bryter vi igen och börjar om på nytt efter.... jag bokade en tid hos psykolog nu, jag orkar inte med allt som går åt pipan. Först att man ska ha problem alls, sen problem med läkare som krånglar, sen problem med behandlingen, sen ny behandling som inte funkar, och inte funkar vid högre dos heller, och sen ny behandling igen, problem med remiss , missad spolning, borttappade journaler, överstimulering, missad återföring, missad igen.. under alla dessa skitår har jag inte ens haft en chans att bli gravid - aldrig en ägglossning och fortfarande inte ens en återföring.

Man förbereder sig mentalt på att det kanske inte fäster, men allt detta runt omkring äter upp mig - jag ger snart upp - och vi har egentligen inte ens börjat!

Suck, vilket deppigt inlägg.... men idag är en skitdag! <3

Hoppas ni mår bättre!!

men åh vad du får motgång efter motgång!Rynkar på näsan det låter sunt dock att du kontaktar er psykolog, kan nog vara skönt att prata av sig med någon som inte är ens partner, där man kanske kan få nya färska perspektiv på saker och ting. Väldigt bra idé och insiktsfullt. Jag är säker på att du kommer att få din bebis till slut, dina ägg verkar ju väldigt bra då de kunde frysas :) Man får ha en skitdag ibland, huvudsaken är att du tar dig upp igen och kan blicka framåt, håller tummarna stenhårt att ni får göra en återföring innan semestern, kram!!!Hjärta
  • Inalina

Hej alla! Jaha idag kom mensen lite tidigare än väntat men hej hopp va kul då kan jag köra igång nya protokollet??!! eller???? Nej men då visar det sig att mannen kommer vara på affärsresa den veckan när jag kommer behöva hans 5 minuters arbete för att locka fram sina simmare Rynkar på näsanRynkar på näsanRynkar på näsan!! (vi gör ju dessutom vår IVF i Prag så inte jättesmidigt som ni förstår)

Så ledsen nu, har sett fram emot detta i 3 månader sedan vår misslyckade IVF i feb och nu kommer sommaren och alla möten med vännernas nya bebisar (givetvis nr 2-3 i ordningen) som kommer vara skitjobbigt och vi har inte ens en baby på G!!! 

Någon som gjort IVF med fryst sperma? funderar på att skicka mannen till kliniken (i Prag...) så han får frysa in detta tills när mina ägg är redo om 2 veckor!!! Gråter

• Inalina
    Hormonkarusellen skrev 2018-05-24 14:18:30 följande:
    Åh nej, hur kan man ha sån otur?! Förstår känslan, man får inte ens chansen, det är så orättvist! Och så ska man vara glad för andra, eller än värre - tycka synd om, för de blir så svettiga med sina gravidmagar.... hmmm...

Funkar det att frysa så tycker jag ni ska göra det, självklart!

Kram
    Tack för pepp!Hjärta kollar med kliniken nu och hoppas på ett snabbt svar... :) känns alltid bättre när man försöker lösa problemen än att bara sitta fast i hopplösheten!
  • Inalina
    Jilka skrev 2018-05-24 14:31:01 följande:
    Jag har gjort ivf med donerad sperma, den är ju inte färsk  :) Det finns ju många som gör detta. Vet inte om det egentligen minskar chanserna så värst, det är ingenting jag har hört. Antar att det kostar en del att frysa ner, men om kliniken går med på det så borde det vara möjligt. Hoppas det löser sig!
    Ja det är klart, tänkte inte på det! verkar ju funka alldeles utmärkt :) hoppas min klinik går med på detta och att jag kan vinka av mannen nu på lördag på sin tur/retur så är vi av med det problemet ;) återstår att se! känner mig lite positivare nu Glad tack snälla!
  • Inalina
    Bli3ifamiljen skrev 2018-05-25 07:34:24 följande:

Efter illamående och svullen mage samt positivt test i fredags och lördags så kom en blödning på måndagen. Tre dagar fick man vara glad sen vändes världen upp och ner. Negativt test nu och i onsdags så nu är det bara att börja om från början igen. Vi har bestämt oss för att åtminstone finansiera ett försök själva, sen får vi se.

nej vad tråkigt :( så ledsen för er skullGråter ni har inga eskimåer som ni kan använda? styrkekram{#emotions_dlg.flower}
  • Inalina
    Akira Öken skrev 2018-05-24 19:56:20 följande:
    Åh!

Min man fick frysa in sperma tidigare i veckan då han var orolig för att kvalitén skulle minska ytterligare. De sa då att det är bäst med färsk (förstås) men att detta kan vara en bra backup inför eventuella framtida försök.
    Ok, vi försöker få svar från kliniken om man kan frysa hans spermier på måndagen för att sedan använda dem på onsdagen den veckan (vet ej hur lång tid frys-processen tar och hittar inga bra sidor att läsa detta på...) så hoppas hoppas att vi kan köra igång nu!!!! Glad
    när har du planerat ÄP?
Svar på tråden IVF våren 2018