anina skrev 2018-08-23 11:52:40 följande:
Här gör man alltid insättning prick en vecka (på timmen) efter ovitrelle om man gör fet. Jag tar liten gos gonal f när mensen börjar, sen vill de att slemhinnan är en viss tjocklek och att äggblåsorna är en viss storlek, därför tar det olika antal dagar innan jag tar ovitrelle. Så då blir det så. :)
Dessa babybooms. Snart dags för en ivf-babyboom.
För över ett år sen, i en annan ivf-chat här så fick jag en del kontakt med en tjej som kände att allt kändes hopplöst med ivf. Vi började maila. Nu har hon fött sitt barn. Jag är jätteglad för hennes skull, hon är värd det, hon har kämpat i flera år som oss. Men det känns konstigt att vi stod på samma ruta för ett år sen och nu har hon redan gått igenom 9 månaders graviditet medan jag är kvar på samma plats.
Okej! Det är så spännande hur olika kliniker gör olika. Vi får se hur vi går vidare nu, jag önskar att de försöker ändra på något eller lägga till något i behandlingen till nästa insättning. Jag vet att dom tror på detta, men det är knappt att jag gör det just nu..
Jag vet, det känns så knäppt. Som när man följt några här och man börjat på samma ruta men det gick för dem redan första gången. De är gravida i 7e månaden. Andra verkar den här resan aldrig sluta för. Och några kommer ju inte ut på andra sidan om man ska vara krass, alla lyckas ju inte. Jag har en kollega som också gör ivf, och det är både skönt och jättejobbigt för man är ju orolig att det snart ska gå för någon av oss och inte den andra, och då känns det nästan som ett svek. Det är så knäppt att ha alla dessa känslor i sig.
Jag vet också att min bästa vän inte vågar bli gravid innan mig (hon skulle aldrig erkänna det, men jag vet att hon känner så) för hon har sett hur mycket jag längtar, hon har sett mig falla isär flera gånger pga detta. Jag har absolut inte bett henne om det, utan skulle bli glad för hennes skull och barnet skulle bli som ett syskonbarn för mig men jag skulle också bli vansinnigt avundsjuk. Besvikelsen är ju min egen, men ändå färgar det mig som person. Jag är inte van vid att vara ledsen, jag har varit en glad person hela mitt liv och är nästan aldrig ledsen i vanliga fall, men nu är jag så himla mörk.
Men idag är en bra dag, för idag ska du få sätta in ett litet pyre och jag hoppas så innerligt att den stannar hos er <3 <3 :)