• S91

IVF våren 2018

Inalina skrev 2018-08-22 15:49:44 följande:

Men vilket jäkla skit rent ut sagt!!!  betyder detta att du fått blödning eller att du testat negativt på testet? usch man blir alldeles knäckt och ledsen Varför kan det inte bara FUNKA? varma kramar - men hade inte du testdag typ nästa vecka...?

Börjat blöda och hade BIM igår. Negativt gravtest nu efter att jag börjat blöda så det är kört, var likadant förra gången. Har testdag på måndag. Det känns bara så hopplöst ledsamt..

Det största problemet är att jag inte får stimulera på denna blödningen utan kommer bli tvungen att vänta en månad, och så kommer det bli efter varje misslyckad insättning. Man känner ju redan att tiden bara går och så ska man behöva vänta en extra månad inför varje insättning, det är heller inte fair. :(

Tack för kramen
  • S91
    Ellencassandra skrev 2018-08-22 16:48:35 följande:

Åh jag blir så ledsen för din skull :( det är så sjukt tungt.. <\3 varför ska det va såhär. Får jag fråga hur många försök du gjort?

Skickar massa kramar till dig <3

Tack! Har gjort två fet, så det är klart det är tidigt att räkna ut, men helt ärligt vet jag inte hur mycket jag kommer palla. Blir helt förstörd varje gång och det är nog heller inte bra. Känns som det kommer tära på relationen en hel del..

jag får ta nya tag i oktober och heja på er så länge <3
  • S91
    anina skrev 2018-08-23 11:52:40 följande:

Här gör man alltid insättning prick en vecka (på timmen) efter ovitrelle om man gör fet. Jag tar liten gos gonal f när mensen börjar, sen vill de att slemhinnan är en viss tjocklek och att äggblåsorna är en viss storlek, därför tar det olika antal dagar innan jag tar ovitrelle. Så då blir det så. :)

Dessa babybooms. Snart dags för en ivf-babyboom.

För över ett år sen, i en annan ivf-chat här så fick jag en del kontakt med en tjej som kände att allt kändes hopplöst med ivf. Vi började maila. Nu har hon fött sitt barn. Jag är jätteglad för hennes skull, hon är värd det, hon har kämpat i flera år som oss. Men det känns konstigt att vi stod på samma ruta för ett år sen och nu har hon redan gått igenom 9 månaders graviditet medan jag är kvar på samma plats.

Okej! Det är så spännande hur olika kliniker gör olika. Vi får se hur vi går vidare nu, jag önskar att de försöker ändra på något eller lägga till något i behandlingen till nästa insättning. Jag vet att dom tror på detta, men det är knappt att jag gör det just nu..

Jag vet, det känns så knäppt. Som när man följt några här och man börjat på samma ruta men det gick för dem redan första gången. De är gravida i 7e månaden. Andra verkar den här resan aldrig sluta för. Och några kommer ju inte ut på andra sidan om man ska vara krass, alla lyckas ju inte. Jag har en kollega som också gör ivf, och det är både skönt och jättejobbigt för man är ju orolig att det snart ska gå för någon av oss och inte den andra, och då känns det nästan som ett svek. Det är så knäppt att ha alla dessa känslor i sig.

Jag vet också att min bästa vän inte vågar bli gravid innan mig (hon skulle aldrig erkänna det, men jag vet att hon känner så) för hon har sett hur mycket jag längtar, hon har sett mig falla isär flera gånger pga detta. Jag har absolut inte bett henne om det, utan skulle bli glad för hennes skull och barnet skulle bli som ett syskonbarn för mig men jag skulle också bli vansinnigt avundsjuk. Besvikelsen är ju min egen, men ändå färgar det mig som person. Jag är inte van vid att vara ledsen, jag har varit en glad person hela mitt liv och är nästan aldrig ledsen i vanliga fall, men nu är jag så himla mörk.

Men idag är en bra dag, för idag ska du få sätta in ett litet pyre och jag hoppas så innerligt att den stannar hos er <3 <3 :)
  • S91
    Inalina skrev 2018-08-23 15:01:42 följande:

ja det är verkligen blandade känslor i den här karusellen! jag känner att man blir glad när någon som försökt med IVF här i tråden lyckas till slut, då känner man ju att det lika gärna kan vara man själv nästa gång =) hoppas du och din kollega lyckas samtidigt så ni kan följa varann.

jag tror (och hoppas) inte att någon skulle 'låta bli' att skaffa barn för att vi inte har barn. jag antar att du och din vän är väldigt nära och hon är väldigt mån om dig. Det finns ju faktiskt inget som säger att din vän kommer bli gravid direkt heller, utan kanske kommer behöva gå igenom samma resa som vi här i tråden..

