IVF våren 2018
Heter kanske inte embryon, men jag menade befruktade ägg i frysen.
Heter kanske inte embryon, men jag menade befruktade ägg i frysen.
Ja de är verkligen tur man fick med sig papperna! Vart snurrig på vägen hem med frågor och funderingar.
Vi (eller jag då de jag som blir stucken ) får Gonal-F i fram till dag 4 då jag börjar med spruta numer 2 som är orgalutran. Totalt kollade jag att de jag har på recept nu kostar ca 5 000 kr att plocka ut... så får välja noga vad jag tar ut först så jag kommer till högkostnadsskydd snabbt! tur det finns och bara kostar mig denna gång så om de blir fler försök kostar det inget alls ta ut.
Jag kollade med ett av apoteken i stan vi har och de sa att de har en del inne men tipsade att komma in en vecka innan så kan de säkerställa att de finns inne när jag behöver det. Så kollar med ditt apotek så du vet hur det är med dem och sprutorna!
Är oxå orolig för sprutorna men jag hoppas de går bra annars får sambon göra det. Är glad att man skall ta det på kvällen och samma tid så man slipper bära med sig dem över allt.
Åh då smart då slipper man sitta i telefon kö OM man skulle råka missa tiden på morgonen eller inte får en telefon tid alls den dagen! Okej de sa de absolut inget till oss om och jag som ställt in mig på januari helt 100% nu.
Men tur du skriver så är jag beredd på det om de säger det i telefonen till mig i januari.
Nu är de bara peppa varandra och hålla tummarna för alla!
Nu är det vår tur!
Vi kör också igång första försöket den 10e januari! Jag var på infosamtal 22 november :) hur många enheter av gonal-F ska ni ta?
Kokonattsu, hur går det för er? Såg att ni också skulle starta i början av detta år. Är du nöjd med Umeå?
Ok! Förstår att ni blev besvikna! Man vill gärna komma igång så fort det går! Håller tummarna för er nästa omgång! Vi är också nöjda med Umeå. Väldigt omtänksam personal! Vi hade ägguttag i måndags (vårt 2:a). Om allt går enligt planen är det insättning imorgon. Är så nervös!
Ja, det får vi hoppas! Var det här din första gång? Tack! Det kan behövas nån extra tumme ;) Fick 20 ägg varav 6 st blev befruktade. Jag ska fråga om mer detaljer imorgon om hur många ägg som var mogna och hur kvalitén på allt var. Första gången fick jag 21 ägg men det kom nån bakterie i vägen så inga blev befruktade.
Nu har jag precis fått insättning av embryo. Fick se en liten vit prick på skärmen som vi hoppas ska växa till sig. Av de sex som var befruktade hade fem klarat sig tills idag. Nästa vecka hör kliniken av sig om det är några som kan frysas. Ägguttaget var inte kul så de hoppas jag slippa igen! Jag fortsätter hålla tummarna för er!
Ja, precis! De ska tydligen odlas i fem dagar från uttaget, (vilket blir på lör) för att kunna frysas. Det var jättehäftigt med ultraljudet, fick med en liten bild också :) Oj, skrapning har jag hört gör ont! Ägguttaget är nog som du säger individuellt, jag fick ha dropp för att återhämta mig ;) Jag hade det korta programmet. Du då?
Imorgon får vi börja spruta och har preliminärt äggutplock v.9. Jag känner mig lite konstig nu, jag både vill och inte vill. Vet inte om det är den långa processen med allt, sprutorna eller förväntan på att bli besviken. Jag vill vara positiv men har svårt att vara det. Att se ljuset i den långa tunneln...
Usch, vad deprimerande det blev....Kanske är all press och förväntan som släpper. Har ju läst lite här under tiden jag har väntat och det verkar ju gå bra. Jag är bara lite spruträdd och är ganska smal så det känns som att jag inte har så mycket hud att nypa i för att spruta i. Önskar man hade lite mer på magen nu.
Börjar också imorgon med äggplock v9. Jag förstår din känsla, man har längtat och väntat så mycket och nu helt plötsligt är det dax. Man lägger en enorm press på sig själv under hela den här resan, och på att vara positiv. Men glöm inte att man får va ledsen, rädd, orolig och nervös också! Man måste tillåta sig själv alla känslor. Hoppas det känns lättare för dig när du kommit igång :)