minipeach86 skrev 2017-12-14 19:31:49 följande:
Man kan alltid prova byta! I mitt fall så har jag ändå fått träffa ett par andra läkare ibland eftersom det blivit så många besök under hösten/vintern och då har min huvudläkare inte alltid haft tider lediga. Då har kollegor till henne kollat mig. Och då har jag börjat be om att få komma till en av dem istället när jag ringer.. så nu känns det som att det blivit en naturlig övergång till en annan! Och det känns mycket bättre. Den första var minsann speciell. Hon pratade varje gång om att PCO/S inte var något problem, man mår ju bättre när man blir äldre, så alla tjejer som kommer till henne och är oroliga över att de har en "sjuuukdom" måste sluta prata sådär, osv. När jag försökte prata om mina besvär av PCOS (= förutom utebliven ÄL så även jättedålig hy, extrem talgproduktion, fett hår, håravfall i tinningarna, ökad kroppsbehåring, viktuppgång) så klappade hon typ lite på mig och sa "ja, det kan ju vara så svårt det där med kolhydrater, det är ju så mumsigt" typ. Och "lite finnar och sånt där kan man ju leva med, de försvinner när du blir äldre" (45+... kul, när man är 31 och vill känna sig fin och kvinnlig de kommande 14 åren också). Kände att det fanns noll respons kring det här, så jag släppte tidigt att försöka hitta medel som kunde lindra besvären under resan mot att bli gravid. Men när hon fortsatte säga att PCOS inte är något PROBLEM, och jag och min man satt där och inte ens hade fått ägglossning på 9 månader så kunde man ju inget annat än att säga emot. FAST JO, det är ju ett PROBLEM, vi vill bli gravida och jag har ingen ägglossning?! Klart det är ett stort problem!!
Suck.
Tur att det fanns andra att slingra sig över till på den kliniken =)
Kolla upp hur många läkare det finns på din klinik och om du kan få prova gå till någon annan. Lycka till =)
Men Gud vilket jävla sätt hon hade! Usch! Vilken tur att ni fick byta :) Jag brukar inte ha svårt med vårdpersonal men jag är en sån som gärna ser alla tänkbara problem i förväg och försöker hitta en lösning så det var bara en fundering :)