Vad jag märker mer är när folk är totalt okänsliga och klagar över sina graviditeter (klart man kan klaga till en viss mån eller om man blir typ sjuk och sängliggandes!) eller exempelvis slänger i ansiktet att 'för oss gick det minsann på första försöket' (GRRRRR!!!- hört den flera gånger av 'vänner' i sommar - de vet inte vad vi går igenom men är man 34 och inte har barn så kanske det är dags att tänka ett steg längre???)

överhuvudtaget är det ofta ganska självupptagna personer som jag får de kommentarerna/uttrycken ifrån, för jo - jag tycker man är självupptagen om man inte kan hålla sig från att säga såna saker när man umgås med folk som inte har barn!). 

ja det är svårt i alla fall att bli lika glad för andras bebisar nuförtiden - som du säger - man formas och blir lite less och deppig i det stora hela och det känns orättvist att det i det här lotteriet inte är man själv som dragit någon vinstlott ännu. Sen är jag säker på att vi har det väldigt bra på många andra sätt, men att vissa prövningar i livet måste gås igenom och när man står på andra sidan har man lärt sig något om sig själv, och förhoppningsvis kommer man ut starkare och klokare. stor kram till dig - hoppas innerligt att det är din tur nästa gång

Man måste väl få känna så här antar jag, och att det är helt naturligt. Ska höra om de har någon kurator på kliniken när jag ringer på måndag. Trodde inte jag skulle behöva det men det känns rimligt att ha någon totalt opartisk att prata med.

Jaaa haha alltså alla klantiga kommentarer, man blir ju galen! Frågade en kollega om semestern varit bra, hennes svar:

- jag har inte haft någon semester, jag har en tvååring.

Höll på att säga nånting riktigt dumt till henne som svar men orkade inte den gången..

En annan p jobbet (gravid) som vet att hon har kollegor som går igenom ivf sa att hon "blir förbannad om hon inte får en flicka denna gången"

Förstår inte att man inte tänker sig lite för. -_-

Tack för dina peppande ord, det är skönt att kunna a några att skriva med här. Kul med insättning nästa vecka!! Hoppas innerligt på några plus i tråden nu igen <3
  • S91
    Ellencassandra skrev 2018-08-24 08:58:32 följande:

Men herregud så dumma kommentarer!! Hur tänker folk? Blir otroligt provocerad av sånt.. folk kan säga till mig typ: va glad att du inte har barn för sömnen försvinner helt. Typ nåt sånt. Man har fått höra otroligt dumma grejer genom åren.. lyckas alltid hålla god min men snart brister det väl :p

Haha jaaaa snart så kommer man säga nåt dumt! ;)

Hur är det för er nu? Påbörjar ny behandling eller har ni frysta?
  • S91
    anina skrev 2018-08-24 14:29:33 följande:

Man är ju inte mindre glad för andras skull, bara mer ledsen för sin egen. Men man blir gladare när det är någon som gjort ivf. Likaså har jag en släkting som ställde sig i remisskö långt efter jag börjat med ivf, hennes son är några månader nu. Som sagt jag är jätteglad för det, men man känner att man själv står kvar på samma ställe.

Det är såå drygt att behöva vänta till nästa mens efter ett misslyckat försök, kan man inte bara få köra direkt. Och så ska man noja över ifall mensen ens kommer. Min försvann i 4 månader efter ett misslyckat försök en gång. Men det var ett ett långt protokoll där jag hade varit i ett kemiskt klimakterie i 3 månader i väntan på remiss, så det var nog det.

Tack, ja nu är eskimån där. :) hoppas tiden går fort till nästa månad för dig.Japp nu köööör vi. :) måste vara jobbigt att resa till Prag varje gång? Jag tycker det är jobbigt att vi har 20 mil till Malmö.Jag har kört lite olika varianter, ingen alkohol på en månad, alkohol fram till veckan för insättning osv (med måtta). När jag avstod alkohol en månad innan behandling strejkade kroppen och vi fick inte ens sätta in. När jag levde som vanligt så fick vi 6 blastocyster. Men jag nojar mig ändå nu att de har dålig kvalitet, eftersom det är de vi sätter in nu. Men de säger att de är jättefina.

Jag tror ändå att man ska leva ungefär som vanligt (med måtta), annars blir det en konstig omställning för kroppen. Men jag vet inte. Lagom är väl bäst. :) bra på att noja blir man iaf. :)

Nu ligger min lilla eskimå där. Känns inte som de andra gångerna, då har jag känt att det är jag och embryot mot världen, att jag redan är två personer. Låter löjligt kanske. Men nu känner jag mig tom. Kanske är det ett omedvetet sätt att skydda mig om det inte fungerar. Kram på er

Hoppas verkligen på att det är er tur nu <3 :)
  • S91
    Inalina skrev 2018-08-24 09:33:49 följande:

ja kurator kan nog vara jättebra att prata med! jag tycker det hjälper här på FL att få ut vad man känner också och få en otrolig förståelse - ett väldigt bra forum =)

folk är så inne i sina egna världar att de inte tänker sig för, men man undrar ju om de ens reflekterar över det efteråt...förmodligen inte. kanske behöver de påminnas lite av oss ibland, men eftersom jag inte sagt till ngn att vi gör detta skulle det bli rätt konstigt tyvärr.

Lättare om någon som redan har barn säger till kollegan att det kan vara lite okänsligt att säga så... Precis som att män får säga till andra män att inte vara sexistiska - det funkar inte om kvinnor alltid ska ta den bollen!

Jaa man får väl snällt hålla god min hehe.

Hoppas allt går bra med UL osv och att ni snart får ruva igen :D
  • S91
    Ellencassandra skrev 2018-08-24 08:58:32 följande:

Men herregud så dumma kommentarer!! Hur tänker folk? Blir otroligt provocerad av sånt.. folk kan säga till mig typ: va glad att du inte har barn för sömnen försvinner helt. Typ nåt sånt. Man har fått höra otroligt dumma grejer genom åren.. lyckas alltid hålla god min men snart brister det väl :p

Såg nu att ni får börja från början. Det kommer gå bra ska du se, och lite alkohol mellan svängarna påverkar nog inte alls! Tror man ska försöka leva som vanligt.
  • S91
    anina skrev 2018-08-26 11:53:38 följande:

Hej tjejer.

Är det någon av er som blivit typ deprimerad under ruvning? Jag börjar gråta helt plötsligt och känner att allt är skit. Jag borde ju vara glad som ruvar. Det är ju en positiv sak. Jag är bara på RD 3 så det borde inte vara symptom. Kan det bero på lutinus? Levt med depression i ca 17 år, men det här känns som nåt annat. Eller kan det vara mensen som år på gång...?

Har en gammal bekant som snart ska föda. Hon lägger upp bilder heeeela tiden på den arma magen. Idag började jag gråta när jag såg en bild. Vet ni vad det roliga med det hela är? Hon och hennes pojkvän firade 1 år tillsammans häromdagen.

Nej jag är inte bitter, haha.

Kram på er. Hoppas ni har en bra helg. Jag ligger i sängen med ?mensvärk? och lipar.

Jag blir också extremt ledsen när jag ruvar, vilket jag aldrig är annars. Grät i smyg på väg hem från insättningen haha.. sen grät jag tills dagen jag fick mens. Då grät jag ännu mer, sen har jag slutat lipa och börjat leva igen. Så jag förstår din känsla!

Hoppas tiden går snabbt nu och att det är ett plus när det ska <3 styrkekram
  • S91

Hej! Vill bara säga att jag håller ett öga här inne. Lycka till nu alla ni som ruvar!! Lite speciellt till dig Inalina :)

Och stort grattis anina till plusset!! Nu hoppas vi det får hela vägen, åh jag längtar sååå efter att få se ett plus hemma hos mig någon gång också.. nu ska jag njuta sista veckan på Kreta. Sen hem och ta nya tag med IVF:en.

Tänker på er alla. Kram

• S91

Stort grattis till alla plus här inne! Speciellt till dig Inalina!!

Jag håller tummarna för er andra <3.

Och tänker på dig anina. Det kommer säkert bli bättre efter VUL, jag hoppas du snart kan få njuta men jag förstår också att du mår dåligt!! Det måste vara massor med oro som tillkommer när man går igenom det här, ingen vanlig graviditet precis.. kram! <3

• S91
    pernillaivf skrev 2018-09-29 18:14:40 följande:

Hej på er.

Var med i denna grupp i våras. Blev gravid på första insättningen med ET.

Vår Frank var beräknad till 19e dec. På RUL v 19 fick vi veta att han hade tumör på vä lunga (CPAM) och efter en och en halv månad av utredning och behandlingar på Östra i Gbg - kast mellan hopp och förtvivlan - föddes han 11 sep och blev vårt änglabarn.

I all sorg som vi nu går igenom längtar jag sönder av att vara gravid igen. Läkarna tycker vi kan köra på så fort jag haft min mens. Så nu ska man in i IVF karusellen igen. Vi har ett 5dagars i frysen.

Hur går det för er? Vart är ni i processen?

Åh kära tid vad ledsen jag blev när jag läste detta. Beklagar verkligen, hur mycket orättvisa ska man behöva gå igenom... styrka till er!

Bra för er att ha ett i frysen så du slipper hormonsprutorna denna gång.

Fick 7 till frys efter min behandling i februari, blev ös så fick ej ET då. Jag har två misslyckade FET i ryggsäcken efter det, insättning nu igen troligen kring den 10-12e oktober..
  • S91
    Inalina skrev 2018-09-25 14:41:54 följande:

Åh tack =) så kul att höra från dig! Har du någon plan när nästa FET kan bli av..? och hur är det med dig?

stor kram!!

Jag får nog återföra kring den 10-12e oktober. Har fått dispens sen på att få återföra varje månad sen så det känns skönt att få köra på istället för att behöva vänta en månad emellan hela tiden.

Men hur mår du?? :)
  • S91
    Inalina skrev 2018-10-01 12:08:42 följande:

ok vad spännande! kommer hålla alla tummar jag har!! jag tror på tredje gången gillt - jag hade turen på tredje gången i alla fall.

Idag var jag på första VUL - är i v 6+2 och fick se ett tickande hjärta

Känns rätt overkligt och jag är så glad och lättad. Man bygger upp väldigt mycket tvivel med symptom som kommer o går, man hör historier där folk inte fått se något på vul etc etc. börjar för första gången tro att jag är lite gravid trots allt nu =)

jag mår bra med lite småillamående till och från (men klagar inte) och brösten ömmar en del. Åh jag hoppas jag får höra om dina symptom om några veckor

Åh vad underbart, jag börjar typ lipa! Önskar dig en så bra graviditet det går få! :)

Man hoppas ju så klart, men ändå så mycket tvivel.. jag ska försöka vara positiv denna gången men det är så lätt att skruva fast i negativa tankar.. ultraljud först på tisdag så slemhinnan ser ok ut, så får vi ta en dag i taget sen. :)
  • S91

Hej alla! Jag kommer lämna familjeliv nu iallafall ett tag. Skulle återfört fryst nu i dagarna men har inte fått min ägglossning trots dubbel dos letrozole.. är så trött på min kropp på alla plan och så besviken på min behandlande klinik just nu att jag snart går i atomer. Två fet insättningar på en behandling på 11 månader har de fått till.. i den här takten blir det en lååååååång resa. Jag önskar alla här inne lycka till <3

• S91

Hej tjejer.

Vill bara säga att jag plussade igår på RD 9 och BIM.

Vågar knappt skriva detta inlägg och jag vet att det bara är första steget mot ett barn men just nu gläds vi bara så länge vi får.

Vi har gått hos kurator denna gången och jag har verkligen försökt slappna av och inte tänkta så mycket under ruvardagarna. Men vid avsaknaden av ordentliga "menssymtom" så kunde jag inte hålla mig på BIM.

Till er som inte plussat än, hang in there <3

Tänker på er i gruppen och hoppas att våra bebisar kommer som de ska när tiden är inne <3

• S91
    Inalina skrev 2018-12-06 15:25:43 följande:

Hej vännen!! Hur går det för dig? har du fått tid för tidigt ultraljud än?

Kram!!

Hej! Det går långsamt framåt.. har fått tid den 23e för UL och det känns som en evighet fast det bara är 10 dagar.. och ja.. du vet säkert allt man kan oroa sig över fram till dess hehe.

har läst lite i er andra tråd men vill vänta att hänga på till efter ultraljudet så jag vet att det sitter där det ska och fortfarande lever <3 hoppas allt är bra med dig och magen? <3
  • S91
    Inalina skrev 2018-12-10 08:14:27 följande:

Jo jag förstår dig såklart! jag vet hur långsamt tiden går där i början - först tycker man ruvartiden tar en evighet men jag tycker det är ännu värre sen haha!

har du några symptom alls ännu? I början hade jag mest lite molvärk till och från, men kände egentligen inte så mkt mer. sen när jag skulle på mitt första vul i v 6+2 började illamåendet komma..

kram

Ja men verkligen! Det var bara början liksom hehe..

Jag har mått illa sedan en vecka tillbaka, ganska mycket ibland men mest på kvällstid. Har spända bröst som ser ut och känns annorlunda. Värk i äggstockarna till och från men det brukar jag ha annars också. Mer förstoppad än vanligt och magen är i total uppror.

Meen detta är nog bara början om flingan vill stanna så jag ska inte klaga.

Är i vecka 6+2 idag om jag har räknat rätt (14 dagar innan insättning + 5 dagar för embryots ålder). Gör då UL i V 7+3.

Men hur är det med dig? Vad har du för symtom? Måste synas en bebismage lite där nu kanske? :) <3
Svar på tråden IVF våren 2018